• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

ארה”ב ורוסיה במגעים לצמצום הנשק בעולם

אחרי שכלי הנשק הגרעיניים צומצמו לעשר אחוז ממספרם בעבר, צועדות המעצמות לקראת הסכם שיכלול צמצום משמעותי נוסף • במסגרת המגעים עולה האפשרות לצמצום הנשק הקונבנציונאלי • כל זאת בעקבות פעולתו והשפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח
ארה”ב ורוסיה במגעים לצמצום הנשק בעולם ארה”ב ורוסיה במגעים לצמצום הנשק בעולם ארה”ב ורוסיה במגעים לצמצום הנשק בעולם
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

באופן בלתי צפוי וכמעט ללא שימת לב ראויה, הודיעה ארצות הברית לאחרונה, כי בכוונתה להציע בשיחותיה עם רוסיה הסכם שיכלול צמצום כלי הנשק בעולם, זאת בהמשך להסכמים בינהם לצמצום הנשק להשמדה המונית.

תחילתו של הסיפור בחורף ה'תשנ"ב (1992) לפני 30 שנה בדיוק, אז עם סיומה של המלחמה הקרה, נפגשו נשיאי המעצמות כדי לדון ביניהם בדבר צמצום הנשק להשמדה המונית בדגש על טילים גרעיניים, אותם פיתחו במרץ במהלך עשרות שנות המלחמה ביניהם.

באותו מפגש הם חתמו על האמנה לצמצום הנשק האסטרטגי (Strategic Arms Reduction Treaty, בקיצור START) הסכם על הפחתה והגבלה של אחזקת נשק התקפי אסטרטגי. האמנה אסרה על שני הצדדים להציב ראשי נפץ גרעיניים על למעלה מ-1,600 טילים בין-יבשתיים, וכן אסרה להציב סך של למעלה מ-6,000 ראשי נפץ גרעיניים על טילים בין-יבשתיים ועל מפציצים ביחד. האמנה הייתה הסכם בקרת נשק הגדול והמורכב ביותר בהיסטוריה, ויישומה הסופי בסוף 2001 הסתיים בהסרת כ-80% מכלל כלי הנשק הגרעיניים האסטרטגיים שהיו בעולם עד לאותה עת.

עם תפוגתה של האמנה, בשנת תש"ע - 2010, נחתמו הסכמים חדשים בפראג על ידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא רוסיה, דימיטרי מדבדב.

בעת המפגש המפורסם בשנת תשנ"ב, נשא הרבי שליט"א מלך המשיח, שיחה מיוחדת בהתייחסו למאורע בה אמר:

"מהיעודים של הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו בשייכות להנהגת אומות העולם – "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה"."

הרבי שליט"א מלך המשיח אף הביא מהמפרשים המסבירים שפעולת השפעה זו על אומות העולם, נעשית על ידי מלך המשיח בעצמו.

והוסיף: "וכיון שבימים אלו מחליטים ומכריזים ראשי מדינות בעולם על דבר צמצום וביטול כלי נשק וההוספה בהענינים הדרושים לקיום כלכלת המדינה והעולם כולו – תוכן היעוד "וכתתו חרבותם לאתים", שבירת כלי המלחמה לעשות מהם כלים לעבודת האדמה, "ארץ ממנה יצא לחם" – הרי זה סימן ברור על התחלת קיומו של יעוד זה בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו.

ליתר ביאור:

כיון שנמצאים ב"זמן השיא" ("די העכסטע צייט") של ביאת משיח צדקנו, "הנה זה (מלך המשיח) בא", רואים כבר (מעין ו)התחלת פעולתו של מלך המשיח על העמים, "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים וכתתו חרבותם לאתים וגו'" – על ידי זה שהקב"ה נותן בלב המלכים של אומות העולם ("לב מלכים ושרים ביד ה'") להחליט ולהכריז יחדיו על דבר המעמד ומצב של "וכתתו חרבותם לאתים".

וזהו הטעם שהחלטה והכרזה זו היתה בזמן זה דוקא – בגלל שייכותו המיוחדת להגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו בפועל ממש" (שיחת שבת פרשת משפטים ה'תשנ"ב).

