• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

נתניהו החל במו"מ להקמת מדינה פלסטינית

אם תוקם ממשלת "אחדות" נתניהו גנץ, נתניהו עלול ח"ו להכריז על הקמת מדינה פלסטינית על רוב השטחים לפי תוכנית המאה. מייק פומפיאו יערוך ביקור קצר לוודא שהעניין מסודר. פרידמן: נתניהו החל במו"מ על מדינה פלסטינית מיום הצגת התוכנית. התוצאה - הטרור מתגבר
נתניהו החל במו"מ להקמת מדינה פלסטינית
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

נתניהו החל במו"מ להקמת מדינה פלסטינית

אם תוקם ממשלת "אחדות" נתניהו גנץ, נתניהו עלול ח"ו להכריז על הקמת מדינה פלסטינית על רוב השטחים לפי תוכנית המאה. מייק פומפיאו יערוך ביקור קצר לוודא שהעניין מסודר. פרידמן: נתניהו החל במו"מ על מדינה פלסטינית מיום הצגת התוכנית. התוצאה - הטרור מתגבר

נתניהו מציג את הסכם המאה כהישג מדיני, כאשר המשך המשא ומתן עם הפלסטינים יביא ח"ו להמשך שפיכות הדמים. יום יום הפלסטינים מבצעים עשרות נסיונות רצח נגד יהודים, ועצם הדיבורים על משא ומתן, עוד לפני שהתחיל, גורמים לפיגועים. אם ההסכם יבוא ח"ו לפועל, היל"ת, הפלסטינים יקבלו מדינה כל כל שטח יהודה ושומרון למעט מובלעות ישראליות, פלוס שטח ענקי בנגב. 

ביקור פתע של מייק פומפיאו ל24 שעות

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו מתכנן להגיע לביקור בזק בישראל בשבוע הבא. אם פומפאו אכן יגיע לישראל זה יהיה הביקור הראשון של גורם זר בישראל מאז תחילת משבר הקורונה והביקור הראשון של פומפאו במדינה מחוץ לארה"ב מאז תחילת המשבר. פקידים ישראלים בכירים אמרו כי פומפאו צפוי לנחות בישראל ביום שלישי הבא ולשהות כאן פחות מ-24 שעות ולשוב מיד לארה"ב. לא ברור לחלוטין מה הסיבה לביקור החריג. פומפאו יגיע ימים ספורים לפני ההשבעה הצפויה של הממשלה. הוא צפוי לפגוש את נתניהו ואת גנץ. דוברת משרד החוץ האמריקני מורגן אורטגוס אמרה לי בתגובה: "אין לנו מה להודיע כרגע לגבי נסיעות של שר החוץ פומפאו". סוף. מקור: רוטר

פרידמן: נתניהו הסכים למו"מ על מדינה פלסטינית

שגריר פרידמן: "ריבונות ביו"ש ובבקעה זו החלטה ישראלית - אנחנו מוכנים". בראיון חגיגי ל"ישראל היום" לציון שנתיים להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, מבהיר שגריר ארצות הברית בישראל: אנו נערכים לאפשרות של הכרה בריבונות הישראלית בתוך שבועות • הראיון המלא - בגיליון יום שישי במוסף "ישראל השבוע" מקור: רוטר

אם ממשלת ישראל תכריז על כך, ארה"ב מוכנה להכיר כבר בשבועות הקרובים בריבונות ישראל על בקעת הירדן ועל ההתיישבות הישראלית ביהודה ובשומרון - כך עולה מראיון שנערך עם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ויתפרסם בשישי ב"ישראל השבוע", לציון שנתיים להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. 

