• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המעצמות מתגייסות לטובת אוקראינה

ציוד התקפי הועבר השבוע לראשונה ממדינות אחרות לידי אוקראינה. ממשלת בריטניה הודיעה כי תעביר טילים נגד סיפנות לידי המלחמה שרשמה לאחרונה מספר ניצחונות בקרבות. המהלך גורר בעקבותיו התערבות של מדינות נוספות המתגייסות לטובת אוקראינה הנלחמת כנגד רוסיה
המעצמות מתגייסות לטובת אוקראינה
(צילום: Fotoreserg,depositphotos)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

המתיחות בין מעצמות המערב לבין רוסיה עולה, על רקע עליית המדרגה באספקת הנשק לאוקראינה. 

לראשונה, ציוד התקפי מוזרם לאוקראינה  צ'כיה העבירה לה בשבוע שעבר נשק בשווי של 410 מיליון יורו - שכלל טנקים, נגמ"שים, תותחים ועוד.

היום, ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון שמבקר באוקראינה - הבטיח לראשונה אספקה של טילים נגד ספינות. טילים אלו יוצבו בחופי אוקראינה והם עתידים להוות איום חמור ביותר על הצי הרוסי, שכיום נהנה מחופש פעולה בלתי מוגבל [הצי האוקראיני היה קטן מאוד, והוא למעשה נמחק ע"י רוסיה כבר בימים הראשונים ללחימה]. 

עדיין לא ברור מהו הדגם של הטיל שיסופק, אבל טילי חוף-ים מתוצרת מערבית, מצוידים רובם ככולם בחיישנים מתוחכמים, שמאפשרים להם לאתר במדויק את הספינות (ע"י הנחיה ראשונית של מערכות מכ"ם חופיות), ולהשמיד אותן מטווחים גדולים של עשרות ואף מאות ק"מ [תלוי בדגם]. 

טילים כאלו יהוו כאמור איום חמור ביותר על הצי הרוסי, ומעניין לראות כיצד תגיב רוסיה על ההודעה הבריטית.

בנוסף, בריטניה הודיעה על אספקת 120 כלי רכב משוריינים. אמנם, לא מדובר על טנקים או תותחים, אבל בכל זאת זה שינוי לעומת העבר, ויש כאן עליית מדריגה.

בנוסף, סלובקיה הודיעה על כך שהיא כבר העבירה סוללת טילי נ"מ מדגם 300-S לאוקראינה. ההעברה בוצעה במבצע סודי שארך כיומיים, מתחת לאפו של המודיעין הרוסי, שמפגין רמה נמוכה, ולא מסוגל לאתר את משלוחי הנשק הרבים שזורמים לאוקראינה, ולכן המשלוחים הללו גם לא מותקפים, גם כשהם כבר מוכנסים לאוקראינה.

בתמורה, מקבלת סלובקיה סוללת פטריוט אמריקנית, שתהווה תחליף לסוללת הנ"מ שהיא העבירה. כמו כן יוצבו בשטחה 2100 חיילים גרמנים ואמריקנים וכו' שיתפעלו את סוללת הפטריוט הזו, ויתכן שגם סוללות פטריוט נוספות. 

כל זה רק מראה שהמעורבות של מדינות המערב באספקת נשק רק הולכת וגדילה - זה מחריף את המתיחות בין המעצמות.

זוהי, ללא ספק התגשמות של מאמר חז"ל: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!

רוסיה איבדה כוחות משמעותים במלחמה

היום התפרסמה הערכת הפנטגון על האבדות הרוסיות:

לפי הערכה זו רוסיה איבדה כ- 20 אחוז מכוחה.

ב"ה, הערכה זו תואמת בדיוק את ההערכה שפרסמתי כמה פעמים בתקופה האחרונה, ולפיה לרוסיה כ- 40,000 אבדות מתוך כ- 200,000 איש, שזה בדיוק 20 אחוז, ותואם את הערכת הפנטגון (שהוא משרד הבטחון האמריקני).

פירוט האבדות להערכתי: כ- 10,000 הרוגים, וכ- 30,000 פצועים, עריקים, שבויים ונעדרים.

פקיד בכיר במשרד ההגנה האמריקני הוסיף שלכן רוסיה החלה בתהליך גיוס מילואים, שמטרתו להביא 60,000 איש לזירת הלחימה. 

המטרה של הגיוס בפשטות היא למלא את מקומן של האבדות הנוכחיות (ושל האבדות הצפויות בשבועות הקרובים).

ועדיין, צריך להדגיש, כח המילואים הכללי של רוסיה מונה לפחות 2 מיליון איש [יש גם הערכות גדולות בהרבה מזה], ולכן זה גיוס מילואים קטן מאוד, ומכאן מובן שגם המטרה שלו היא מצומצמת - מילוי פערים שנוצרו בלבד, בלי שום רצון רוסי להסתבך במלחמות נוספות, או בזירות לחימה חדשות בתוך אוקראינה עצמה. 

רוסיה ממשיכה לסגת ולהוציא חיילים מצפון אוקראינה, והיא ממשיכה להתמקד יותר ויותר במזרח אוקראינה (חבל דונבאס) ובדרום אוקראינה.

נכון לעכשיו, במזרח יש לרוסיה את ההישגים הגדולים ביותר, ואילו בדרום יש לו הישגים חלקיים. איזור ניקולייב, למשל, כבר שוחרר כולו ע"י הצבא האוקראיני, שדחק את הכוחות הרוסים החוצה מהאזור. 

נקווה שפוטין יבין סוף סוף שהמלחמה הזו אינה טובה עבורו, ושרוסיה רק מפסידה ממנה - הן כלכלית והן צבאית. סקרים שנעשו לפני המלחמה הראו בבירור שרוב העם הרוסי אינו מעונים במלחמה נגד אוקראינה. 66 אחוז מהצעירים עד גיל 24 אמרו שהם אוהבים או אוהבים מאוד את אוקראינה!

הגיע הזמן להפסיק את המלחמה שפוגעת שני העמים, וגורמת לשניהם סבל נוראי ואבדות איומות. נזכיר שבמלחמה נגד גיאורגיה, רוסיה איבדה כמה מאות חיילים, ואילו במלחמה נגד אוקראינה, המספר של ההרוגים כבר מגיע לסביבות ה- 10,000!

נקווה ונתפלל ששני הצדדים ישבו ברצינות לשולחן המשא ומתן, ויגיעו להסכם שמצד אחד ירגיע את החשש הרוסי מנאט"ו, ומצד שני לא יפגע באוקראינה. הסכם כזה אפשרי.

אוקראינה: זוועות החיילים הרוסים נחשפות לעולם

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...