• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

השב"ס רוצים שטייטל ימות?

יעקב (ג'אק) טייטל שובת רעב זה היום ה-18 ברציפות בשל הרעת תנאי מאסרו. השב"ס לא הסכים להכניס אליו רופא פרטי למרות הפצרות אשתו תחי'. כעת היא פנתה בתחינה לבג"ץ דרך עמותת חוננו, להורות לשב"ס להרשות לרופא פרטי לבדוק את טייטל. האם השב"ס מעדיף שטייטל ימות ככה?
השב"ס רוצים שטייטל ימות?
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

יעקב (ג'אק) טייטל שובת רעב זה היום ה-18 ברציפות בשל הרעת תנאי מאסרו. השב"ס לא הסכים להכניס אליו רופא פרטי למרות הפצרות אשתו תחי'. כעת היא פנתה בתחינה לבג"ץ דרך עמותת חוננו, להורות לשב"ס להרשות לרופא פרטי לבדוק את טייטל. האם השב"ס מעדיף שטייטל ימות ככה?

"מרואן ברגותי מקבל הכל, טלפונים וביקורים כי הוא אסיר בטחוני פלשתיני, טייטל לא". אמר עו"ד פילץ בשביתת הרעב הקודמת של טייטל לפני שנתיים. "הוא זכאי לפגוש את ילדיו. הוא אב מסור, כל יום הוא מתקשר ולומד עם הילדים. מה הילדים אשמים הם לא חטאו". השב"ס ממשיך בהתעללות, וכעת העבירו אותו לכלא מרוחק, הפחיתו משעות הביקור, ורק דרך מחיצת זכוכית.

רעייתו של טייטל עתרה לבג"ץ: אפשרו כניסת רופא פרטי.

 רעייתו של ג'ק טייטל השובת רעב זה היום ה-18, עתרה לבג"ץ בדרישה לחייב את שירות בתי הסוהר להכניס רופא פרטי שיבדוק את בעלה

 18 ימים שובת ג'ק טייטל רעב בשל הפגיעה של שב"ס בביקורי משפחתו, והבוקר הגישה רעייתו עתירה לבג"ץ בדרישה לחייב את שירות בתי הסוהר לאפשר לרופא פרטי לבדוק את מצבו הרפואי.

טייטל המרצה שני מאסרי עולם בשל רצח ערבים, שוהה בכלא איילון, ובמהלך שביתת הרעב בה פתח, הוא מסרב להיבדק בידי רופאי שב"ס משום שאין לו אמון בהם.

את העתירה הגישה רעייתו של טייטל באמצעות עו"ד עזריאל פרידנברג מטעם ארגון חוננו. אשתו של האסיר מבקשת כי יתאפשר לה להכניס רופא פרטי מטעמה לבדוק את בעלה האסיר אשר שובת רעב זה היום ה-18.

 טייטל פתח בשביתת הרעב לפני כשלושה שבועות בשל פגיעה של שב"ס בתנאי הביקורים של אשתו וחמשת ילדיו, אשר שב"ס הודיע כי מעתה יוכלו לבקרו רק מאחורי מחיצת זכוכית ופעם אחת בחודש בלבד.

 עו"ד עזריאל פרידנברג מסר בתגובה: "מדובר באסיר אשר השב"ס כפה עליו החמרה והקשחת ביקורי ילדיו ואשתו ללא שום נסיבה וסיבה אלא באטימות שאינה חוסה באנושיות בסיסית. שבע שנים שביקורים אלו התנהלו לתלפיות והיוו את פתיל חייו היחידי לחיים. בהיותו אסיר עולם כריתת הקשר עם חמשת ילדיו ואשתו לא הותירה לו אלא אובדן חיים, והכלי היחידי שבידיו הינו שביתת רעב. תמוהה מאד אטימות השב"ס לתת יד לאובדן חיים עבור נסיבת שביתת הרעב של ג'ק טייטל שאין בה ולא כלום מהפרמטרים שעליו מופקד השב"ס. בנסיבה שכזו למחיר בלתי נמנע, אי אפשר לעמוד על דם רעיך".

לפני שבוע, ביום ה11 לשביתת הרעב של טייטל קראה רעייתו של יעקב ג'ק טייטל השובת רעב  זה היום ה11, קוראת לשב"ס להפסיק לפגוע בה ובילדיה:

"צמצום הביקורים פוגע קשות בילדינו"

רבקה טייטל, רעייתו של יעקב (ג'אק) טייטל המרצה שני מאסרי עולם (על רצח ערבים), פונה למ"מ נציב שב"ס ומבקשת להפסיק את הפגיעה בזכויות בעלה, מה שגורר פגיעה קשה בה ובילדיה.

