• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המחאה הציבורית שמרה לחיילי צה"ל על קדושת הזקן

ההוראה לחתוך זקנים בפקודה נדחתה ב"ה "למועד בלתי ידוע". הפקודה ניתנה כדי לדמות את צורת חיילי צה"ל לחיילים הגוים בצבא ארה"ב. כאשר הרבי הקודם בא לארה"ב ואמר "אמריקע אינה שונה", וזה התבטא אצל בחורי הישיבה במסירות נפש על גידול הדרת פנים זקן - צלם אלוקים.
המחאה הציבורית שמרה לחיילי צה"ל על קדושת הזקן
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ההוראה לחתוך זקנים בפקודה ממחר נדחתה "למועד בלתי ידוע" ב"ה. מפקדי צה"ל שנתנו את הפקודה כי לא היה נראה להם שחיילי צה"ל נראים שונה מהחיילים בצבא ארה"ב, התקפלו. כאשר הרבי הקודם בא לארה"ב ואמר "אמריקע איז ניט אנדערש", מה שהיה מצריך מסירות ממש היה גידול זקן.

בשבועות האחרונים לקראת כניסת הפקודה לתוקף, הודיעו חיילים רבים כי יעדיפו להישפט ולהיכנס לכלא והם לא יורידו את הזקן. גם הכתבה שעלתה באתר הגאולה נצפתה קרוב 3000 פעמים, עם שיתופים רבים מאד ברשתות החברתיות.

לפי הפקודה שאמורה הייתה להכנס היום לתוקף, כל חייל המבקש אישור לגדל זקן היה צריך לקבל אישור של הרב הצבאי, של מפקד היחידה ומעליהם של קצין השלישות הפיקודי. בצה”ל טענו אתמול כי "אין רצון לפגוע ברגשותיו של אף חייל".

ואכן, הורדת הזקן "צלם אלוקים" בפקודה היתה הפעולה הראשונה שהנאצים ימח שמם עשו ליהודים במחנות, ולהבדיל, באותו אופן של לעג ליהדות פעלו אנשי הסוכנות במחנות העולים ממרבד הקסמים, כאשר גזרו לילדים התימנים את ה"סימונים" (הפאות המסולסלת).

הצבא היהודי צריך תוספת קדושה כדי לנצח, זקן הפנים הוא "הדרת פנים", ותוספת קדושה, ואסור לגלחו. כל ההיתרים לגלח זקן עם סם או מכונת גילוח הם בדיעבד, לכתחילה, אסור לגלח את הזקן.

כאשר הרבי הריי"צ הגיע לארה"ב לראשונה, אמר ש"אמריקה איז ניט אנדערש" (אמריקה אינה שונה), ופתח ישיבת תומכי תמימים בניו יורק. הדרישה הראשונה מהבחורים האמריקאיים שהצטרפו, היתה לא לנגוע בזקן. לא לסדר, לא לספר, קל וחומר שלא לגלח. באמריקה של אותם ימים הנהגה כזו היתה בגדר שיגעון ממש, והבחורים הראשונים "שפתחו את הדרך" אמרו שזה היה כמעט בלתי אפשרי עבורם לצאת לרחוב עם זקן מלא.

ודווקא בהקשר לכך, הסביר דובר צה"ל תא”ל מוטי אלמוז את רעיון העיועים לגזוז את הזקנים, וטען ש"אי אפשר לקיים צבא ממושמע כשכולם מגדלים זקן, ולכן קבענו כללים ברורים". בראיון תקשורתי שהעניק היום הוסיף: “אתמול ביקרתי בתרגיל משותף עם צבא ארצות הברית, אין חייל בצבא שלהם שהוא עם זקן ואצלנו כמעט כולם, את דבר הזה צריך לסדר”.

אז בגלל שהגויים בארצות הברית אין להם צלם אלוקים, לכן גם היהודים צריכים להיראות כך?! אדרבה!! צריך להיות ניכר שזה צבא יהודי!!

בסופו של דבר, קציני המטכ"ל ואכ"א שהחליטו להוריד את הזקנים בפקודה, הרגישו היטב את השינוי הגדול לטובה שחל בשנים האחרונות בחברה היהודית, כפי שהתבשרנו לאחרונה שרוב מוחלט של התלמידים בכיתות הנמוכות בבתי הספר הם דתיים וחרדים. וכולנו שמחים שהם ידעו להתעשת ולעצור בזמן, ועוד יותר שמחים שה"אוליטימטום" פעל פעולה חיובית בכל שכבות הציבור היהודי, ועד שפעל תשובה במעשה בפועל על אותם קצינים.

כעת הזמן לפעול ביתר שאת להוצאת החיילות מצה"ל, כי "לא ייראה בך ערוות דבר" כו'.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!

בריא ותקיף מזליה: נס ההצלה של משפחת הראל

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

  • רוסקוב אורנה , כ"ד אדר א' התשע"ו, 15:30

    בהיותי אם לחייל בצה"ל הנני מוחה על חוסר הנכונות לתת לחיילים יהודים לשרת עם זקן ולגזול מהם את הזכות שניתנה להם להיות יהודים מגדלי זקן. הנני בת למשפחת ניצולי שואה שזכתה שבני ישרת בצבא ההגנה למדינת ישראל. אסור למפקדים לכפות על חיילים שרוצים לגדל זקן ושנכנסו לצבא עם זקן להסירו. זוהי פגיעה בנפש היהודית ובנפש האלוקית של האדם.

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...