• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

דידן נצח • ברוך מתיר אסורים: הרב שלום מרדכי רובשקין שוחרר!

הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו! נס חנוכה תשע"ח: נשיא ארצות הברית מר דונלד טראמפ הכריז בשעה האחרונה על שחרורו המיידי של האסיר תלמידיו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א הרה"ח שלום מרדכי הלוי רובשקין. ההודעה המשמחת התפשטה בקהילות אנ"ש ורבים יוצאים באמירת לחיים וריקודי שמחה. גוט יום טוב!
דידן נצח • ברוך מתיר אסורים: הרב שלום מרדכי רובשקין שוחרר!
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לפני קצת פחות מ10 שנים, פשטה משטרת ההגירה על המשחטה הגדולה שבבעלותו של רובשקין. הפשיטה נערכה בכוחות גדולים של שוטרים ורכבי משטרה שהגיעו על מנת לעצור את העובדים אשר שהייתם בארה"ב בלתי חוקית לטענתם. 700 עובדים נעצרו באותו יום, מחצית מעובדי המפעל.

במהלך המשפט נוספו לכתב האישום גם סעיפים רבים בדבר הלבנת הון והונאת בנקים אך ההגנה הפריכה את רוב סעיפי האישום.

הסנגוריה התלוננה מספר פעמים במהלך המשפט בטענה שחבר המושבעים ואף חלק מהשופטים הינם אנטישמיים המונעים משנאה וקנאה ומחפשים להצר את צעדיו של רובשקין, ושמחים על ההזדמנות לסגור את מפעלי הבשר הכשר.

ביום ט' בתמוז תש"ע הודיעה השופטת על גזר הדין שינתן על ידה למחרת, ובו נפסקו לרובשקין 27 שנים בכלא וקנס של 31 מיליון דולרים שישולם באופן מיידי.

עורכי הדין ערערו על גזר הדין, רבים יצאו נגד פסיקת השופטת, ביניהם חבר הוועדה המשפטית של הקונגרס האמריקני, ביל דלנט, וארבעה חברי קוננגרס נוספים.

פרקליטיו של רובשקין הגישו בקשה בבית משפט המחוזי של המחוז הצפוני של איווה, בו הם מבקשים משפט חוזר. טענתם היתה כי על השופטת היה לפסול את עצמה מלשפוט את רובקשין באבחנה משפטית. לאחר כשלושה חודשים, השופטת לינדה רייד פסקה כי לאחר שמיעת הצדדים החליטה שלא לפסול את עצמה ולא לאפשר משפט חוזר.

עורכי דינו של רובשקין ערערו לבית משפט על פסיקת השופטת, אולם בית משפט פדרלי לערעורים דחה את בקשתו של רובשקין לפסול את משפטו הקודם ולהתחיל במשפט חדש, בהבהירו כי עורכי דינו לא הצליחו להוכיח שעל השופטת היה לפסול את עצמה מלשפוט בתיק.

היום, יום רביעי, ב' טבת, הודיע נשיא ארצות הברית מר דונאלד טראמפ כי הוא החליט על קיצור עונש המאסר של רובשקין כך וקיצר את עונשו לשמונה שנים, כך שהמשמעות היא שהאסיר החב"די המפורסם יצא מבית הכלא באופן מיידי.

בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי "רובשקין ריצה יותר משמונה שנות מאסר, עונש שרבים כינו 'מוגזם, לאור הפער בין גזר הדין שהוטל עליו לבין גזרי דין שהוטלו בגין פשעים דומים".

בהודעה נמסר עוד כי "פעולה זו אינה חנינה נשיאותית. היא אינה מבטלת את הרשעתו של מר רובשקין. החלטתו של הנשיא התבססה על הבעת תמיכה מטעם חברי קונגרס וחתך רחב בקרב הקהילה המשפטית".

העולם החרדי בכלל והעולם החב"די בפרט קיבל את הבשורה המשמחת בהתרגשות רבה, כשבכל מקום יצאו בשירה וריקודים והודיה לה' על הנס הגדול.

נפלאות חנוכה תשע"ח • המסע הדרמטי של "קול ברמה"

נס בשביל: עמי מימון בסיפור מופת אישי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...