• ב"ה ימות המשיח!
  • ט' ניסן התשפ"ד (17.04.2024) פרשת מצורע

צחצוח החרבות בחזית האוקראינית נמשך

בריטניה הודיעה היום שהיא תספק לאוקראינה נשק הגנתי נגד טנקים. בלארוס הודיעה רשמית שכוחות צבא רוסיים נפרסים בשטחה. אולם, רוסיה גם הודיעה היום שהיא ממתינה לקבלת "תשובות בכתב" מארה"ב ונאט"ו על הדרישות שהיא הציגה להן
צחצוח החרבות בחזית האוקראינית נמשך
רוסיה הודיעה היום שהיא ממתינה לקבלת תשובות מארה"ב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בריטניה הודיעה היום שהיא תספק לאוקראינה נשק הגנתי נגד טנקים.

בלארוס הודיעה רשמית שכוחות צבא רוסיים נפרסים בשטחה.

בלארוס גם גינתה את הפריסה של הצבא הפולני (פולין היא חלק מנאט"ו) ליד גבול בלארס [פריסה זו כנראה חוזקה בימים האחרונים, כצעד נגדי של נאט"ו מול רוסיה ובלארוס].

בלארוס טענה שפריסתו של הצבא הפולני ליד גבולה נעשית "למטרות פרובוקטיביות".

רוסיה ובלארוס הודיעו במשותף על כוונתן לבצע "בדיקת פתע" של המוכנות הצבאית שלהן, לקראת התרגיל המשותף שהן מתכננות לקיים, והן גם הודיעו שלקראת התרגיל הן גם יתגברו את כוחותיהן באזור.

מובן מאליו שתרגיל זה, וגם "בדיקת הפתע" המתוכננת לקראתו, יכולים לשמש מסווה למתקפת פתע על אוקראינה, הן מכיוון רוסיה והן מכיוון בלארוס, ואין ספק שההכרזה הזו רק מגבירה את החשש מפני מתקפה קרובה.

אולם, רוסיה גם הודיעה היום שהיא ממתינה לקבלת "תשובות בכתב" מארה"ב ונאט"ו על הדרישות שהיא הציגה להן, כך שנראה שעדיין יש מקום רב לדיפלומטיה, ונכון לעכשיו מנהיגי אירופה וארה"ב שואפים להביא לפתרון המשבר בדרכי שלום.

צריך לזכור - מלחמה מול אוקראינה יכולה להביא נזק כלכלי אדיר לרוסיה, לאובדן גמור של שאריות האמון שנותרו במערב כלפי פוטין, ולניתוקה הכלכלי הסופי של רוסיה מהמערב.

ולכן, לעניות דעתי פוטין לא מעונין במלחמה, אלא מעונין "ללכת על הגבול" - זאת אומרת לאיים עד קצה גבול היכולת על המערב, על מנת לסחוט את הויתורים שהוא מעונין בהם. לכל היותר, תיכנס רוסיה לעימות צבאי מוגבל - תחום ומוגדר בזמן ומקום - מתוך שאיפה לא להסתבך עם כל העולם המערבי, ולא להיקלע למלחמה גדולה, שתכלול גם מלחמת גרילה עקובה מדם בתוך אוקראינה הגדולה.

לכן, נמשיך לראות איומים קשים ואף מחריפים, אבל השאיפה המרכזית של רוסיה היא להגיע להסדר מוסכם, בלי להידרדר למלחמה גדולה, ואם אפשר, אז להימנע אפילו מעימות מוגבל.

רק בלית ברירה, ואם פוטין ירגיש שהוא "עם הגב אל הקיר" מול נאט"ו, אזי יתכן עימות מוגבל ומצומצם.

כרגע השאיפה, של כל הצדדים - הגעה להסכם בדרכי שלום.

בערב יו"ד שבט: מנהל ארגון "ברית אברהם" בירך את הנבחרים בבית המחוקקים

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...