• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

מענות קודש: לא לתמוך ב-ג' ולא ב-ש"ס

מספרי "מענות קודש" תשנ"ב - תשנ"ד, מתבררת תמונה בהירה לגבי דעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שלא לתמוך באגו"י או בש"ס בבחירות, כאשר יודעים שהם יצטרפו לממשלה שתדבר על החזרת שטחים - פיקוח נפשות של בני ישראל בפועל ממש
מענות קודש: לא לתמוך ב-ג' ולא ב-ש"ס
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בספרי "מענות קודש" תשנ"ב - תשנ"ד, מתבררת תמונה בהירה לגבי דעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שלא לתמוך באגו"י או בש"ס בבחירות, כאשר יודעים שהם יצטרפו לממשלה שתדבר על החזרת שטחים - פיקוח נפשות של בני ישראל בפועל ממש.

C-52-03-05mix

למעלה: כ"ג חשון תשנ"ב, הבהרה לרה"מ שמיר ע"י גוטניק, מה זה עמידה בתוקף "לפי המצב המתבקש" (לחצים מארה"ב וכו'), או עמידה תקיפה על פי תורה בלי גמישות.

הרבי שליט"א מלך המשיח דורש עמידה "תקיפה ממש, כפשוט". דרישה זו המופנית כלפי ראש הממשלה - למרות שאינו יכול, היות שהכניס עצמו ללחצים ע"י התגמשות "פוליטיקל קורקט" תוך ויתור על אינטרסים ראשוני של פיקוח נפש. 

והרי חסידי חב"ד בוודאי שצריכים לתת דוגמה להראות שלא "מבינים" ולא "מכילים" את הצרכים הפוליטיים להתגמשות של ראש הממשלה שהביא על עצמו וגורם לפיקוח נפש, בניגוד גמור להוראות התורה.

52-03-05mix למעלה: ה' כסלו תשנ"ב: נסיון לשכנע את שמיר לחדול מדיבורים על אוטונומיה, כחודשיים לפני השיחה הידועה למר משה קצב.

הרבי שליט"א מלך המשיח: כפי שהתבטא בשיחות שלימות הארץ בזמן קעמפ דייויד, ש"אוטונומיה" הזיק לכל מדינה מאומות העולם שניסו לקיים זה.

C-52-03-21mix

למעלה: רה"מ שמיר שואל את הרבי שליט"א מלך המשיח דרך גוטניק, האם להקדים את הבחירות על מנת לדחות את הלחצים. הרבי שליט"א מלך המשיח עונה שכן.

 C-52-06_2-16mix

למעלה: ט"ז אדר שני, כחודשיים אחרי השיחה הידועה למר קצב. האם להיפגש עם ראש הממשלה? הרבי ענה (לא בניע ראש אלא) בפיו: "יא, יא". (כן, כן).

 C-52-07-04mix

למעלה: ד' ניסן תשנ"ב: הרבי שליט"א מלך המשיח שולל תמיכה ב-ג' בבחירות.

C-52-10-01mix

למעלה: א' תמוז תשנ"ב. למרות השיחה הידועה למר משה קצב, שמיר המשיך בשיחות האוטונומיה בוושינגטון.

הרבי שליט"א מלך המשיח אמר שהוא ילחם בו שממשלתו תיפול. בכ"ב סיון תשנ"ב התקיימו בחירות והרכבת הממשלה הוטלה על יצחק רבין.

גוטניק שואל האם לנסוע לארץ ישראל בקשר לממשלה החדשה? הרבי שליט"א מלך המשיח משיב בשלילה.

 52-10-19mixלמעלה: י"ט תמוז: האם לדבר נגד האוטונומיה? כן. 

C-53-06-19mix

למעלה: י"ט אדר תשנ"ג, מענה זה נוגע לשאלה האם מותר לתמוך בש"ס כמפלגה החרדית ביותר.

גוטניק שואל האם להמשיך את הקשרים עם חברי הליכוד? כן. האם להיפגש עם הרב עובדיה? - לא. עם הרב כדורי? - כן.

מדובר בתקופה לאחרי שהרבי שליט"א מלך המשיח נלחם והפיל את ממשלת שמיר, כפי שהבטיח שיעשה אם מר שמיר ימשיך את השיחות. לא מדובר בתמיכה בהם בבחירות, אלא בהמשך הקשר עם האנשים.