 פרידמן מסביר כי יש כמה תהליכים שצריכים להסתיים, התלויים בעיקר בישראל, אך מבהיר שלא יהיו תנאים חדשים מצד ארה"ב. "כאשר תהליך המיפוי יסתיים, כאשר ממשלת ישראל תסכים: 1. להקפיא את הבנייה באותו אזור בשטחי C שלא מיועד להחלת ריבונות, 2. ראש הממשלה יסכים לשאת ולתת עם הפלשתינים על בסיס תוכנית טראמפ  - והוא הסכים לכך כבר ביום הראשון - אנחנו נכיר בריבונות של ישראל באזורים שעל פי התוכנית יהפכו להיות חלק ממנה", אומר השגריר. 

הוא מדגיש כי "המרכיב החשוב ביותר הוא שממשלת ישראל צריכה להכריז על הריבונות. לא אנחנו מכריזים ריבונות אלא ישראל, ואז אנחנו מוכנים להכיר בכך. אבל, כפי שאמר מזכיר המדינה, זו מלכתחילה החלטה ישראלית (אם להכריז ריבונות), כך שאתם צריכים להיות הראשונים". 

ומעבר לשלושת המרכיבים שהזכרת, האם לא יהיו תנאים נוספים או צעדים נוספים?

"לא". 

יש התניה חדשה של התחייבות ישראלית להסכים להקמת מדינה פלשתינית? 

"בנושא הזה התנאי הוא שראש הממשלה - וזה לא מישהו ספציפי אלא כל ראש ממשלה של ישראל - יסכים לשאת ולתת עם הפלשתינים, יזמין אותם לפגישות וידון איתם בשיחות פתוחות ובתום לב למשך ארבע שנים". 

פרידמן ממשיך: "הוא למעשה כבר עשה זאת ביום הצגת התוכנית"

"והוא צריך להמשיך בכך. נכון לעכשיו, הפלשתינים לא רוצים לבוא לשולחן. אם בעוד שנתיים הם ישנו את דעתם ויסכימו, ראש הממשלה יהיה מחויב לקיים את הדיונים. זה פרק זמן מוגדר, ואנו רוצים שהאפשרות תישאר על השולחן לארבע שנים". 

בנוגע להקפאת הבנייה ביישובים המבודדים, הסביר השגריר כי מדובר רק על מניעת הרחבת השטח, אך לא על עצירת הבנייה לגובה. "הרוב המוחלט של ההתיישבות, כ־400 אלף איש, יחיו לפי אותם כללי בניה שיש בתוך הקו הירוק. כ־10,000 עד 15 אלף מהתושבים שיהיו תחת ריבונות ישראל יהיו ללא אפשרות להתרחב. עם זאת, יהיה אפשר להרחיב למעלה", אמר פרידמן. 

השגריר הוסיף כי מקומות כמו בית אל וחברון הם הלב ההיסטורי של יהודה ושומרון, וגם אנשי שמאל בישראל לא מעוניינים לוותר עליהם במסגרת הסכם שלום. "משיחות עם ישראלים מכל הדרגים אני למד שהם חושבים שזו התוכנית הכי טובה לישראל. אם לא הייתי שומע זאת, לא הייתי רגוע בעצמי. ברור לנו כי כשם שאנחנו, האמריקנים, לא נוותר לעולם על פסל החירות, אפילו שזה שטח קטן מאוד, כך אתם לא תסכימו לוותר על המקומות האלה".

= = =

הטרור השבועי: דקירה, ניסיון דריסה, מטען ובקבוקי תבערה

הקול היהודי. במהלך השבוע האחרון נרשמו ביומן האינתיפאדה המושתקת של הקול היהודי כ-18 אירועי טרור כנגד אזרחים וכוחות הבטחון, בהם נפצעה יהודיה אחת. ערבי נפצע ממטען שניסה להשליך. ביומן האינתיפאדה המושתקת של הקול היהודי, נרשמו בשבוע האחרון כ-18 אירועי טרור, בהם נפצעה יהודיה אחת.

חוץ מה"קול היהודי", אף אמצעי תקשורת לא מדווח על ארועים אלו, שנכנסו לדבר שבשגרה רח"ל. גם המשטרה לא מתחילה לחקור אלא אם כן יש פצוע "בינוני" ומעלה רח"ל, כפי שדיווחנו.

