• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

התפרצות תת-ימית הובילה לצונאמי באיים טונגה ופיג'י

התפרצות הר הגעש השוכן כ- 60 ק"מ מבירת האי הובילה לאזהרות מפני צונאמי באזור, כולל בהוואי ובאזורים הנמוכים של מדינת האיים סמואה. כרגע לא ידוע על נפגעים, אך חלקים נרחבים מהאי טונגה מנותקים כליל מחשמל. "אנשים רצו כדי לתפוס מחסה"
התפרצות תת-ימית הובילה לצונאמי באיים טונגה ופיג'י
תיעוד לויין (צילום: EPA)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הר געש תת-ימי התפרץ בשבת האחרונה סמוך לחופי האי טונגה שבאוקיינוס השקט, גרם לגלי צונאמי ששטפו בתים. גלי צונאמי נצפו גם ליד חופי סמואה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

הר הגעש התת-ימי הונגה טונגה-הונגה האפאי, הוא חלק מקבוצת הרי געש פעילה מאוד הנקראת רכס טונגה, המתנשאת מניו זילנד עד מזרחית לפיג'י. הר הגעש הונגה שוכן כ- 100 ק"מ מעל אזור ססמי פעיל, גובהו 149 מטר ושטחו 390 דונם.

ההר שוכן כ- 30 ק"מ דרומית לאי פונואפו (הידוע גם בשם פלקון) המשתייך לטונגה, וכ- 65 ק"מ מצפון לנוקואלופה, בירת טונגה.

על פי השירות המטאורולוגי של אוסטרליה, ההתפרצות גרמה לגלי צונאמי בגובה של 1.2 מטר. בשירות ציינו כי לשטחים האוסטרליים לא נשקפת סכנת צונאמי.

בתיעוד מלוויין נצפה ענן אפר געשי בקוטר של 5 קילומטרים ובגובה 20 ק"מ.

הר הגעש, שהתפרצותו נמשכה 8 דקות, פלט גזים, עשן ואפר, וחתיכות ממנו נחתו על ערי טונגה. גלי הצונאמי יצרו הפסקות חשמל באזורים נרחבים, ובסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים פקקי תנועה גדולים של תושבים שניסו להתרחק מאזור החוף במכוניות.

באתרי החדשות בטונגה דווח כי כוחות משטרה וצבא פינו את המלך טופו השישי, מחשש שגלי הצונאמי ישטפו את ארמונו, הממוקם בסמיכות לחוף, וכן חלק מתושבי הכפרים באזור.

מרה טאופה, תושבת האי, סיפרה כי באמצע ההכנות לארוחת הערב נשמעו בביתה פיצוצים רבי-עוצמה. אחיה הצעיר חשב בהתחלה שמדובר בפצצות שהתפוצצו בסמוך לבית.

"האינסטינקט הראשוני שלי היה להסתתר מתחת לשולחן. תפסתי את אחותי הקטנה וצעקתי להורים שלי ולאחרים בבית לעשות אותו הדבר", סיפרה, כפי שדווח באתר הניו זילנדי Stuff. לאחר-מכן, הבית החל להתמלא במים. "אפשר היה לשמוע צרחות בכל מקום, אנשים צרחו "לתפוס מחסה", כדי שכולם יעברו למקומות גבוהים".

"המרכז לאזהרות צונאמי באוקיינוס השקט" הממוקם בהונולולו, פרסם אזהרת צונאמי להוואי, בה דווח על גלים גבוהים בשעות הבוקר. באזהרה הוסיפו כי ישנן התראות לצונאמי גם באי אטו השוכן באזור החופים המערביים של אלסקה, וכן לאורך גבול קליפורניה-מקסיקו. התושבים באזורים הללו נקראו לעלות למקומות גבוהים כמה שיותר ולהתרחק מהחוף.

גם באזורים הנמוכים במדינת האיים סמואה פורסמה אזהרת צונאמי. בתחילה פורסמה אזהרה גם לסמואה האמריקנית - אך לאחר זמן בוטלה.

בניו זילנד, שירות החירום פרסם אזהרה מפני "גלים עוצמתיים, חריגים ופתאומיים בחופים". השירות התריע כי אזורים אלו צפויים לחוות גלים חזקים לאורך החוף, אך ברגעים אלו לא נשקפת שם סכנת צונאמי.

מספר פעמים דיבר הרבי שליט"א מלך המשיח על כך, שבשנים האחרונות, מתרחשים יותר ויותר אסונות טבע שאינם גורמים לנפגעים.

הרבי שליט"א מלך המשיח הסביר, כי מטרתם של מקרים אלו היא להזכיר לבני האדם על מציאות הבורא, על מנת שישפרו את מעשיהם ויהפכו את העולם למקום טוב יותר.

"ועל ידי זה שהנהגת בני האדם בעולם היא מתוך שלום ואחדות, מתוך הכרה בבורא העולם ומנהיגו, מקור הטוב והחסד - אזי נתוסף עוד יותר בהמשכת ברכותיו של הקב"ה בעולם...

יתרה מזו, לא צריכים לפחד מעניינים בלתי רצויים - רעידות אדמה וכיוצא בזה - שכן, גם אם בעבר היו רעידות אדמה, הרי הכוונה האמיתית בהם היתה כדי להזכיר לאלה שמאיזה סיבה שתהיה שכחו או לא ידעו - שישנו בורא העולם ומנהיגו - על ידי זה שמפחידים אותם לרגע באמצעות רעידת אדמה.

כדי להרעיד אותם מהטעות שחיו בה עד עתה, שמכאן ולהבא ידעו שהעולם נברא ומתנהג ע"י הקב"ה, מקור הטוב, שלכן צריך להיות וישנו ריבוי טוב בעולם, ועד לריבוי כזה שיש בכוחו לשתק ולהעביר את הענינים הבלתי רצויים שבעולם".

כלומר, התפרצויות הרי געש ורעידות אדמה, מגלות לעולם את כבודו של הקב"ה ועוצמת מעשי בראשית אותם ברא בשישה ימים. זכינו שהתפרצויות אחרונות אלו, בזמן זה של ימות המשיח, לא גבו כלל קרבנות ורק פרסמו את כבודו של בורא העולם. אין זאת אלא סימן נוסף מסימני הגאולה.

אסון הירי בצה"ל: השליח הגיע לנחם את המשפחה

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...