המענה העקרוני לגבי פגישות עם אנשי הליכוד מופיע כאן ראשון בכתבה, מחשון תשנ"ב בו הרבי שליט"א מלך המשיח מורה לדבר איתם שיחזיקו "בעמידה תקיפה ממש". ולא "לפי המצב".

דרעי סיפר, שאחרי מו"מ עם נציגי המערך להקמת ממשלה בראשות רבין ב1992 הוא (דרעי) עדיין לא רצה לחתום איתו.

הרב עובדיה ששמע על כך, בא אליו למשרדו, הקים אותו מהכיסא, והורה לו לנסוע לת"א לחתום הסכם קואליציוני עם המערך.

הדבר היה בהמשך לפסיקתו של הרב עובדיה (1978) שיש להחזיר שטחים תמורת הבטחות שלום מהערבים. בהתאם לפסיקה זו, איים הרב עובדיה על שמיר בחורף תשמ"ט, שאם לא יתחילו בשיחות על ירושלים, ש"ס תצביע נגד הממשלה.

זמן מה לאחר מכן, ש"ס אכן הפילה את ממשלת האחדות בראשות שמיר, לפי סיכום מראש עם פרס שהם יצטרפו לממשלה בראשותו, (התרגיל המסריח).

פרס הציג את ממשלתו שנפלה עוד לפני שקמה, מאחר שהרב אליעזר מזרחי הצביע בהפתעה נגד.

בדיעבד, בניגוד לח"כ דרעי שמאשים את הרב עובדיה בהצטרפות למערך, הרב עובדיה מאשים את דרעי שהוא יזם את המהלכים.

כך או כך, מי שהיום מנהיג את תנועת ש"ס הוא ח"כ דרעי, שכמפורסם, אי אפשר לסמוך עליו בשום ענין חוץ מהשגת כסף למפלגה ומשרות למקורבים, וכבר התפרסמה דעתו של פעיל השמאל הקיצוני אורי אבנרי, שאמר "דרעי יותר קיצוני ממני".

להלן גזיר עיתון מחורף תשמ"ט, איום של הגר"ע יוסף על רה"מ יצחק שמיר. ואכן ממשלה זו הופלה ע"י ש"ס במה שנקרא "התרגיל המסריח".C-shovav

 C-53-06-26mix

למעלה: כ"ו אדר תשנ"ג, כשבוע אחרי ההוראה לא להיפגש עם הרב עובדיה, הרבי שליט"א מלך המשיח מורה לר' י.י. גוטניק להשתמט מפגישה עם דרעי.

 53-08-22mix

53-08-23mix.mixA

 כ"ג אייר תשנ"ג - מענה כללי לצא"ח וובתי חב"ד להתעסק בשלימות הארץ בשם חב"ד.

= = = 

בנוגע להצבעה ל-ג.

הרב אלישיב השיב ריקם את פני משלחות המתיישבים מגוש קטיף, והורה לאגודת ישראל להצביע בעד הגירוש.

בדיעבד, נציגי גוש קטיף תבעו את חבר הכנסת מנחם גפני על סמך עדותו של הרב קוק, שהוא זה שהטעה את הרב אלישיב לגבי המצב האמיתי. בית הדין קבע שגפני אכן הטעה את הרב אלישיב.

להזכירכם, ח"כ גפני עומד כיום בראש אגודת ישראל ומפזר הבטחות. והרי מפורסם לכל, שאין כל קשר בין הבטחות חברי הכנסת לקהלי יעד קודם הבחירות, להתנהגותם אחרי הבחירות בהתאם לאינטרסים של המפלגה. והאינטרס היחיד זה להידבק לכיסאות הקואליציה תמורת כסף, וכל השאר - מס שפתיים.

יחד עם זה, מספר חודשים קודם פטירתו אסף הרב אלישיב ראשי הישיבות, ואמר להם שאם השאלה הזו תעמוד שוב על הפרק, דעתו היא שקיום הישיבות קודם לירושלים.

elyashiv

 קישור ל:ספר מענות קודש תשנ"ב

קישור לספר: מענות קודש קיץ תשנ"ב - נ"ג - נ"ד

הרבי שליט"א מלך המשיח למשה קצב: אהיה הראשון שילחם שתתפרק הממשלה!

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...