האירועים רק מהשבוע, כללו השלכת בקבוקי תבערה, מטענים וידויי אבנים לעבר כלי רכב אזרחיים ולעבר כוחות הבטחון וכן הצתת צמיגים, פיגוע דקירה וניסיון פיגוע דריסה.

בכלל האירועים, שהתרחשו בגוש עציון, הר חברון, בנימין, שומרון, בקעת הירדן, ירושלים וכפר סבא, נפצעה כאמור יהודיה אחת ונזק נגרם לכלי רכב רבים. בהם כלי רכב פרטיים ואוטובוסים.

בכפר סבא התנפל צעיר ערבי על אישה כבת 62 ודקר אותה מספר פעמים. עובר אורח שחלף במקום וזיהה את המחבל, ביצע לעברו ירי ופצע אותו. הפצועה פונתה לקבלת טיפול במרכז הרפואי מאיר בעיר. המחבל זכה לטיפול במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

באירוע אחר, ניסה ערבי לדרוס לוחמים סמוך למחסום ריחן שבצפון השומרון, אך הוא התנגש בבטונדות ונעצר. בחקירתו מסר כי התכוון לפגוע ביהודים ולמות. על גדר הישוב מבוא דותן שבצפון השומרון נתפסה ערבייה שניסתה לחדור לישוב.

בכביש חוצה יהודה שבהר חברון, סמוך לכפר אידנא, השליך ערבי מטען צינור לעבר כלי רכב, אך בשל תקלה המטען התפוצץ סמוך למחבל והוא נפצע בידו.

באיסוף המידע נעזרנו בין היתר במוקד הצלה ללא גבולות-יו"ש, מוקד 443, המייל האדום של הקול היהודי ועוד.

הגברת הטרור עקב המו"מ להקמת מדינה פלסטינית

כאמור, הכרזה של נתניהו על נכונות למו"מ עם הערבים, עלולה להגביר את הטרור. מדינה פלסטינית לפי תוכנית טרמפ תסכן את כל התושבים בכל ארץ הקודש, עלולה להביא לכאן מאות אלפי פליטים מהמדינות הערביות השכנות, ולהשיג בקלות נשק שיופנה מגב ההר כלפי נתב"ג ות"א, שגם היום יש להם טילים כאלה, רח"ל. 

15 ישובים ביו"ש ישארו מבודדים בתוך אזור פלסטיני ענק, עם כבישי גישה צרים שייחסמו ע"י הפלסטינים, וזה כבר התחיל: להלן דוגמה קטנטנה ממה שעלול להתחרש בכבישי הגישה לישובים היהודיים מיד עם החלת הריבונות, תוך הפקרת כל השטח לפלסטינים.

שוטרים פלסטינים החרימו נשק מיהודים:

הקול היהודי ביום 04/05/20 ארכיאולוגים יהודים נעצרו בידי שוטרים פלסטינים בשומרון ואולצו למסור את נשקם, למרות שהכביש בשליטה ישראלית. האזרחים הישראלים טילפנו לקצין מת"ק (מפקדת תיאום וקישור) שאמר ליהודים למסור את הנשק לפלסטינים. 

ארגון "שומרים על הנצח" הפועל לשמירה על אתרי עתיקות ביהודה ושומרון, מבצע לאחרונה, פרויקט מיפוי של אתרי עתיקות הסובלים מחפירות פיראטיות, ביזה ופגיעה בממצאים. המיזם הותנע לאחר הכרזת תכנית טראמפ, ובמסגרתו נסקרו כבר מעל 100 אתרי עתיקות, הסובלים מפגיעה חמורה, שהתגברה אף יותר בשל תקופת הקורונה והקיצוץ בפעילות פקחי העתיקות של קמ"ט ארכיאולוגיה במנהל האזרחי.

