• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

פרופ' ישראל אומן שזכה בפרס נובל במתמטיקה שימושית, מנתח את התנהגות החמאס בקשר להפגנות "כח קפלן", טוען שהפגנות מעלות את מחיר החטופים ומונעות את שחרורם
אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אידיוט שימושי

המונח "אידיוט שימושי": (באנגלית useful idiot) פירושו "אדם פתוח להשפעה שאפשר לרתום אותו לעניין מסוים בלי ידיעתו. אדם שניתן לנצל את תמימותו למלחמה לא לו, או אפילו כזו שהוא מתנגד לה, בלי שיהיה מודע לכך"

מונח שטבע אבי המהפכה הקומוניסטית לנין, כדי לאפיין את מיליוני האנשים שבמערב הדמוקרטי, עם השקפות פוליטיות מסוימות, שניתן לרתום אותם בלי ידיעתם לשרות הקומוניזם.

תורת המשחקים

ענף המתמטיקה השימושית שנקרא "תורת המשחקים" בה זכה פרופ' ישראל אומן בפרס נובל, מנתח מצבי עימות או שיתוף פעולה בין מקבלי החלטות בעלי רצונות שונים. מצבים כאלו מכונים משחקים, והמשתתפים בהם – שחקנים. הכלכלה, חלק מענפי הפסיכולוגיה נשענים על מודלים מספריים מתחום תורת המשחקים.

המטרה היא "לפתור" את המשחק, כלומר, לזהות בו את דרכי הפעולה הצפויות של השחקנים או להצביע על דרכי פעולה מומלצות לשחקנים בודדים או לקבוצות של שחקנים. לניבוי נכון של התנהגות השחקנים עשויה להיות משמעות במציאות.

פיקוח נפש

ב"משחק" בין ישראל לחמאס, קלפי המיקוח הם החטופים, וההרוגים מבין חיילי צה"ל. מבחינת חמאס, הדברים האלו יכולים לסיים את המלחמה בניצחון שלהם, קרי: יציאת צה"ל מעזה בלא כלום, כפי שהיה בפעמים הקודמות. הזמן משחק לטובתם, מספר גבוה של הרוגים הערבים - משחק לטובתם, הלחץ האמריקאי נגד ישראל הולך וגובר, ובינתיים - החמאס מחזיק מעמד מצויין עם גדודים מסודרים מתחת לאדמה, בעזרת הסיוע ההומניטרי, ודלק ומים שמקבלים מישראל.

הזמן פועל לרעת ישראל גם מבית. ההפגנות לשחרור את החטופים בכל מחיר - כולל מחיר של עצירת המלחמה, נסיגה מכל עזה וניצחון החמאס, זה מה שהחמאס רוצה להשיג, ובדיוק בשביל זה הם חטפו את השבויים רח"ל, כדי להוריד את ישראל על הברכיים ולהיכנע. וזו המסקנה המתבקשת מעיסקת שליט, וזו היתה ההכרזה של יחיא סינוואר ימח שמו ביום השחרור שלו: שהמטרה היא לחטוף עוד חיילים.

יותר מכך. לאחרונה התפרסמה הודעה מקטאר בשם החמאס, שישראל נמצאת "בדיוק במקום" שהם ציפו. כלומר - בדרך לכניעה לכל דרישות החמאס ויציאה מעזה.

אבל - האם זה יביא לשחרור החטופים? 

ההפגנות הורגות את החטופים!!

פרופ' ישראל אומן נותן דוגמה למשא ומתן. כאשר אדם נכנס לבית כדי לבדוק אם לקנות אותו, כאשר מחירו של הבית לא נקבע מראש. אם הקונה יַרְאֶה למוכר שהוא מאד מאד מתפעל מהנוף, ומכיווני האוויר, ומיופי הבניין, מחוזקו, מסידורי החשמל, מהפיתוח הסביבתי הנהדר, בית ממש מושלם. הרי בטוח שהמוכר ששומע את הדברים, יעלה את מחיר הבית מעבר למה שחשב לבקש עליו, ובפרט אם נראה למוכר שהקונה מעריך את הבית יותר משוויו בשוק.

קלף המיקוח של החמאס כעת במו"מ על הניצחון הוא החטופים. אספקת אוכל ודלק ומים יש להם כבר, עכשיו הם תובעים שישראל תצא מעזה, בנוסף לשחרור אלפי רוצחים, הפסקת הלחימה, ועוד.

מהיום הראשון של הפגנות בקפלן "למען" החטופים, מבחינת המפגינים וערוצי התקשורת שמפרסמים אותם, צריך לשלם עבור שחרורם "כל מחיר", ולכן, פשוט שבכל יום שעובר, וישראל מוכנה לאיזה שהוא מו"מ בענין, החמאס מעלה את המחיר. ואכן, החמאס בא כל יום עם דרישות נוספות, ואין ספק שבהמשך יהיו עוד תביעות. ומדוע לא? הרי ישראל מוכנה לשלם, כפשוטו, כל מחיר!!

