• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

שביבי חובש כיפה צריך למחוא כפיים?! // הרב טוביה דורון

הקשר של נתניהו לחברון במשך שנים התבטא בעיקר במסירת חברון לערבים רח"ל. כעת לאחר ההחלטה בארגון אונסק"ו להכיר במערת המכפלה כ''אתר מורשת פלסטיני'', זה אולי גרם לנתניהו להבין את פיקוח הנפש אליו גרר את כל ארץ הקודש • טור נוקב על הקשר העגום של נתניהו לחברון • לקריאה
שביבי חובש כיפה צריך למחוא כפיים?! // הרב טוביה דורון
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הקשר של נתניהו לחברון במשך שנים התבטא בעיקר במסירת חברון לערבים רח"ל. כעת לאחר ההחלטה בארגון אונסק"ו להכיר במערת המכפלה כ''אתר מורשת פלסטיני'', זה אולי גרם לנתניהו להבין את פיקוח הנפש אליו גרר את כל ארץ הקודש • טור נוקב על הקשר העגום של נתניהו לחברון • לקריאה

למי שלא זוכר, אחרי רצח רבין בשנת 1996, רצה פרס להחזיר את חברון לערבים כהמשך הסכם אוסלו. שמעון פרס קיבל באותה תקופה משלחות של רבנים מכל הזרמים שהתחננו לפניו לא למסור את חברון לערבים, בגלל הסכנה הגדולה לישוב היהודי הקטן שם והגישה למערת המכפלה. שמעון פרס לא יכל להישאר אדיש, ולא החזיר את חברון.

במהלך מערכת הבחירות לראש הממשלה במאי 1996, התקיימו שתי אסיפות בבית אגודת חסידי חב"ד ביוזמת אריק שרון ואהרונוב. בישיבות אלו הבטיחו שרון ונתניהו לרבני חב"ד בחתימתם, שאם יבחר, הוא לא ימסור סנטימטר אחד לערבים. בישיבה הראשונה הרבנים לא הסכימו לבקשת שרון ונתניהו להכניס את חב"ד לבחירות. בישיבה השניה (שוב ביוזמת שרון ואהרונוב, בלי השתתפות הרב שלמ'קה ע"ה מיידנצ'יק), חסרו חלק מהרבנים שהיו בישיבה הראשונה, (כי נסעו לרבי שליט"א מלך המשיח לחג השבועות). וכך נולד הקמפיין "נתניהו - זה טוב ליהודים", כל חב"ד יצאו לרחובות, ובתוך שבועיים נתניהו זכה בבחירות.

הפעולה הראשונה של החזרת שטח לערבים ע"י נתניהו, היתה החזרת חברון, ביום י' שבט תשנ"ז, בדיוק חמש שנים מהשיחה הידועה לשר קצב. כשבועיים אחרי כך ביבי התפאר לפני שליטי האיחוד האירופי, שמה שפרס לא הצליח לעשות (החזרת חברון) - הוא כן הצליח. 

אין ספק שהחזרת חברון לערבים ע"י נתניהו, היא חלק הבסיס לנרטיב הפלסטיני להכחשת הקשר בין היהודים לחברון - כי הנה היהודים מוכנים להחזיר את חברון לערבים, ובפרט שבשטח שהוחזר, יש בתים (רשומים בטאבו) של יהודים שגורשו ונרצחו בטבח תרפ"ט 1929, הי"ד.

כשנה אחרי החזרת חברון ע"י נתניהו, באספה בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד, הכריז הרב מרדכי אשכנזי ז"ל על נתניהו שנתניהו נוכל ושקרן. ואכן, נתניהו המשיך להחזיר שטחים לערבים, להרוס ישובים יהודים, ואף ניהל שיחות חשאיות עם שליט סוריה אסד על ירידה מהגולן - (עד הישובים במזרח הכנרת או עד אמצע הכינרת) בהמשך לשיחות שניהל רבין, וזאת בניגוד מוחלט ש"מנדט" שניתן לו מהעם, ונגד חוק סיפוח רמת הגלן. נתניהו הוציא את צה"ל מעזה כבר שלוש פעמים כדי לא למוטט את שלטון החמאס, ואכן, החמאס ששב והתחזק והתחמש, טוען, (ומצדם בצדק) לניצחון על ישראל. נתניהו שיחרר אלפי מחבלים רוצחים שחלקם אשר חלקם שבו לרצוח יהודים בפועל רח"ל. שיחרור המחבלים המסיבי להשבת שליט גרר אחריו  מלחמה בעזה, שבתחילתה נרצחה שליחת חב"ד להודו גב' שארף, בטיל שפגע בקרית מלאכי.