ג'ק טייטל שובת רעב (בפעם השניה, ראה להלן) כבר אחד עשר יום, בעקבות העברתו הפתאומית לכלא רימונים, והרעת התנאים הקשה המתבטאת בעיקר בהפחתת ביקורי משפחתו באופן דרסטי.

"עד לאחרונה היה ג'אק בכלא איילון, אולם לפני כשבוע הוא הועבר באופן פתאומי וללא סיבה נראית לעין לכלא רימונים", כותבת טייטל למ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין. "בנוסף להעברה הבלתי צפויה הנוגדת את רצונו, פגעתם קשות בהסדרי הביקור של ילדי ושלי. עד ההעברה, נהנינו משלושה ביקורים פתוחים של שעה, וכעת קבלנו הודעה שיותר לנו לבקר רק אחת לחודש למשך חצי שעה בלבד. עוד נאמר לנו כי גם ביקור זה יתקיים מעבר למחיצת זכוכית, כאשר מתקשרים במערכת טלפונים משני עברי הזכוכית. ילדי יאלצו להסתפק בראייה של אביהם, ללא אפשרות למגע פיזי כלל!".

"לג'אק ולי חמישה ילדים, הגדולה בת 12 והקטן בן כשנתיים", כותבת טייטל. "מיותר לציין שצמצום מספר הביקורים וכן הפגיעה באופיים – שינוי מביקורים פתוחים לביקורים סגורים – פוגעת קשות בילדינו. הם מרבים לשאול "למה אבא לא מתקשר? למה לא נוסעים לבקר אותו?" וכדו'. כל שנותר לי לענות הוא שאבא מנוע מלהתקשר משום שהוא שובת רעב כדי להילחם על הזכות שלהם להרגיש מעט "אבא", אפילו אם זה רק לשעה בשבוע.

בנינו בן השנתיים אוחז בכל דבר המזכיר טלפון – שלטי מזגן וכדו' – וקורא לתוכם "אבא, אבא". אביו חסר לו מאוד ללא ספק!

אני לא יודעת מה הם השיקולים שבגללם הרעתם את התנאים של בעלי, אבל דבר אחד ברור, אסור שילדיו יאלצו לשלם מחיר עוד יותר כבד ממה שכבר הם משלמים", כתבה טייטל.

 

השב"ס מתעלל ביהודי.

לקראת חודש סיון תשע"ה (2015) השב"ס הפסיק את הביקורים של בני משפחתו' גא'ק טייטל החל לשבות רעב. כעונש על שביתת הרעב, הוצא מתאו של טייטל המאוורר, ואף הופסקה פעילותה של מערכת האיוורור בתא על אף השרב הכבד, ורק בעקבות פניית עו"ד פילץ ופרסום הדברים בתקשורת הוחזר המאוורר לתא.

עו"ד פילץ שטיפל בשביתת הרעב של טיייטל (כאמור, סיון תשע"ה 2015) מתקשה להבין מדוע כשמדובר באסירים ביטחוניים פלשתינים זוכים לכל ההקלות, "כשהם שובתים רעב הם זוכים להטבות מפליגות, כל גחמה שלהם מקבלת מענה. מה אנחנו בסך הכל מבקשים שיתנו לילדים לבקר אצלו. מדובר באישה וחמישה ילדים שגרים שעה וחצי מבית הכלא, הקטן שבהם בן שלושה חודשים וחצי. הם עוברים את כל הנסיעה הזאת ולא מספיקים לתת חיבוק וכבר הביקור נגמר. אין שום סיבה. מדוע קיצצו לו את הביקורים. (כאמור, לפני שנתיים). מרואן ברגותי מקבל הכל, טלפונים וביקורים כי הוא אסיר בטחוני פלשתיני, טייטל לא".

"טייטל זכאי לפגוש את ילדיו" אמר פילץ, "אשתו תומכת בו במאבק, הוא אב מסור, כל יום הוא מתקשר ולומד עם הילדים. מה הילדים אשמים הם לא חטאו"

 

משה זר מדבר על שופטי בג"ץ

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

  • דוד , כ"ג שבט התשפ"ד, 22:52

    הכל הפוך במדינה . רוצחי חמאס ואסירים ביטחוניים שמהם מפחדים מקבלים תנאים טובים , מקלים בכלא.
    טייטל , נמק בכלא, בלי אפשרות לביקורים .
    מדינה בהפרעה !

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...