• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

פרשנות / גנרלים רוסים התפללו "למען השלום"

מחזה בלתי שגרתי נראה לאחרונה בעיירה ליובאוויטש. קבוצת גנרלים, בהם בעלי דרגות בכירות, הגיעו אל מקום מנוחתם של רבותינו נשיאינו כדי להתפלל למען השלום. אחרי עשרות שנות לחימה נגד תפילה ונגד חב"ד, הכל משתנה
גנרלים רוסים התפללו "למען השלום"
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ליובאוויטש היא עיירה קטנה במרחק חמש שעות נסיעה ממוסקבה. במשך 102 שנים שימשה העיירה הזאת כביתה של חסידות חב"ד. כיום מתגוררים בה כמאתיים בני אדם, איש מהם אינו יהודי.

כשבועיים לפני פרוץ המערכה עם אוקראינה, נצפה בליובאוויטש מחזה מדהים: חמישה עשר קצינים, אנשי "הצבא-האדום" הסובייטי, חלקם מעוטרים בעיטורי הצטיינות גבוהים, עמדו בשלג הצחור למרגלות מצבותיהם של נשיאי חב"ד הטמונים במקום, ו- התפללו לאלוקי היהודים.

"שמענו שתפילות בקברי צדיקים יהודיים מתקבלות" סחו קציני הצבא-האדום למתפללים היהודים המופתעים, "ובאנו להתפלל למען השלום, כדי למנוע מלחמה"...

קבוצת הקצינים כללה שמות מוכרים לציבור הרוסי, ביניהם"גיבור רוסיה" (התואר הגבוה ביותר במדינה, שהוענק ל- 1,094 בני אדם בלבד) גסן נאדז'אפוב ראדז'ף, יליד אזרבייג'ן, שקיבל את האות בצו נשיאותי של הנשיא ולדימיר פוטין על גבורתו בשדה הקרב בצ'צ'ניה; הגנרל אלכסנדר איליץ' סאבאלייר היה שם, מעוטר ב"כוכבים אדומים" (אותות הצטיינות מקבילים לצל"ש); קולונל אלכסנדר איבנוביץ', שאף הוא "אביר מסדר הכוכב האדום"; יו"ר ''איגוד הצנחנים'' של חבל סמולנסק, אלכסנדר לוקין; וקצינים נוספים…

בליובאוויטש קבורים שניים מאדמו"רי שושלת חסידות חב"ד. רבי מנחם מענדל שניאורסון, המכונה "הצמח צדק", (1866-1789) ובנו רבי שמואל שניאורסון, המהר"ש (1882-1834). מקום קבורתם היווה תמיד מוקד עלייה לרגל ליהודים, אך הצטרפותם של לוחמים רוסים כה בכירים לתפילה, ועוד למען השלום (!) ודווקא בערש תנועת חב"ד, שנרדפה באכזריות נוראה וסבלה סבל לא יתואר משלטונות ברית המועצות האתאיסטים, בשל אמונתם היוקדת של אדמו"ריה וחסידיהם העשויים ללא חת, היא מדהימה.

עצם חידוש המושג תפילה, לאחר שבעים שנות מלחמת שמד אכזרית בכל אלו שנשאו את לפיד האמונה, היה נשמע הזוי עד לפני זמן לא רב. ועוד בביתה של תנועת "חב"ד ליובאוויטש", המהווה את חוד חנית-השלום של הרבי שליט"א מלך-המשיח בעולם. כל זה יחד מהווה ללא ספק עוד סימן, ויותר ממובהק, לגאולה הקריבה אל העולם בצעדי ענק. גאולה, שיותר מכל סממן אחר, ידועה כמי שאכן תביא סוף סוף את השלום האוניברסלי הנכסף. שלום נצחי לעולמנו המיוסר ושבע הקרבות, כמובטח בנבואות הגאולה: "לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה".

כשזה יגיע, יתפללו כל בני-האדם מעומק ליבם. גם אלו שלא התפללו מעולם לפני כן. מהעולם כולו ישאו תפילה לכיוון בית-המקדש השלישי שיבנה על הר-הבית בירושלים, כפי שמבטיח הנביא בשם האלוקים: "ביתי, בית-תפילה יקרא לכל העמים".

הרמב"ם גם מוסיף לתאר מה יעשו אז כל הלוחמים: "ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את השם בלבד".

רוסיה מחריפה את צעדיה ומתכוננת לפלישה לאוקראינה

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...