• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

הגנרלים הרוסים הגיעו לציוני רבותינו נשיאנו להתפלל על השלום

מתפללים בציון רבותינו נשיאנו בעיירה ליובאוויטש הופתעו לראות קבוצת קציני צבא רוסים, ביניהם. בעלי דרגות גבוהות במיוחד שהגיעו כדי לשאת תפילה למען שלום בין עמי האיזור ו"כדי למנוע מלחמה"
הגנרלים הרוסים הגיעו לציוני רבותינו נשיאנו להתפלל על השלום
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מחזה בלתי שגרתי נראה השבוע בעיירה ליובאוויטש. משלחת ובה חמישה עשר גנרלים, קצינים ואנשי צבא בכירים מהצבא האדום הרוסי, הגיעו על מנת לפקוד את ציוני רבותינו נשיאנו, כבוד קדושת הרבי הצמח צדק ובנו כבוד, קדושת הרבי המהר"ש הטמונים במקום. 

כידוע, העיירה ליובאוויטש שימשה כבירת חב" ד ושמה אף נכרך בשם החסידות. הרבי הצמח צדק והרבי המהר"ש שפעלו וחיו בעיירה אף נטמנו ב"ה. מקום ציונם מושך אליו תושבים מהסביבה. ולמרבה הפלא גם כאלו שאינם יהודים מגיעים למקום על מנת לשאת תפילה בעניניהם. 

קבוצת אנשי צבא הרוסיים, שחלקם אף מעוטר בעיטור ההצטיינות "הכוכב האדום", כללה כמה שמות בולטים מקרב, הצבא הרוסי המוכרים במדינה, הרוסי ובהם "גיבור רוסיה" (התואר הגבוה ביותר שהוענק ל-1,094 בני אדם בלבד) גסן נאדז'אפוב ראדז'ף, הגנרל אלכסנדר איליץ' סאבאלייר שמעוטר ב"כוכבים אדומים", קולונל אלכסנדר איבנוביץ' שאף הוא "אביר מסדר הכוכב האדום", יו"ר ''איגוד הצנחנים'' של חבל סמולנסק אלכסנדר לוקין ועוד. ראדז'ף, יליד אזרבייג'אן, קיבל את אות "גיבור רוסיה" בצו נשיאותי של הנשיא ולדימיר פוטין, על הצלחתו בשדה הקרב בצ'צ'ניה.

הרקע לביקורם של הקצינים באיזור הוא לרגל יום סיום מלחמת אפגניסטן ב"ה נטלו חלק. ולדבריהם, חלק ממטרת תפילתם במקום הקודש היה כדי לבקש, שישרור שלום בין עמי האיסור ו" כדי למנוע מלחמה" 

הקצינים הבכירים ביקרו בבית העלמין במלאת 33 שנה לנסיגה הרוסית מאפגניסטן – מלחמה שבה נטלו חלק – והם אמרו כי הגיעו להתפלל "למען שלום בין עמי האזור", ו"כדי למנוע מלחמה". הם אף הוסיפו כי שמעו שהתפילות שנישאות במקום, מתקבלות. 

יצויין כי כיום העיירה ליובאוויטש מאוכלסת על ידי תושביה הלא יהודייה שמונים כמאתיים איש. העיירה נעזבה על ידי הרבי הרש"ב ומאז לא שבו אליה החסידים. כיום פועל במקום הרב, גורדון שמתחזק ואחראי על תפעול מוסדות ליובאוויטש ובתי רבותינו נשיאנו בעיירה. 

סינסנטי: העיריה הכריזה על י"א ניסן כיום החינוך

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...