• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

המנהל האזרחי פוגע בביטחון הלאומי

הגוף האחראי על אכיפת הבניה ביהודה ושומרון מתגלה כגוף סלקטיבי ובררני: בשעה שבעלי התעודות הירוקות משתלטים על אדמות יו"ש בקצב מסחרר, עסוק המנהל האזרחי בהריסת בתי יהודים • העלמת העין של המנהל מבניה ערבית פוגעת אנושות בביטחון הלאומי
המנהל האזרחי פוגע בביטחון הלאומי
הרס הבתים ב׳רמת מגרון׳ צילום: נוער הגבעות להכיר מקרוב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בין ערי הקודש חברון וירושלים, הוקמה לה נקודת התיישבות חרדית בת אחת עשרה משפחות, בית כנסת וישיבת 'בין הזמנים'. לא חלפו יומיים, ומאות חיילים כיתרו את המקום, הרסו את המבנים ופינו את המשפחות מהמקום תוך כדי אלימות.

בגבעת 'רמת מגרון' המצב לא יותר טוב. מסכת הרס ארוכה שנמשכת מאז הקמת הגבעה, מתרכזת בימי הבחירות הנוכחיים לשיא. בתוך פחות משבוע חוו תושבי הגבעה - שלוש משפחות ובני נוער - שני פינויים, שניהם לפנות בוקר, בקור, באלימות. שבוע לאחר מכן אף נעצר אלישע, תושב הגבעה, בחשד לגניבת ציוד בניה פלסטיני, ובגבעה מעריכים כי המעצר הינו חלק ממלחמה אקטיבית נגד הגבעה וההתיישבות הצעירה בכלל.

ובאשר לחומש? שר הביטחון בני גנץ הודיע בחודש שעבר כי חומש תפונה. "חוק ההתנתקות מחייב זאת", אמר. המדינה השיבה לבג"ץ כי תפנה את חומש, אך ביקשה מבית המשפט לא להתערב באשר לתאריך הפינוי, כיוון שמדובר בצרכים ביטחוניים.

אכיפה סלקטיבית

"אנחנו צריכים לשמור על החוק בשטחי C ואנחנו עושים את זה בשני הצדדים. גם לבנייה בלתי חוקית פלסטינית וגם לבניה בלתי חוקית ישראלית", אמר שר הביטחון בני גנץ בתגובה לשאילתה של ח"כ רוטמן על הרס רמת מגרון.

האמנם? הבה ונבדוק מעט נתונים:

על פי נתונים המציגה תנועת "רגבים", כ-100,000 מבנים בלתי חוקיים של ערבים פלסטינים נבנו עד היום בשטחי C ביהודה ושומרון, כאשר בכל יום מוקמים 8 מבנים נוספים בממוצע.

השטחים שנתפסו על ידי הפלסטינים באמצעות קביעת עובדות בשטח, מגיעים בשלוש השנים האחרונות למאה אלף דונמים של אדמה.

אל"מ במיל' אלדד קולנשר כותב כי נגד ההתיישבות היהודית ביו"ש (המסתכמת ב-2.5% בלבד משטחי C) הוצאו 16 צווי תיחום המאפשרים הרס של ישובים ללא התראה. זה בזמן שעל בניה פלסטינית בשטחי C (המתפרסת על 27% מהשטחים) הוצאו שני צווי תיחום, וגם הם בוטלו.

המנהל האזרחי מקפיא בניגוד לחוק הריסה של מבנים פלסטינים (גם אם הבקשה להקפאה הוגשה מאוחר) עד לבירור היתר בניה - הליך שיכול להימשך מספר שנים. בזמן זה ממשיכים הפלסטינים לבנות ללא הפרעה, תחת חסות המנהל האזרחי.

בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2020 נמצאו שחיתויות במנהל האזרחי, ונתינת אישורי בניה לפלסטינים תמורת תשלום כספי. בנוסף, גילה הדו"ח כי במשך 8 שנים אין מבקר פנים למנהל, וכי רישומי הקרקעות מתבצעים בספרים פיזיים - דבר שגורם לטעויות רבות ורישום כוזב.

כל מי שמסתכל על הדברים בצורה הגיונית רואה שהמערכת המדינית חונקת את ההתיישבות ביהודה ושומרון במכוון. הצבא משרת את האינטרסים הפוליטיים של שר כזה או בכיר אחר.

השינוי לא יבוא בהחלפת נהלים טכניים או הגברת האכיפה בבניה הפלסטינית הבלתי חוקית. כשהשורש רקוב לא יעזור לגזום כמה ענפים יבשים, צריכים לשתול עץ חדש. שינוי מהותי בכל ההסתכלות על הבניה ביהודה ושומרון.

אין יותר בניה חוקית או בלתי חוקית, אין שטחי C או B, ואין החלטות מסכנות חיים על סמך הסכמי שלום אנטי שולחן ערוך. השינוי יבוא מתוך ההכרה של בני ישראל שהם בעלי הבית האמיתיים על העולם, ולא ניתן לגחמות אנטישמיות להכתיב את סדר היום בארץ הקודש.

הרב שניאור יצחקוב נאבק עם המחבל וניצל

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...