• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מה הירדנים נתנו בתמורה למים שקיבלו

הממשלה מיהרה לתת לירדן מתנה בדמות הסכם להכפלת כמות המים המועברים אליהם • התעלמות מוחלטת מכך שהירדנים פועלים כנגד ישראל במגוון דרכים אפשריות • בשבוע שעבר, ימים ספורים אחרי ההסכם יצאה הוראה לעו"ד שלא לתמוך במכירת קרקעות ליהודים ברחבי יהודה ושומרון
מה הירדנים נתנו בתמורה למים שקיבלו
(צילום: GFDL)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לאחר פגישה שנערכה בשבוע שעבר בין צוותים של ישראל וירדן בנוכחות שרת האנרגיה ומשאבי המים, קארין אלהרר, ושר המים הירדני, מוחמד אל-נג'ר, מסרו גורמים במשרד המים הירדני לכלי התקשורת כי "נחתם הסכם, שלפיו ירדן תרכוש 50 מיליון קוב מים מחוץ למסגרת הסכם השלום עם ישראל והכמויות שנקבעו בו".

יצויין כי על פי ההסכם שנחתם בעבר, ישראל מספקת 35 מיליון קוב מים באופן שנתי לירדן, דבר המוביל לייבוש הנחלים והכינרת ובעיקר משפיע על ים המלח.

אלא, שבחלוף השנים ניתן לקבוע בצורה מדוייקת, כי ההתנגדות שנשמעה בשעתו בישראל כנגד ההסכם, אכן הצדיקה את עצמה. במשך כל השנים, לא קיבלה ישראל תמורה למחיר הכבד שהיא משלמת.

בעוד הירדנים מקבלים מים בכמות ענקית, מעבר להסכם, הרי שהירדנים התעקשו בשנה שעברה לקבל לילדיהם את השדות המוריקים של הישוב צופר, כשהם מתעלמים מכך ששטח זה היה בידי היהודים במשך שנים ארוכות, עוד לפני כמאה שנה.

בנוסף התפרסם, כי בזמן שירדן נהנית מיחסיה עם ישראל, היא גם שומרת על קשרים עם איראן. שר החוץ הירדני איימן א-ספדי שוחח טלפונית במקביל לפגישה עם ישראל, עם שר החוץ האיראני, אמיר עבדולחיאן. השניים דנו על דרכים לשיפור היחסים בין המדינות, וכן על "אינטרסים משותפים" של שתי המדינות. השניים הביעו את שאיפתם לחזק את היחסים הבילטראליים ולשמר את השיח הפתוח.

מעבר לכך, השניים גם החליפו את השקפותיהם בנוגע למשברים באזור ולצורך ל"קידום השלום והיציבות" באזור. א-ספדי אמר למקבילו כי מדינתו תומכת ביחסים בין מדינות האזור, שמתבססים על שכנות טובה ועל היעדר התערבות בסוגיות הפנימיות של מדינות אחרות.

עוד מדינה המעידה על שנאתה לישראל, הינה סוריה, וגם איתם מחממים הירדנים יחסים ומצפצפים על המנות הגדולות המעניקה להם הממשלה. מלך ירדן עבדאללה אף שוחח טלפונית עם שליט סוריה בשאר אסד - לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים, כשהוא אף פותח את הגבולות מחדש בין המדינות.

לבטל את ההחלטה

סגן ראש ממשלת ירדן ושר החוץ איימן ספאדי ולשכת עורכי הדין הירדנית, הפיצו בימים האחרונים הנחיות לכלל עורכי הדין בירדן, לפיהן החל מעתה חל איסור על עורכי הדין הירדנים לבצע פעולות משפטיות הנוגעות לרישומי קרקעות ביהודה ושומרון.

בכך מונעת ממשלת ירדן מאזרחיה הפלסטינים לשעבר למכור את אדמתם או לבצע בהם פעולות של רישום ירושות, במטרה למנוע מכירת אדמות ליהודים.

לשכת עורכי הדין, שידועה בעוינותה לישראל, הוציאה הנחיה זהה לחבריה, שקראה "לכל החברות והחברים עורכי הדין לא להסדיר כל הסכם מכר הנוגע לאדמות פלשתיניות".

המדיניות הירדנית לא לאשר עסקאות מקרקעין ביהודה ושומרון מתקיימת בפועל זה שנים רבות. לא ברור מדוע החליטו בעמאן לפרסם אותה דווקא כעת.

כידוע הרשות הפלשתינית מנהלת מלחמת חורמה נגד תושבים שמוכרים את אדמותיהם ליהודים. על פי החוק ברשות, ערבי שימכור נכס נדל"ני ליהודי - דינו מיתה. יהודים שמבקשים לרכוש קרקעות ביהודה ושומרון ואפילו בירושלים עושים לא אחת שימוש סמוי בשירותיהם של מתווכים פלשתינים, שמעבירים בהמשך את הנכס לרשות היהודים, ולאחר מכן עוזבים את האזור ויוצאים לחו"ל.

בנוסף ראוי לציין כי בקיץ האחרון האחרון נועד שר החוץ יאיר לפיד עם מקבילו א-ספדי וסיכם עימו על הגדלת הסחר בין הממלכה, הרשות הפלשתינית וישראל, וכן על מכירה של כ-50 מיליון קוב מים נוספים לירדן. ההסכם על הגדלת כמות המים נחתם בשבוע שעבר.

בארגון 'עד כאן' שחשפו את המסמך הירדני מסרו: "ממלכת ירדן פוגעת באזרחיה הפלשתינים לשעבר, המבקשים למכור את הקרקעות שלהם ביהודה ושומרון למרבה במחיר. זהו עוד הישג של הרשות הפלשתינית במערכה על השליטה בשטחי C, ומדינת ישראל אינה עושה דבר. אנו קוראים לשר החוץ לפיד לדרוש מהירדנים לבטל את ההחלטה. לא ייתכן שממשלת ישראל מכפילה את כמות המים המועברים לירדן, בזמן שהירדנים מתערבים בענייניה הפנימיים של ישראל ללא שום מחאה מצד ישראל".

המינהל האזרחי: נוהל סודי לביטול צווי הריסה

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...