• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הלחימה באוקראינה: גנרל חורף מכה שוב

כמו אז, בימי אדמו"ר הזקן, כאשר בפעולותיו הרוחניות נחל צבא צרפת מפלה בגלל החורף, כעת נוחל צבא רוסיה הפסדים בגלל פגעי מזג האויר. סקירה משדה הקרב
הלחימה באוקראינה: גנרל חורף מכה שוב
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחת הצרות הצרורות שהצבא הרוסי סובל ממנה במלחמה באוקראינה הינה: "גנרל חורף" (פגעי מזג האוויר והשלכותיו).

בתמונה שלפניכם ניתן לראות את אחת ההשלכות של מזג האוויר הנוכחי באוקראינה, שבה גשמי האביב הגיעו השנה מוקדם מהצפוי, וגרמו להפשרה של שלגים וקרח, ולבוץ רב, שבו שוקעים גם כלי המלחמה הטובים ביותר. ואכן, אחת הסיבות המרכזיות לעיכוב בתנועתו של הצבא הרוסי הוא ההפשרה הנ"ל, שגורמת ליצירת בוץ רב, שמקשה מאוד על התנועה המהירה בשטח.

"גנרל חורף" כבר גרם (בדרך הטבע) להכרעתן של מלחמות גדולות בעבר. במלחמת העולם השניה, למשל, הנאצים ימ"ש שפלשו לרוסיה, הושפעו מאוד ע"י מזג האוויר, שכלי הנשק שלהם לא היו מתוכננים עבורו, וגם לחיילים עצמם היה חסר מאוד ציוד חורף מתאים.

גם הפלישה הגדולה של נפוליאון לצרפת - שבה הצליח נפוליאון בתחילה לזכות להישגים - הוכרעה ע"י התארכותם של קוי האספקה שלו לעומק רוסיה, והעובדה שהרוסים שרפו מצבורי תבואה ועצי פרי, והשאירו אחריהם בנסיגתם מה שמכונה "אדמה חרוכה" בלבד. כאשר הגיע החורף הרוסי הקשה, לחיילים הצרפתים לא היה ציוד חורף מתאים, וגם לא אספקה, ומאות אלפי חיילים מתו ברעב, בקור ובשלגים, במחלות חורף, ובהיתקלויות עם יחידות רוסיות שידעו להשתמש בתנאי השטח ובמזג האוויר על מנת ליזום קרבות קצרים ומוצלחים, ולזנב בכוחות הצרפתים שניסו להימלט בחזרה לצרפת.

כידוע, לאחר מפלה זו, שבה מתוך 650,000 חיילים צרפתים, נותרו רק כ- 50,000 - החלה מפלתו הסופית של נפוליאון.

כמסופר בדברי ימי חב"ד, רבי שניאור זלמן "אדמו"ר הזקן" - בעל התניא ומייסד חב"ד - נלחם בכל כוחו על מנת שצרפת תובס במלחמה (וזאת בניגוד לדעתם של צדיקים אחרים שניסו לפעול ברוחניות על מנת שהרוסים יפסידו). ואכן, צרפת הובסה, כפי שרצה אדמו"ר הזקן שיקרה, ומפלתו של נפוליאון הושלמה בהמשך. אדמו"ר הזקן הסביר, שאם רוסיה תנצח יהיה זה לטובת מצבו הרוחני של עם ישראל, ולכן רצונו הקדוש היה שרוסיה תנצח את צרפת, וכך אכן היה, וזאת באמצעות "גנרל חורף" כנ"ל (שהיה ה"לבוש הטבעי" להתממשות רצון קודשו של אדמו"ר הזקן).

המהלכים האחרונים בלחימה באוקראינה

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...