• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

שינויים קיצוניים במזג האוויר ברחבי הגלובוס

סופת ההוריקן "אגתה" מכה בעוצמה בקו החוף של דרום מקסיקו, מחריבה בדרכה עיירות וכפרי דייגים • שיטפון אדיר בפארק הלאומי ילוסטון הוביל לקריסת כבישים והתמוטטויות מבנים, וגרם לפארק הלאומי הוותיק ביותר להיסגר לראשונה בפני מבקרים • אם לטבע לא די רק בזה, הרי שגם גלי החום ההזויים במרכז הודו רשמו שיאים חדשים. אך בזמן הגאולה, תופעות טבע לא באות להפחיד. הן מגיעות בכדי להזכיר ולבשר
שינויים קיצוניים במזג האוויר ברחבי הגלובוס שינויים קיצוניים במזג האוויר ברחבי הגלובוס שינויים קיצוניים במזג האוויר ברחבי הגלובוס
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

שלל דיווחים על שיטפונות פתע ושינויים קיצוניים במצבי מזג האוויר החלו לזרום במהלך השבועות האחרונים מכל רחבי העולם.

בלב הדיווחים נשמע קול זעקתה של מקסיקו, כאשר את חופה הדרומי תוקפת סופת ההוריקן "אגתה" - שתוארה כסופה החזקה ביותר שפגעה בחופי האוקיינוס השקט מאז החלו מדידות עוצמות הוריקן רשמיות לפני כשבעים שנה. הסופה גרמה להצפות ענק, מפולות, קריסת מבנים ועליית מפלסי המים באזור אואחאקה - מדינת מחוז במקסיקו, שתרמו גם הן להרס ונזק רב.

ב"מרכז ההוריקנים של ארה"ב" אומרים כי לסופה קדמו אמנם התראות מפני הצפות ענק וגשמים עזים, אך ככל אסונות הטבע כדוגמתה לא היה ניתן לעשות הרבה. "אגתה" פגעה קשות ברצועת חוף של עיירות זעירות וכפרי דייגים הפזורים לאורכה ברוחות במהירות של 105 קמ"ש, משם המשיכה אל תוככי אזורי ההרים של מחוז אואחאקה. תושבים רבים נותרו ללא חשמל או בכלל קורת גג, ועל פי דיווחי הרשויות לפחות ארבעים אלף איש הושפעו ממימדי הסופה העוצמתית.

ההצפה השביתה את עונת המטיילים

בפארק הלאומי ילוסטון - פארק היסטורי המשתרע על פני שטח של כ- 9000 קמ"ר בשטחן של שלוש המדינות ויומינג, מונטה ואיידהו בצפון-מערב ארה"ב, התרחש בפתע שטפון עצום שגרם להשבתת עונת המבקרים בפארק, המהווה מקום היסטורי לכשעצמו - להיותו הפארק הלאומי הראשון בעולם.

יותר מעשרת אלפים מבקרי הפארק קיבלו את ההוראה להתפנות משטחו העצום בעקבות ההצפות חסרות התקדים שזרעו הרס רב בחלקו הצפוני. השטפונות גרמו להתמוטטות גשרים, כבישים ובנייני מגורים בהם מתגוררים אנשי צוות הפארק. למרות עוצמת ההרס הרבה, לא דווח על נפגעים בנפש.

על פי דברי שירות הפארקים הלאומית האחראית על ניהולו של המתחם, מסתבר כי עדיין לא החלו הליכי השיקום, כיוון שזרמי המים עדיין סוערים בזרימתם. הסיבה להצפות להערכתם הינה מירידת ממטרי גשם כבדים ותהליך המסת השלג מואץ, מה גם כי על פי התחזית באזור צפויות עוד הצפות נוספות וממטרים כבדים מעל שמי הפארק, שנסגר כעת למבקרים לראשונה מאז הקמתו לפני כמאה וחמישים שנה.

בימים כתיקונם, עונה זו של השנה היא זמן השיא בכמות המבקרים בילוסטון, המגיעה למיליוני מטיילים בשנה, והמלונות באזור אכן כבר התמלאו. אך במקום לחזות בטבע המדהים המופגן בפארק לרוב, הוצרכו המבקרים להתפנות ממנו מחשש לחייהם - בגלל הטבע עצמו. החשמל באזור כולו הושבת, כבישים התמוטטו, גשרים קרסו, רכוש רב נסחף ואבד יחד עם זרמי המים האדמתיים, ובארגוני הגנת הטבע מיהרו להצהיר כי ההתחממות הגלובלית תגרום בעתיד הקרוב לעוד מצבי טבע קיצוניים והרסניים.

התפרצויות של חום

אך גם בזה לא תמה קיצוניותו של מזג האוויר: מדינת הודו צפופת האזרחים מתמודדת בימים אלו עם גל חום נוראי, שכמו ידידו ההוריקן המקסיקני - לא נמדד כמוהו מאז החלו מדידות החום בהודו, לפני כמאה ועשרים שנה.

טמפרטורת השיא שנמדדה עומדת על מזג אוויר של 45.9 מעלות צלזיוס בעיר פראיאגרי, הממוקמת כ- 650 ק"מ מעיר הבירה של הודו, דלהי. ביום שקדם למדידה זו נמדדה טמפרטורה של 45.1 מעלות, ובאזורים אחרים עמד מד החום בין 42 ל- 44 מעלות.