אמנם, אין דבר העומד בפני התשובה, אבל כל המילים היפות לא יספיקו לכסות כלום, אלפי יהודים נרצחו, מאות אלפי יהודים נמצאים במצב של פיקוח נפש, ואנו רוצים במעשים. בפרט שאחרונה נתניהו הבטיח לערבים את הכפלת שטח קלקיליה (צמודה לכביש 6 ולכפר סבא) על חשבון שטח C הישראלי.

נתניהו היה ראש הממשלה הראשון שהכריז על "שתי מדינות לשני עמים", שרטט לנשיאי ארה"ב את "גושי ההתיישבות" ביו"ש, הקפיא את הבניה היהודית ביו"ש, ירושלים וביתר, ועד היום הוא אומר שהוא תומך ב"שתי מדינות לשני עמים".

הרבי שליט"א מלך המשיח אמר שדיבורים על החזרת שטחים מעודדים טרור, וגורמים לגוים להבין ש"יש על מה לדבר" וממשיכים ללחוץ עוד יותר חזק, ומבחינתם "לחץ" זה טרור. ואכן, בשנות כהונת נתניהו הטרור התגבר עשרות מונים.

הרבה פעמים הרבי שליט"א מלך המשיח דיבר על כך שצריך לומר לגוים שארץ ישראל שלנו בגלל הבטחות הקב"ה בתורה. הגוים מאמינים בתורה, ושרש"י אומר לילד קטן שמתחיל ללמוד תורה מבראשית, שיידע, שהקב"ה הבטיח ליהודים את ארץ ישראל, ושיידע, שיבוא יום ולגוים תהיה טענה כזו "לסטים אתם" שכבשתם את ארץ ישראל, ורש"י מסביר שם, בהתחלת התורה, מה צריך לענות להם - שהקב"ה נתן לנו את הארץ. ואת זה - אומר הרבי שליט"א מלך המשיח - הגוים יקבלו. ואז הרבי אמר שניסו את כל הטענות באו"ם, ורק את זה עוד לא ניסו.

סוף סוף, מתקיימים דברי הרבי שליט"א מלך המשיח, וגב', ציפי חוטבלי - שרת החוץ ועוד חברי כנסת, התחילו לדבר באופן כזה באו"ם בלי להתבייש.

אמנם מאד נעים לנו לשמוע שאותו ראש ממשלה הנוכל והשקרן (בלי מרכאות) שהחזיר את חברון, עצר את הבניה היהודית, מארגן בניה ערבית מסיבית, מלבין בתים לא חוקיים לערבים בכל מקום, העלה את מחירי הדיור ליהודים ביותר מפי עשר, וכו', וכו', נחמד מאד לשמוע שאין לו ברירה, ועכשיו הוא פותח תנ"ך ומדבר ל... יהודים, (בעברית, במקום לומר זאת לגוים באנגלית). והעיקר - במקום לשוב ולכבוש את חברון מהערבים, כי זה באמת מה שהיה צריך לעשות לאבו מאזן מכחיש השואה ולשלטונו אחרי הכרזה כזו.

הרבי שליט"א מלך המשיח אומר, שכתוב בחז"ל שיש שלושה מקומות בארץ ישראל ש"אין הגוים יכולים לומר גזולים הם בידכם": מערת המכפלה, הר הבית, וקבר יוסף בשכם, (שנקנו בכסף מהגוים, וזה כתוב בתנ"ך). ודווקא על מקומות אלו יש התנגדות הכי גדולה.

