• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שישה ימים למלחמה: עדכונים מהפנטגון

שישה ימים כבר חלפו מאז בוקרו של יום חמישי, עת פלש צבא רוסיה לאוקראינה. הצבא הרוסי מותש: הרב אבישי אפרגון מסכם מספר עדכוני ביטחון רשמיים ממשרדי הפנטגון
שישה ימים למלחמה: עדכונים מהפנטגון
מינהל המדינה האזורי של חרקוב לאחר התקפות רקטות של צבא הכיבוש הרוסי (צילום: PhotoReserg)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

עדכונים רשמיים מהפנטגון (משרד הבטחון האמריקני):

1. הצבא הרוסי נכנס לעיר חרסון בדרום אוקראינה ומנהל שם קרבות.

2. רוסיה השתלטה גם על העיר מילטופול בדרום המדינה.

3. השיירה הצבאית הענקית שבדרך לקייב [אורכה 64 ק"מ] - מתעכבת.

4. רבים מהחיילים הרוסים הוטעו בקשר לכניסתם לאוקראינה, ולא נאמר להם כלל שהם נכנסים לקראת מלחמה. 

5. כמויות גדולות של חיילים רוסים נכנעו בימים האחרונים בשל מחסור במזון. כמו כן חיילים רבים פגעו במתכוון בציוד שלהם על מנת שלא להילחם נגד אוקראינה. למרות זאת, לדברי הפנטגון, יש לרוסיה די כח צבאי על מנת להתאים את עצמה למצב בשטח.

כמו כן, היום אושר לראשונה שארה"ב מספקת טילי נ"מ מדגם סטינגר לאוקראינה. בדיווח הרשמי נמסר שמאז חודש ספטמבר ארה"ב סיפקה מעל 2000 טון תחמושת (כולל פגזי מרגמות ותותחים), טילי נ"ט חדישים מדגם ג'אוולין, מטולי רימונים, טילי נ"מ סטינגר, נשק קל ומכונות יריה. 

עד היום ארה"ב סירבה לאשר את אספקת טילי הנ"מ, ולהערכתי זה היה בשל רגישות הסוגיה, משום שאספקת טילי נ"מ לאוקראינה, יכולה להוביל לאספקה רוסית מסיבית של טילי נ"מ לארגוני טרור שונים, ומדינות העוינות את ארה"ב, ולכן ארה"ב נמנעה מלהודות בכך.

היום, כאמור, נמסרה הודאה רשמית, שחלק מהסיוע האמריקני כולל טילי כתף נ"מ מדגם סטינגר, שיש להם יכולות מצוינות נגד מטוסים ומסוקים הנעים בגובה נמוך. אם המערכות הללו יגיעו ליעדן בהקדם, ויוכנסו לשימוש במהירות, הן יוסיפו נדבך חשוב להגנה מפני חיל האוויר הרוסי.

לדברי בכירי צבא אמריקנים, למרות שיש לרוסיה "עדיפות אווירית" היא עדיין לא השיגה "עליונות אווירית", ואספקת טילי הסטינגר תפגע עוד יותר בחופש הפעולה האווירי של רוסיה.

עדכון חשוב נוסף:

פולין וסלובקיה הודיעו רשמית שהן חוזרות בהן מכוונתן לספק מטוסי קרב לאוקראינה [סביר להניח שהדבר נעשה בשל איומים ולחץ רוסי חזק]. 

בשורות טובות!

סין וארה"ב מרגיעות את הכוננות הגרעינית

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...