• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המהלכים האחרונים בלחימה באוקראינה

הפרשן אבישי איפרגון סוקר שורה של מהלכים בשדה הקרב באוקראינה לצד הערכות הנשמעות מבכירים בוושטינגטון ובצדדים הלוחמים. מה גרם לעיכוב השיירה בדרך לקייב?
המהלכים האחרונים בלחימה באוקראינה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

עדכונים מהמלחמה באוקראינה:

1. הטור הרוסי הענקי ממשיך להתקדם לאיטו לעבר קייב. אורך הטור נאמד ב- 60 ק"מ, והוא כולל חטיבות שריון, חטיבות חי"ר, יחידות נ"מ רבות שמגנות עליו מפני תקיפות אוויריות, ויחידות סיור ואבטחה שמגנות עליו מפני תקיפה קרקעית. הטור כולל גם יחידות אספקה ותחזוקה. עדיין לא ברור לחלוטין מדוע הטור נע כל כך לאט. אמנם, חלק מהכלים של הטור נתקעו בדרך מסיבות טכניות, אבל אין זה מצדיק עיכוב כה גדול, מכיוון שמקובל במקרים כאלו להוריד את הכלי התקוע מהכביש ולהמשיך בתנועה מהירה. בכיר בפנטגון אמר היום שנראה שהטור סובל מעיכובים בשל מחסור במזון, בדלק, וכן בשל ההתנגדות האוקראינית.

בימים האחרונים הועלו השערות רבות מודע הטור לא הותקף ע"י אוקראינה, אך היום הודיע ראש המודיעין האוקראיני שהטור כן הותקף. בריגדיר-גנרל קירילו בודאנוב אמר שהטור הותקף ע"י מטוסי סוחוי 24 וסוחוי 25, וכן ע"י ארטילריה וטילים. בכיר אמריקני אמר שלפנטגון אכן יש ראיות שהטור הותקף. 

היום הגיע הטור הרוסי למרחק של 20 ק"מ בלבד מהעיר, ובתוך העיר קייב נערכים החיילם והאזרחים למלחמה קשה בשטח הבנוי.  

2. רוסיה הודיעה היום רשמית על כיבוש העיר חרסון, ואוקראינה הכחישה זאת. משרד ההגנה הבריטי פרסם שאכן כוחות רוסיים חדרו לעיר, אולם הם עדיין נאבקים עליה. ה BBC פרסם וידאו שמראה את הכוחות הרוסים נעים בעיר, 

3. רוסיה הודתה היום בכך שהיא ספגה עד עכשיו כ- 500 הרוגים, וכ- 1600 פצועים. אוקראינה מיהרה להודיע שמספר החיילים הרוסים שנהרגו גבוה בהרבה ועומד על כ- 7000.

היכן האמת? 

כנראה באיזשהו מקום באמצע. 

לפי המספר הגדול של כלי רק"מ ומשאיות רוסיים שנהרסו, ולפי עוצמת הלחימה הרגלית בערים השונות, נראה בבירור שרוסיה ספגה מספר אבדות גדול בהרבה ממה שהיא מודה בו, ולהערכתי מספר האבדות האמיתי שלה גדול פי כמה מהמספר עליו הצהירה, אולם בכל זאת הוא לא מתקרב למספר שאוקראינה טוענת אליו.

4. אוקראינה טענה שהיום בקרב אוויר, שבו השתתפו גם כוחות נ"מ, היא הצליחה להפיל שני מטוסי קרב רוסים חדישים מדגם סוחוי 35, ואיבדה מטוס מיג 29 אחד. לא סופקו הוכחות לטענה זו.

5. שר ההגנה האוקראיני הודיע שעומדים להגיע משלוחים של טילי נ"ט ונ"מ, וכן של מל"טים טורקים. ככל הנראה מדובר במל"טי תקיפה מדגם בריאקטאר - שכבר השמידו כמה וכמה שיירות רוסיות. ישנם עדויות מצולמות להצלחה של מל"טים אלה - שהשמידו סוללות נ"מ, רכבות אספקה, ורכב משוריין רוסי. ככל הידוע אוקראינה רכשה כ- 20 מל"טים כאלו בשנים שלפני המלחמה, והם מופעלים משדות תעופה אוקראינים שעדיין מתפקדים (למרות ההפצצות הרוסיות). כמה מל"טים הופלו ככל הנראה, וכעת אוקראינה שואפת להשלים את החסר ואף להגדיל את סדר הכוחות של מל"טים אלו. יתכן שלאוקראינה כבר הגיע משלוח של 10 מל"טים כאלו.