ההסבר בפשטות לדברי הרבי שליט"א מלך המשיח ניתן לומר,  שוויתור מישראלי על ג' מקומות אלו, נחשב אצל הגוים כהודאה שאין לנו קשר לתנ"ך ולהיסטוריה של עם ישראל בארץ ישראל. ג' מקומות אלו הם נקודות היסוד, והנקודה הראשונה והעיקרית בהם היא מערת המכפלה עם "ישיני חברון" (לא מתים ח"ו - ישנים, בפרט "יעקב אבינו שלא מת"), עם כל ההסברים בקבלה וחסידות על קדושת ומעלה מערת המכפלה וקדושת חברון בכלל, והעיר העתיקה בפרט, וקנייני אדמו"ר האמצעי וחסידי חב"ד בחברון ורשומים בטאבו כרכוש משפחות יהודי חברון שנרצחו על קידוש ה' בתרפ"ט. - ונמסרו לגוים ע"י נתניהו - ורצחת וגם ירשת.

ואנו מקווים שזעזוע זה הזיז משהו אצל ראש הממשלה.

כאמור ראש ממשלה מדינת ישראל בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית כשהוא חובש כיפה לראשו, והחל לקרוא פסוקים מספר בראשית, בפרשת חיי שרה, המעידים כי מתחם מערכת המכפלה נקנה על ידי אברהם אבינו בתגובה להחלטה ההזויה של אונסק"ו.

נתניהו הוסיף, "הקשר בין עם ישראל לחברון ומערת המכפלה הוא קשר של קניין והיסטוריה, שספק אם יש לו משל בתולדות העמים".

"זה כמובן לא הפריע לועדת המורשת של אונסק"ו לקבל ביום שישי עוד החלטה הזויה. היא קבעה שמערת המכפלה היא אתר מורשת פלסטיני. בעקבות ההחלטה הזו החלטתי לקצץ עוד מיליון דולר, מדמי החברות של ישראל באו"ם, ולהעבירם להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בקרית ארבע וחברון – והכסף ישמש גם למיזמים נוספים בתחום המורשת הקשורים בחברון", הסביר נתניהו.

ראש הממשלה ציין, "מול החלטת אונסק"ו ישראל תציג בפני עולם את האמת ההיסטורית ואת הקשר העמוק בן אלפי השנים של העם היהודי לחברון. כך נעשה גם, מול החלטה הזויה נוספת של אונסק"ו בדבר היעדר הקשר לירושלים".

"לכן, הנחיתי היום להשלים את התהליכים לבנייתו של מרכז 'קדם' לתצוגה של מיצגים היסטוריים וארכיאולוגיים לעיר דוד. זה הולך להיות מבנה מרהיב עם תצוגות מרהיבות – והעולם כולו יראה את האמת. האורחים הראשונים שנזמין לשם יהיו משלחות אונסק"ו לאו"ם", סיפר ראש הממשלה.

נתניהו התייחס גם לעניין הפסקת האש שאמורה להיכנס לתוקף בצהריים בדרום סוריה. "ישראל תברך על הפסקת אש אמיתית בסוריה, אבל אסור שהפסקת אש זו תאפשר את התבססותן הצבאית של איראן וגרורותיה, בסוריה בכלל ובדרום סוריה בפרט. בשבוע שעבר שוחחתי בנידון שיחות מעמיקות עם מזכיר המדינה טילרסון ועם נשיא רוסיה פוטין. שניהם אמרו לי שהם מבינים את עמדותיה של ישראל ויתחשבו בדרישותינו".

"אנחנו מצידנו נמשיך לעקוב אחר המתרחש מעבר לגבולותינו, תוך עמידה איתנה על הקווים האדומים שלנו: מניעת התעצמות חיזבאללה נגד סוריה בדגש על הצטיידות בנשק מדויק, מניעת התבססות קרקעית של חיזבאללה ליד גבולנו או התבססות של כוחות איראניים, ומניעת התבססות צבאית איראנית בסוריה כולה", הדגיש נתניהו.

כעת לנו נשאר לקוות ולצפות לתחיית המתים יחד עם האבות הקדושים בגאולה האמיתית והשלימה ע"י הרבי שליט"א משיח צדקנו תכף ומיד ממש.

שלימות הארץ • להקריא מהתנ"ך לעצמנו

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...