משחק החמאס הוא, אחרי שישראל תחתום על הסכם כניעה תמורת שחרור כל החטופים, מדוע שאז שהם ישחררו את כל החטופים? וכמו שראו בעבר, הם יסבירו שהם מתנים את המשך שחרור (הגופות) בעוד תנאים!! הרי ישראל מוכנה לשלם כל מחיר!!

האידיוטים השימושיים בהפגנות קפלן מחזקים ומעודדים את החמאס להמשיך ולהחזיק בידם את קלפי המיקוח [=החטופים] ולהעלות את המחיר - כמו שההפגנות אומרות לשחרר בכל מחיר!! אז ללא ספק - החמאס ימשיכו להחזיק בחטופים ולו כדי להעלות את המחיר עוד!! ומדוע לא?!

אידיוטים שימושיים.

באופן אישי, מספר פרופ' אומן,  חתנו הנשוי לבתו משתתף קבוע בהפגנות "כח קפלן" לשחרור החטופים. הוא ועוד אלפים כמותו, לא מבינים שמתמשים בהם לרעה, שהפגנות אלו מזיקות, מעכבות ומונעות את שחרור החטופים, ומעלות את המחיר לבלתי אפשרי, אומר פרופ' אומן. מצד העדינות שלו, הוא נמנע מלהשתמש בביטוי אידיוטים שימושיים שמתאר בדיוק את רוב המפגינים שמשמשים ללא ידיעתם ונגד רצונם ככלי פוליטי בידי מארגני ההפגנות לניגוח ממשלת הימין, ותו לא. 

כל בר דעת חוץ מהאידיוטים השימושיים בהפגנות קפלן, מבין שמטרת ההפגנות היא לא שחרור החטופים בכל מחיר, אלא הפלת הממשלה בכל מחיר, המשך ישיר להפגנות נגד "ההפיכה המשפטית", כו', שבגללן החליטו בחמאס שזה הזמן המתאים מבחינתם לצאת למלחמה.

מתחילת הלחימה משך חודשים ארוכים, נתניהו אמר בהרבה מאד הזדמנויות שהמטרה היא מיטוט החמאס ככח צבאי ושלטוני בעזה. לאחרונה לדאבוננו לא שמענו את ההכרזות האלה באותו תוקף. ונראה כי המלחמה הולכת ונחלשת. האידיוטים השימושיים בהפגנות, מחלישים את הממשלה להחליט החלטות תקיפות במלחמה נגד החמאס, מה שגורם לצה"ל לעמוד במקום אחד, בלי להתקדם, ובמילא גורמים לעוד קרבנות רח"ל.

מפקדי צה"ל בשטח:

קרוב לעשרים מפקדים בכירים ב"דרג הלוחם" בעזה בדרגות אלופי משנה (מח"טים) ביקשו כמה וכמה פעמים להיפגש עם הרמטכ"ל להציע לו דרכים מעשיות לנצח. (חשיפה של אל"מ (מיל). חזי נחמיה בערוץ "טוב"). הרמטכ"ל קבע איתם פגישה ביום מסויים, וביטל אותה ביום המיועד. והם ביקשו אוקיי, תקבע לנו מועד אחד. ושוב נקבע מועד לפגישה, ושוב בוטל באותו יום ע"י הרמטכ"ל, ושוב חזר הריטואל על עצמו עוד כמה פעמים עד שהמפקדים הלוחמים בשטח "הבינו", והחליטו לשלוח את חזי נחמיה לתקשורת. כי הרצי הלוי לא רוצה לנצח. הרצי הלוי רוצה ניצחון של החמאס. (כדי להפיל את נתניהו, על מנת להקים מדינה פלסטינית). כל זה התפרסם בתקשורת בכמה מקומות ע"י אותו אל"מ במילואים שביקש את הפגישה.

אם נתניהו עכשיו יהיה מספיק טיפש וחלש להפסיק את הלחימה ולצאת מעזה תוך כדי כניעה לחמאס, הוא יאבד את הרוב שלו ב"יום הדין" - בבחירות, והדרך משם לממשלה שתקים מדינה פלסטינית ביו"ש ועזה בתמיכת האמריקאים קצרה מאד.

והחטופים - כל זמן שהאידיוטים השימושיים בהפגנות קפלן מעלים את מחירם והחמאס רואה שניתן לסחוט עוד משהו - מדוע שישחררו אותם. 

מומחי הצבא: "הסיוע ההומניטרי הורג אותנו"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...