• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

לאור יום: שופץ קבר יוסף

בצעד שכמותו לא נראה שנים, נכנסו הבוקר קבוצה מהועד האחראי על קברו של יוסף הצדיק בשכם, על מנת לשקם ולשפץ את הציון, לאור חילולו על ידי פורעים ערבים השבוע. הכניסה לוותה בחיילים ששמרו על שלומם
לאור יום: שופץ קבר יוסף
שיפוץ קבר יוסף לאחר ההרס (צילום: רועי חדי - מועצה אזורית שומרון)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לאחר המראות הקשים שהגיעו השבוע בהם ניראו פורעים ערבים הפוגעים בציונו של יוסף הצדיק הטמון בשכם, הבוקר נכנסה קבוצת אנשים שעסקו בשיפוצו ושיקומו.

כזכור הקבר הופקר לפני כעשרים שנה, לאחר התפרעות המחבלים, תוך שהצבא מוציא מהמקום את תלמידי הישיבה שלמדו שם. באותו אירוע הופקר לדמם החייל מדחת יוסוף כשראשי הצבא מסתמכים על ראשי הרשות הפלסטינית שהבטיחו את פינויו אך לשווא.

מאז ועד היום ממתינים היהודים לחידוש הנוכחות הקבועה במקום, אך לשווא. מספר פעמים בשנה נערכת כניסה למקום, בשעות בלילה בחסות עוצר המוחל על תושבי האזור. 

יצויין כי לא כולם רואים בעין יפה את הפעילות. מספר פעילים מתחו ביקורת על ההחלטה לשפץ את הציון בשעה שהוא מופקר לידי הערבים. בהלכה נאמר כי הרואה בית כנסת ישן שאינו פעיל שצמחו בו עשבים, עליו לא לעקור את אותם צמחים כדי שהעובר במקום שיראה את ההזנחה ישא תפילה לשיקום בית ה'. "גם במקרה זה, כל עוד לא מחדשים את הפעילות הקבועה, אין טעם בשיפוץ המקום הנשאר לחסדי הערבים, כאשר ראינו פעם אחר פעם כי הם מנצלים את ההזדמנות כדי להורסו. מי יודע, אולי דווקא מראה הציון השמן וההרוס יזרז את בניינו בקרוב והפעם לתמיד".

יצויין כי תיעוד הכניסה של החיילים למקום, פורסמה בהבלטה לאור דבריו החמים של המפקד שציין את חשיבות המקום שעליו נאמר כי אין אומות העולם יכולים לטעון שלהם הוא. מח"ט שומרון, רועי צוויג: נשמע אומר בקשר לחייליו "היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קבר יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו. אנו פועלים היום ביד רמה, לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים. כך אנחנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל" 

במהלך שהותם במקום ניסו מספר פורעים ערבים לחולל מהומות, אך החיילים הגיבו בירי ואף פגעו בהם. 

כמחאה על שריפת קבר יוסף: עשרות יהודים בכניסה לשכם

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...