• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

הסנאט האמריקאי חסם הצעת חוק על הזכות להפלות

הרפובליקנים בסנאט האמריקאי בוושינגטון, הפילו אתמול (שני) הצעת חוק שעלתה בבית הנבחרים שמטרתה לאפשר לנשים הרות לבצע הפלה ברחבי ארצות הברית
הסנאט האמריקאי חסם הצעת חוק על הזכות להפלות
(צילום: whitehouse.gov)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הסנאטור הדמוקרטי ג'ו מנצ'ין ממערב וירג'יניה הצביע עם הרפובליקנים באופוזיציה, והפך את ההצבעה ל- 48 קולות מתנגדים מול 46 תומכים.

הצעת החוק, שזכתה לכינוי חוק הגנת בריאות האישה, נועדה "להגן על יכולתו של אדם לקבוע אם להמשיך או לסיים הריון, ולהגן על יכולתו של ספק שירותי בריאות לספק שירותי הפלה".

במדינת טקסס, בחודש ספטמבר האחרון נכנס לתוקפו חוק האוסר על הפלות לאחר כשישה שבועות של הריון, ומאפשר לאזרחים פרטיים להגיש תביעות אזרחיות נגד כל מי שמסייע לאדם בהריון המבקש לבצע הפלה בניגוד לאיסור.

לאחר שנכנס לתוקף החוק בטקסס, יושבת ראש בית הנבחרים ננסי פלוסי, הודיעה כי היא תפעל לשינוי החוק.

פלוסי טענה כי בהתחשב בעובדה שרוב חברי בית הנבחרים הם דמוקרטים, הם יוכלו לשנות את החוק.

הסנאטורית הרפובליקנית ליסה מורקובסקי מאלסקה אמרה בהצהרה שהיא תומכת בזכותה של אישה לבחור, אך חוק הגנת בריאות האישה "הולך רחוק מדי". "זה יחליף באופן כללי את חוקי המדינה ויפגע בחירויות הדת של האמריקאים", אמרה.

איסור הפלות ביהדות

הפלות, המנוגדות כמובן לשיטת התורה הקדושה. עבור גויים, נחשבת ההפלה כרצח, כמו שכתוב במסכת סנהדרין:

משום רבי ישמעאל אמרו אף על העוברין מאי טעמיה דרבי ישמעאל דכתיב (בראשית ט, ו) שופך דם האדם באדם דמו ישפך איזהו אדם שהוא באדם הוי אומר זה עובר שבמעי אמו"

הרבי שליט"א מלך המשיח פעל רבות בנושא זה, על מנת לצמצם ככל האפשר מקרים של הפלת עוברים חס ושלום, כפי שניתן לראות במכתבו להורים שחשבו להפיל את בנם:

"נבהלתי לקרות בו אשר יש סברא לעשות נתוח בכדי להתפטר חס ושלום מהריון, ובודאי תיכף ידבר על לב האומר סברא זו שתחזור מזה בהחלט ויוגמר ההריון כשורה ובנקל ללידה זרעא חייא וקיימא כי כן הוא ציווי תורתנו הק' תורת חיים וכשהולכים בדרכי התורה ומתנהגים מתאים להוראותי' מצליחים הן בגשמיות והן ברוחניות בבריאות ובפרנסה ובחיים מאושרים"

מולדובה: השלוחים דאגו לשגריר היהודי

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...