יש לציין, שעל פי פרסומים זרים, גם ישראל מפעילה מגוון גדול של מל"טים תוקפים מתקדמים מאוד, ואכן, במלחמה שהייתה בשנה האחרונה בין ארמניה לבין אזרבייג'אן, הפעילה האחרונה מל"טי תקיפה ו"חימוש משוטט" מתוצרת ישראל - שגרמו נזקים כבדים לשריון הארמני. בקהיליית המודיעין האמריקנית אומרים בימים האחרונים שרוסיה עקבה מקרוב אחרי ההפעלה של מל"טי התקיפה הישראלים והטורקים במלחמה זו, והיא אימנה את כוחותיה על מנת להתמודד איתם, אולם, בפועל, במלחמה באוקראינה, ניכר שהלקחים עדיין לא הופנמו, והיחידות הרוסיות חשופות למתקפות הקטלניות של המל"טים החמושים, וסופגות אבדות רבות.

6. צבא אוקראינה אישר הבוקר שצנחנים רוסים הונחתו הבוקר בחרקיב [מהדיווח לא ברור האם הם הונחתו ממסוקים או שהם ממש הוצנחו].

7. ארה"ב הטילה איסור על מטוסים רוסים לטוס בשטחה. במשך היום פורסם שרוסיה גירשה את השגריר האמריקני, אולם הדבר הוכחש ע"י מוסקבה. 

8. מומחים אמריקנים בתחום האווירי הביעו היום תמיהה גדולה על היכולות המוגבלות שמפגין חיל האוויר הרוסי. לדבריהם, עד עכשיו לא השיגו הרוסים עליונות אווירית, וחיל האוויר האוקראיני ממשיך להוציא גיחות קרב ולתקוף כוחות רוסיים, וזאת למרות היתרון הכמותי והאיכותי הגדול שיש לרוסים. כמו כן, רוסיה מפעילה רק כ- 75 מטוסי קרב, למרות שהיא פרסה ליד אוקראינה כמה מאות מטוסים כאלו. לא ברורה הסיבה למיעוט הפעילות (יחסית) הרוסית באוויר. 

9. אוקראינה האשימה היום את רוסיה בשימוש ב"פצצות ואקום" (שנודעות יותר בשם "חימוש תרמובארי" או "פצצות דלק אוויר"). זהו נשק קטלני במיוחד הגורם הרס עצום, במיוחד למטרות "רכות" [שאינן טנקים או בונקרים מבוצרים]. הפיצוץ העצום נוצר באמצעות פיזור של אדי דלק רבים במעין "ענן" רחב היקף - שאז מציתים אותו וגורמים לפיצוץ ושריפות גדולות, שגם שואבות את האוויר מהריאות של החיילים ופוגעות בהם קשה מאוד רחמ"ל. מערכות רוסיות של נשק זה מדגם TOS-1 נצפו בבירור בימים האחרונים, ואוקראינה האשימה היום את רוסיה בשימוש בנשק זה הן בקרבות בחארקוב והן בהפגזות על קייב.

10. משרד ההגנה הרוסי טוען שבמזרח אוקראינה בחזית לוהנסק חדרו הכוחות הפרו-רוסים (הבדלנים) עד עתה לעומק של 75 ק"מ, ובחזית דונייצק (אף היא במזרח) עומק החדירה הוא 58 ק"מ. מצורפת מפה.

11. הולכים ומתרבים הדיווחים על מורל ירוד ביחידות רוסיות רבות, עריקות, ונטישת ציוד כבד, ואף חבלות מכוונות בציוד על מנת שלא להיכנס ללחימה. חיילים רבים שנפלו בשבי לא ידעו כלל באיזה אזור הם נלחמים, סבלו ממחסור במזון ובאספקה, ורבים סיפרו שיצאו למלחמה ללא ידיעתם, ותוך הבטחות שיתקבלו ב"זרי פרחים"... מורל הגייסות הינו אחד מעקרונות המלחמה החשובים ביותר, ונראה די ברור שפוטין "סחב" את העם הרוסי למלחמה ללא הכנה מספקת, וחלק נכבד מחייליו אינו מעונין כלל במלחמה. בסקר מעניין שנעשה בקרב צעירים ברוסיה לפני מספר שבועות, התברר כי 66 אחוז מהצעירים הללו אוהבים או "אוהבים מאוד" את אוקראינה ! ומכאן ברור שחלק נכבד מהחיילים בצבא לא מעוניין כלל להילחם, ולא רואה באוקראינים אויב. צירפתי תמונה של מערכת תרמו-בארית שננטשה במצב טוב.

קישינב: מאה ילדים עצרו בבית חב"ד בדרכם מאוקראינה

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...