בדרך כלל מביא איתו גל חום בעיות רפואיות הקשורות לחום (כמו קשיי נשימה, התייבשות או לחצי דם גבוהים), איכות אוויר ירודה, פגיעה משמעותית במישור החקלאי ושריפות. שירות היערות של הודו מסר כי קרוב לשלוש מאות שריפות יער פרצו בכל רחבי המדינה ועל חלקם הושגה שליטה מלאה בטרם הפכו לשריפות ענק. במדינת עולם שלישית כמו הודו, גל החום מזיק אף יותר עם מחסור חמור באספקת חשמל רציף - החסר גם כך בשגרה היומיומיות התקינה.

אך מסתבר שלא רק הודו סובלת שינויי מזג אוויר קיצוניים, כאשר תחנות אקלים ברחבי העולם רשמו שיאי חום רבים, אחת אחרי השניה: בקוטב הצפוני ובקוטב הדרומי שברו הטמפרטורות שיאים. באנטארקטיקה הן היו גבוהות ב- 15 מעלות יותר מהשיא הקודם ובצפון היו המעלות גבוהות ב- 3 מעלות צלזיוס מהממוצע בטווח הארוך.

בארצות הברית דמה האביב יותר לאמצע הקיץ עם טמפרטורות גבוהות מהרגיל. גם אירופה סבלה מגל חום שבו הטמפרטורות בספרד ובצרפת עברו את 40 המעלות, ובבריטניה הן היו גבוהות מ- 30 מעלות צלזיוס.

לכאורה, נראה המצב מדאיג מתמיד. דיבורים על איבוד הטבע והתחממות גלובלית מעשה ידי האדם מעוררים חשש על איבוד השלווה והרוגע בחיי הפרט והכלל, ומומחים בתחזיות מזג האוויר בעולם דואגים להוסיף לכך רבות.

אך במקורותינו - אלו סימנים על התקופה המיוחדת בה אנו נמצאים כיום.

תחזית מדויקת

איך שלא נסתכל על זה, מדובר כאן בהתקדמות כלל עולמית. לא רק התחממות גלובלית, אלא בעיקר התקרבות אל הגאולה האמיתית והשלימה והתגלותה בעולם כבר כיום - ערב בואה.  אלו הם הרמזים שמעניק הבורא לנו ולאומות העולם, בכדי שנשכיל להבין את מציאותו האמיתית של הטבע:

פרק צ"ג בתהילים מתאר מצבי קיצון שיחולו בטבע, בעת התגלותו של אלוקים בעולם. בפרק, המדבר על עת אחרית הימים, מתוארות סופות, סערות והצפות ענק המבטאות את שבח הטבע לבוראו. למשקיף מהצד, נראים אלו נזקי טבע הרסניים. אך פסוקי הפרק מלמדים כי דווקא להיפך - כך משבח הטבע את בוראו על גדלותו.

לפני כשמונים שנה הוציא הרבי השישי של חב"ד - אדמו"ר הריי"צ, גיליון בשם "הקריאה והקדושה" שיצא לאור בשנות הארבעים, שם מופיע ביאור נפלא המלמד כי מאורעות אלו של הטבע מכריזים כי השולט והמושל היחיד עליו הינו הבורא לבדו.

"מקולות מים רבים אדירים משברי ים אדיר במרום ה'": קולות ורעשי המים הרבים שיגרמו ל"אדירים" - אלו ממשלות אומות העולם האדירות - להישבר, מטרתם להביא את האנושות לידי ההכרה המוחלטת במלכותו האדירה של ה', ה"אדיר במרום" האמיתי.

"עדותיך נאמנו מאוד לביתך נאוה קודש ה' לאורך ימים": הפרק מסתיים בתיאור מצב העולם לאחרי שהאנושות כולה תכיר במלכותו של הקב"ה: העולם כולו יודה שנבואות הנביאים אודות הקב"ה וגאולתו לעם ישראל התאמתו בתכלית. בית המקדש ישוב וייבנה, וכל אומות העולם יימשכו לשם כדי לדעת ולהכיר מקרוב את דרכיו האלוקיות של הבורא.

עוד יאמרו אומות העולם - "לביתך נאווה קודש": לביתו של הבורא, בית המקדש, מתאימה ונאה הקדושה. קדושה זו תשוב ותשרה בבית המקדש כבעבר וגם אומות העולם יודו בכך. ללא התממשות ייעודיי נזקי טבע הרסניים אלו, לא יוכלו אומות העולם להגיע להכרה אמיתית בכך ש"עדותיך נאמנו מאוד", ההודאה וההכרה שכל דברי הנביאים התאמתו בתכלית.

מאורעות אסונות טבע ופגעי מזג האוויר מזכירים ומבשרים לנו שוב כי בגאולה ה' יתגלה בעולם הזה וימלוך בו בגלוי, כמו שאומר הכתוב: "והיה ה' למלך על כל הארץ, ביום ההוא" - בגאולה האמיתית והשלימה - "יהיה ה' אחד, ושמו אחד".

מקורות: תהילים פרק צג, פסוק ד-ה. פירוש רש"י על הפרק. גליון "הקריאה והקדושה" תמוז תש"ד. זכריה פרק יד, פסוק ט.

רוסיה מאיימת על ליטא - חלק מרגעי הגלות האחרונים

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...