• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / ארצות הברית רואה את עצמה מחוייבת לנצחון אוקראינה

התפתחויות משמעותיות: ביידן ביקש מהקונגרס אישור להעברת סיוע לאוקראינה בסכום ענק של 33 מיליארד דולר! מתוכם מעל 20 מיליארד בסיוע צבאי! זה סכום שיביא לזרם אספקה צבאית, נשק ותחמושת, אימונים והכשרה - וזה אומר שארה"ב רואה את עצמה מחויבת לגמרי לנצחון של אוקראינה
ארצות הברית רואה את עצמה מחוייבת לנצחון אוקראינה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

התפתחויות משמעותיות באוקראינה: הנשיא ביידן ביקש מהקונגרס אישור להעברת סיוע לאוקראינה בסכום ענק של 33 מיליארד דולר! מתוכם מעל 20 מיליארד בסיוע צבאי!

זה סכום כביר, שיביא לזרם גדול של אספקה צבאית, נשק ותחמושת, אימונים והכשרה בשימוש באמצעי לחימה חדשים - וזה אומר שארה"ב רואה את עצמה מחויבת לגמרי לנצחון של אוקראינה.

אלו חדשות לא טובות לפוטין, וזה מצטרף לדברים שנאמרו ע"י שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שאמר שארה"ב שואפת להביא להחלשתה של רוסיה עד כדי כך שהיא לא תוכל ליזום מלחמה נוספת למשך שנים.

זוהי אמירה בעייתית, כי היא מציבה את ארה"ב מול רוסיה, ולכן אין ספק שהמתח בין המעצמות רק מתחזק והולך.

גם בריטניה התבטאה בחריפות השבוע, שרת החוץ שלה אמרה שבריטניה תכפיל את הכוחות שלה באוקראינה - ככל הנראה מדובר ביחידות מיוחדות בריטיות שכבר נחשף שנמצאות באוקראינה, ומבצעות פעילות של הדרכה ואימון של חיילים אוקראינים. צריך להדגיש, שום יחידות בריטיות לא פועלות ישירות נגד רוסיה, אלא הן רק מאמנות, ומעבירות קורסי הדרכה של מערכות נשק שונות.

שרת החוץ הבריטית אמרה שבריטניה תספק עוד מערכות של נשק כבד, כולל טנקים ומטוסים, לאוקראינה ולמדינות נוספות המאוימות ע"י רוסיה [להערכתי, בשלב זה בריטניה עדיין תימנע מלספק ישירות לאוקראינה טנקים ומטוסים, אלא היא תספק זאת למדינות אחרות הגובלות ברוסיה].

כל זה מצטרף להתבטאות קודמת של בריטניה שלפיה סיום המלחמה צריך להיות כשפוטין כושל.

נראה שמדינות המערב "הולכות וסוגרות" על רוסיה - הן כלכלית והן צבאית, ולכן הלחץ על פוטין גדל והלך.

ואכן, יש חשש גובר במערב מכך שפוטין יפעל בחזיתות נוספות, על מנת להביא לשינוי המצב הנוכחי שהוא גרוע מבחינתו. זירה נוספת לפעילות יכולה להיות החבל הבדלני שבמולדובה. בחבל זה כבר היו פיצוצים השבוע, ונשיא החבל הבדלני האשים את קייב באחריות לפיצוצים.

ההאשמה הזו נתפסת במערב כמזימה רוסית אפשרית, ש"תצדיק" פלישה רוסית גם לחבל הבדלני, בתירוץ שקרי שרוסיה צריכה להגן עליו מפני אוקראינה.
הכוננות במולדובה, ובצבא רומניה השכנה, כבר עלתה, ומשרד החוץ הישראלי הוציא אזהרה מיידית לישראלים לעזוב את החבל במהירות.

וביחד עם כל זה, ההערכה של המודיעין האמריקני והבריטי, וגם ההערכה בישראל, היא שרוסיה לא תשתמש בנשק גרעיני, וזאת גם אם היא תפסיד לחלוטין בקרבות באוקראינה. ואכן, עד עכשיו פוטין נזהר מאוד מלתקוף את משלוחי הנשק העצומים שזורמים לאוקראינה, מתוך מדינות נאט"ו, והקפיד לתקוף אותם רק כשכבר נכנסו משמעותית לשטח אוקראינה, מבלי לבצע שום הפצצה בשטח של מדינת נאט"ו כלשהי.

פוטין נזהר מאוד מצעד שיכול לסבך אותו במלחמה מול כל נאט"ו.

גם אמריקה ובריטניה, מצידן, סירבו לבקשה של אוקראינה להקים "אזור אסור לטיסה", משום שהקמה של אזור כזה, הייתה מביאה לקרבות אוויר ישירים בין טייסים אמריקנים ובריטים לבין טייסים רוסים. ארה"ב ובריטניה גם נמנעות מלספק טנקים ומטוסים ישירות לאוקראינה. ולכן, בשורה התחתונה, למרות שהמתיחות בין המעצמות עולה, אין שום סיכוי למלחמה גרעינית ח"ו, משום שכל המעצמות נזהרות לא לפעול צבאית ישירות אחת נגד השניה.

אולם, עצם העליה וההתגברות של המתיחות בין המעצמות, שכיום ברור שלא הייתה דוגמתה מאז ימי השיא של המתיחות תוך כדי המלחמה הקרה, היא אחד מסימני הגאולה המובהקים, וכפי שנאמר:

"אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!
ובמיוחד בחודש ניסן שעליו נאמר: "בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל"!

המתיחות מתעצמת: אוקראינה לקראת סבב הסלמה

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...