• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מהומות באיראן בעקבות המצב הכלכלי

מהומות קשות מתרחשות באיראן בעקבות המצב הכלכלי: אלפים מפגינים נגד הממשל, ולפחות מפגין אחד נהרג. המצב הכלכלי נובע גם בעקבות הסנקציות על איראן בעקבות הגרעין
מהומות באיראן בעקבות המצב הכלכלי
הפגנה נגד המשטר באיראן אילוסטרציה (צילום: Sonia Sevilla)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ציר הרשע סופג מהלומה.

לאחר תקופה ארוכה של עליות מחירים והחמרת המצב הכלכלי באיראן, נערכו אתמול הפגנות מחאה בטהרן. להפגנות הצטרפו נהגי האוטובוסים שמחו על הפגיעה בשכרם עקב הרפורמות שהנהיג המשטר.

בעיר שהאר-קורד שבמחוז אספהאן היו עימותים אלימים במיוחד. המונים הסתערו על תחנות משטרה ועל בסיסי הפעלה של משמרות המהפכה, ואנשי המשמרות אף נאלצו לעזוב את העיר.

במהלך דיכוי ההפגנות נורתה אש חיה, ולפחות מפגין אחד נהרג.

מה שהצית את גל המחאה הנוכחי הוא ביטול הסבסוד שהיה מקובל לפחות מזה 200 שנה, על מחירי הלחם והקמח. הביטול של הסבסוד הממשלתי גרם לעליית מחירים מהירה של הלחם, ומחירו עלה פי כמה! חלק מסוגי המאפים אף התייקרו פי 10!

גם מחירי הפסטה עלו מאוד.

כמו כן המשטר האיראני מבטל גם סבסוד של תרופות, ושל מוצרי יסוד אחרים, ועליות מחירים ניכרות כבר נרשמו במחירי העופות, ביצים, מוצרי חלב, ושמן מאכל. ישנו גם מחסור שמורגש בחנויות ברחבי איראן. 

נזכיר כי מאז עזיבתו של טראמפ את הסכם הגרעין, נתונה איראן תחת סנקציות אמריקניות חריפות, שגובות מחיר כלכלי כבד. איראן מגלה קשיחות רבה וחוסר גמישות במשא ומתן על הסכם גרעין חדש, ולכן חתימתו מתעכבת, ובינתיים, כלכלתה ממשיכה לקרוס, בחסדי ונסי ה' יתברך.

בפעם השניה: פגיעה של האוקראינים בספינות הרוסיות

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...