• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

סין וארה"ב מרגיעות את הכוננות הגרעינית

בימים האחרונים דווח על כך שפוטין נתן הוראה להגברת הכוננות הגרעינית ברוסיה. בהמשך לכך, הודיע הפנטגון שאין בכוונת ארה"ב להגביר את כוננותה הגרעינית. גם סין הוציאה הודעה דומה
סין וארה"ב מרגיעות את הכוננות הגרעינית
נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: Presidential Executive Office of Russia)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

גם סין הצטרפה למאמץ לייצב את המאמץ ולמנוע הסלמה גרעינית, ואתמול דובר משרד החוץ שלה וונג וונבין קרא לכל הצדדים "להישאר רגועים, להראות איפוק, ולהימנע מהמשך ההסלמה". במענה לשאלות כתבים אמר הדובר שסין רוסיה הן "שותפות אסטרטגיות" אבל, הדגיש, הן "אינן בעלות ברית".

זוהי התבטאות חשובה, שממחישה את העובדה שסין אינה מעונינת להיגרר לעימות הצבאי, ולכן היא מבדלת את עצמה מרוסיה, ומצהירה על כך שהיא אינה בעלת ברית שלה.

למרות העובדה שארה"ב לא מעלה את הכוננות הגרעינית, ברור שמדינות המערב אינן "טומנות את ראשן בחול", והן מודעות לצורך להרתיע את פוטין, ולכן אתמול הכריזה בריטניה על כך שהיא שומרת על כוננותה הגרעינית.

בשורה התחתונה - אף אחד, כולל פוטין, אינו מעונין בעימות גרעיני ח"ו, וגם אין שום סיבה לכך שהוא יתרחש.

התפתחויות בשטח

ביום הלחימה החמישי (אתמול - יום שני בשבוע) לא נרשמה התקדמות משמעותית לצבא הרוסי, וכוחות הצבא האוקראינים והאזרחים הצליחו לדחוק לחלוטין את כל הכוחות הרוסים שנכנסו לחרקוב. צבא רוסיה מצידו, לאחר שנדחק מהעיר, הגביר בהרבה את התקיפות הארטילריות עליה, ובנינים אזרחיים רבים נפגעו, וזאת בניגוד למדיניות הרוסית המוצהרת של אי פגיעה באזרחים. נראה שהכשלון הרוסי בכיבוש העיר הביא את הצבא לנקוט באמצעים קיצוניים של ירי גם לעבר שכונות מגורים (אם כי המצב רחוק מאוד ממלחמות קודמות בהן היתה התמקדות בהרס שיטתי של של אזורים אזרחיים).

צבא רוסיה השתלט על מספר עיירות במזרח ובדרום אוקראינה, והבוקר (יום שלישי) נכנסו כוחות רוסים משמעותיים גם לעיר חרסון שבדרום המדינה. גם שם צפויים להימשך הקרבות בתוך העיר עצמה.

במאמץ הלחימה המרכזי שלהם - לכיוון הבירה קייב, נראה, כפי שכבר כתבתי, שהכוונה הרוסית היא לכתר את העיר, וזוהי הסיבה לכך ששיירה רוסית ענקית - באורך של 64 ק"מ (!) עושה את דרכה אליה מצפון אוקראינה, לאחר שנכנסה מכיוון בלארוס.

נכון לעכשיו, הכוחות הרוסיים ממערב וממזרח לעיר קייב הולכים ומחזקים את אחיזתם בשטח, וגם מדרום לקייב הולכים ומצטברים כוחות רוסים שכבר השתלטו על הכביש בין קייב לז'יטומיר וחסמו אותו. יתכן שרוסיה תעדיף להכניע את מגיני העיר באמצעות מצור כבד, ופריצות משורינות ממספר כיוונים. כך או אחרת, המערכה על עיר הבירה צפויה להיות כבדה, ולכלול קרבות קשים בשטח הבנוי.

מצורפת כאן מפה שמראה את המצב בשטח (השטחים בצבע וורוד הם השטחים שנכבשו עד עכשיו ע"י רוסיה).

55555555

ובינתיים, ממשיך המירוץ נגד הזמן, ומדינות רבות מחישות סיוע צבאי לאוקראינה במטרה לחזק אותה במהירות לפני שעיקר הכח הצבאי הרוסי יכנס לפעולה. אתמול דווח על כך שמדינות שברשותן מטוסי קרב רוסיים, (כמו פולין שלרשותה מטוסי מיג 29) יעבירו אותם לאוקראינה. טייסים אוקראינים יצאו למדינות אלו על מנת לקבל את המטוסים, אך עדיין לא ברור מתי יגיעו המטוסים בפועל. להערכת המודיעין הבריטי שפורסמה היום, עד עכשיו לא הצליחה רוסיה להשיג שליטה אווירית מעל אוקראינה. כמו כן, נמשך לפי ההערכה גם העיכוב בתנועה הרוסית בשל הקשיים הלוגיסטיים. קשיים אלו מוחרפים ע"י הפעילות האוקראינית שמכוונת לפגיעה ישירה בשיירות האספקה הרוסיות. יש להוסיף שגם תנאי השטח בעונה זו של השנה מקשים על תנועתם של הכלים הכבדים, והדבר מוסיף לקושי הרוסי לפרוץ במהירות.

עוד נראה, על פי ההתפתחויות בשטח, שהרוסים סובלים מהיעדר מידע מודיעיני, יחידות רבות שלהם נתקעות/מאבדות את הדרך, ואפילו מבקשות סיוע מאזרחים מקומיים. נראה שישנם פערי מודיעין גדולים מאוד גם בהיערכות הרוסית ללחימה בתוך השטח הבנוי, והכוחות הרוסים שחודרים לערים נעדרים כמעט כל מידע על ההיערכות בתוך הערים של כוחות הבטחון האוקראיני, שמצליחים להפתיע את היחידות הרוסיות ולגרום להן לאבדות גדולות.

מאז פרוץ המלחמה נמלטו חצי מיליון אוקראינים מהמדינה, וביניהם אלפי ישראלים וחברי הקהילות היהודיות שהצליחו בחסדי ונסי ה' לצאת גם מאזורי הקרבות.

ונסיים בדברי חז"ל הקדושים, שנותנים לנו את זווית הראיה הנכונה על המצב:

"אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו - צפה לרגלו של משיח!"

הבטחת הרבי שליט"א מלך המשיח: כבר יצאנו ידי חובת "חבלי משיח", ולכן ברור שלא תהיה שום מלחמת עולם ח"ו, אלא רק גילוי משיח בקרוב ממש!

אוקראינה: 100 טון של סיוע ישראלי בדרך

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...