• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המהומות באיראן נמשכות

העובדה שהמהומות נמשכות כבר 3 וחצי חודשים מעידה על כך שלא מדובר על עוד "גל" של מהומות, אלא על התקוממות. לדעה זו שותפים כמעט כל המומחים לעניני איראן. הדבר מתבטא גם ביעד של המהפכה - זו אינה מחאה כלכלית או מחאה על תוצאות של בחירות - זוהי מחאה עממית בדרישה להחלפת המשטר
המהומות באיראן נמשכות
By Mehr News Agency, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=95852640
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

סיכום שלהן עד לימים האחרונים מראה שהן מתקיימות ב 134 ערים, ו- 132 אוניברסיטאות בכל רחבי איראן. השלטונות עצרו עד היום כ- 18,450 אישש לפי הערכת גורמים שונים. לפחות 469 מפגינים נרצחו ע"י אנשי משמרות המהפכה ומיליציות הבאסיג', מתוכם 63 ילדים וקטינים!

לטענת המשטר נהרגו עד היום כ- 62 מאנשיו [מספר גבוה שמלמד על עוצמת העימות].

המחאה הנרחבת באוניברסיטאות גם היא חסרת תקדים. והמשטר מנסה להתמודד איתה בדרכים שונות. לאחרונה דווח על 1200 סטודנטים שהורעלו (!) - הם התלוננו על כאבים, הזיות, והביאו הוכחות לכך שהאוכל שלהם הורעל. סטודנטים רבים תועדו זורקים את האוכל של הקפיטריות בכוונה, מתוך טענה על כך שמנסים להרעיל אותם.

כחלק מהמחאה התפטרו מרצים באוניברסיטאות ואחרים ביטלו את שיעוריהם.

העובדה שהמהומות נמשכות כבר 3 וחצי חודשים מעידה על כך שלא מדובר על עוד "גל" של מהומות, אלא על התקוממות. לדעה זו שותפים כמעט כל המומחים לעניני איראן. הדבר מתבטא גם ביעד של המהפכה - זו אינה מחאה כלכלית או מחאה על תוצאות של בחירות - זוהי מחאה עממית בדרישה להחלפת המשטר - וזה חסר תקדים, כיוון שזו מחאה ששותפים אליה כל המגזרים באיראן.

השלטון, למרות היד הקשה שהוא מפגין, לא מצליח לדכא את המהומות. ישנם דיווחים ותיעוד רב, כולל צילומים, של מפגינים שהוכו, או עונו, או דיווחו על כך שאיימו עליהם ועל בני משפחותיהם. ישנם צילומים מזעזעים של מפגינים שהוכו באכזריות ע"י אנשי משמרות המהפכה.

איראן גם נעזרת בשירותיהן של רוסיה וסין על מנת לעקוב טכנולוגית אחרי המפגינים, ולנתק את שירותי האינטרנט והרשתות החברתיות, כדי למנוע מהם להתאגד ולפעול במשותף.

ארה"ב, קנדה, בריטניה וניו זילנד - הודיעו על הטלת סנקציות במשך החודשים האחרונים - נגד אישים או גופים ששותפים לפעולות הדיכוי האכזריות נגד אזרחים.

אנשי צבא, חיילי קומנדו, וטייסים - הצטרפו למחאות או הביעו תמיכה במחאות.

כך עשו גם שוטרים רבים.

ככל שגל המחאה יתפוס תאוצה בקרב שוטרים וחיילים - כך המשטר יתפרק במהירות רבה יותר. נקווה ונתפלל לה' יתברך שנראה את הנסים והנפלאות בנפילת משטר הרשע האיראני עוד בחג חנוכה הזה!

ההתקרבות בין איראן לרוסיה יכולה להועיל לישראל

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...