איתן מלט, רכז ארגון 'שומרים על הנצח', הפועל למיפוי אתרי עתיקות הסובלים מחפירות פיראטיות, ביזה והשחתה, יצא יחד עם שני ארכיאולוגים, לאתר תל פארסין שבצפון השומרון, באיזור הנמצא בשליטה ישראלית מלאה, על מנת לסקור את הפגיעה באתר.

האתר, הנמצא מרחק 5 דקות נסיעה מהיישוב חרמש בצפון השומרון, משמר את השם המקראי 'פרש' (מצאצאי מנשה) ואת השם התלמודי 'כפר פרשאי'. באתר ישנם שרידי יישוב גדול שהתקיים כמעט ברציפות מתקופת הברזל ועד התקופה העותמאנית. בין השרידים ראויים לציון מקווה טהרה שנחצב בימי בית שני והיה בשימוש עד התקופה הביזנטית, מערות קבורה, מערת בית בד, מערות תת קרקעיות ומבנים מרשימים מהתקופה העותמאנית.

צוות הארכיאולוגים נתקל במחסום של שוטרי הרשות הפלסטינית, באיזור הנמצא בשליטה ישראלית מלאה, ולשוטרי הרשות אסור לפעול, ובטח לא להסתובב חמושים. השוטרים הפלסטינים עצרו את הצוות הארכיאולוגי וקצין מת"ק (מנהלת תיאום וקישור של צה"ל) הורה לארכיאולוגים למסור את נשקם לידי השוטרים הפלסטינים.

"שוטרי הרשות הפלסטינית דרשו ממנו לרדת מהרכבים, ואנחנו סירבנו", מספר מלט. "אלו היו רגעים לא נעימים, אבל בעיקר מקוממים. לאחר שפנינו לצה"ל, ובתיווכו של יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הם החליטו להעביר אותנו לידי צה"ל במחסום דותן הסמוך".

"העיר 'פרש' מעולם לא נחפרה בצורה מסודרת ע"י ארכאולוגיים אבל נחפרת בידי שודדים ערביים מקומיים בצורה אגרסיבית כי מדינת ישראל לא לוקחת אחריות", מוסיף מלט. "בעיני, זה הצד השני של המטבע לעובדה ששוטרי הרשות הפלסטינית מסתובבים חמושים באיזורים ישראליים מובהקים. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לאמץ תכנית להגנה על אתרי המורשת שלנו."

ראש המועצה: "ההוראה למסור את הנשק לשו"פים – הוראה מופקרת"

לאחר האירוע, פנה יוסי דגן במכתב לשר הבטחון נפתלי בנט בו מותח ביקורת חריפה על הוראת קצין המת"ק בשטח. 

"מדובר בהוראה מופקרת ובאירוע שהיה עלול להגמר באירוע דוגמת הלינץ' ברמאללה" כתב דגן. "לא יעלה על הדעת, שקצין במנהל האזרחי יורה לאזרח ישראלי למסור את נשקו למחבלים במדים שוטרי הרשות 'הפלסטינית'. מעבר להשפלה שיש בכך ובכפיפות הקומה הלאומית, יש בכך הפקרות בטחונית ברורה. ויש לחדד את הנהלים בנושא זה לאלתר".

"לאחר שאביתר בורובסקי הי"ד, הרב מאיר חי הי"ד, בן יוסף לבנת הי"ד, רב סמל איהאב חטיב הי"ד, נרצחו ע"י שוטרים 'פלסטינים' לאחר הלינץ' ברמאללה אותו גיבו שוטרים 'פלסטינים', לא ייתכן שקצין במנהל האזרחי יורה לאזרח למסור את נשקו לשוטר 'פלסטיני' ויסכן את חייו. אני קורא לך אדוני שר הבטחון להדרש לנושא הזה ולזמן לוועדת חקירה את הקצין ושרשרת הפיקוד שנתנה הוראה שערורייתית כזו".

רצחת וגם ירשת | מובלעות נהריים וצופר

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...