ממשיכים במגמה

לפני כשבועיים, אחרי יותר משלוש שנים, חשפה ארה"ב את הכמות המדויקת של כלי הנשק הגרעיניים שברשותה. בהודעת מחלקת המדינה בוושינגטון נאמר כי השקיפות בתחום הגרעין תסייע במאמצים הדיפלומטיים להגביל את תפוצתם של כלי הנשק להשמדה המונית ברחבי העולם.

כדי להמחיש את עוצמת ההסכם, שצימצם את אותם כלי נשק, למימדים שבעבר נחשבו לאפסיים ממש, הודיעה מחלקת המדינה כי נכון לשנה שעברה היו לארה"ב  רק 3,750 ראשי נפץ גרעיניים. נתון זה כולל הן ראשי נפץ שבשימוש אקטיבי והן כאלו שנמצאים באחסון לטווח ארוך. לפני 50 שנה בעיצומה של המלחמה הקרה, הגיעו ראשי נפץ אלו למספרי שיא של 31,255.

בהוודעתו של האנס קריסטנסן, מנהל הפרויקט למידע גרעיני שפועל במסגרת איגוד המדענים האמריקני, הוא הסביר כי חשיפת כמות כלי הנשק הגרעיניים תסייע לדיפלומטים האמריקנים לנהל מגעים מול עמיתיהם בעולם, בפרט מול הרוסים, על מנת להגיע להסכמים נוספים שימנעו שימוש והפצה של נשק גרעיני.

יצויין כי השנה הצהיר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כי זהו אכן היעד של הממשל בארה"ב: "הנשיא ביידן הבהיר זאת היטב – לארה"ב יש ציווי לאומי-ביטחוני ומחויבות מוסרית להפחית ובסופו של דבר לחסל את האיום שנובע מכלי נשק להשמדה המונית". לצד המאמץ לצמצם את המאגר הגרעיני של ארה"ב, הממשל עורך כעת בחינה מחודשת של כלל מדיניות הנשק הגרעיני שלו. הבחינה הזו צפויה להסתיים בתחילת השנה הבאה. כשכאמור על השולחן מונחת האופציה למצוא את הדרך "לחסל" את האיום מאחזקת אותם כלי נשק.

כחלק מהניסיון לצמצם את תפוצתו של הנשק הגרעיני בעולם, ממשל ביידן פועל כעת להגיע להסכמי בקרת נשק חדשים מול רוסיה.

התפתחות חיובית

הממשל הקודם בראשו עמד דולנד טראמפ דגל במדיניות שונה, משל זו הנוכחית, מדיניות שהובילה לעיכוב בקידום הסכמים אלו. הסכם START1 עליו מתבססות המעצמות כיום, עומד לפוג בקרוב, והציפיה היא כי כבר בחודשים הקרובים יחתם הסכם חדש ומעודכן.

ביידן, הציע מיד עם כניסתו לתפקידו, הארכה של חמש שנים לאמנה – והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין מיהר לקבל אותה. כעת דנות וושינגטון ומוסקבה בהסכם חדש שיחליף בסופו של דבר את האמנה הזו, ואולי יכלול גם הגבלה בשימוש בנשק קונבנציונלי. סבב ראשון בשיחות בין הצדדים נערך לאחרונה בז'נבה, וגורם דיפלומטי כינה את השיחות שהתקיימו שם "פרודוקטיביות". הוא אמר כי עצם העובדה ששני הצדדים דנים זה עם זה היא התפתחות חיובית.

אגב, באותה שיחה שהוזכרה קודם, מציין הרבי שליט"א מלך המשיח גם את הסיבות הרוחניות שהובילו להסכם בין המדינות:

תחילה מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח כי הסכמים אלו מחוייבי ההגיון היו אמורים להחתם עוד מזמן, אלא שבעבר לא היה העולם במצב של גאולה ולכן לא הגיעו אותן אומות העולם להכרה בצורך של הסכמים אלו:

"וכתתו חרבותם לאתים" הוא ענין המובן ומחוייב גם בשכל האדם שהרי, שכל אנושי מחייב קיומו של העולם על פי צדק ויושר, על ידי שלילת מלחמה שמביאה הרס וחורבן, רחמנא ליצלן, ועד שיביא לשבירת כלי המלחמה ("וכתתו חרבותם") והפיכתם לכלים שמביאים תועלת לישובו של עולם ("אתים").

ואף על פי כן, במשך כל הדורות התנהלו ריבוי מלחמות בין אומות העולם שגרמו הרס וחורבן בעולם – בניגוד להמתחייב בשכל האנושי!

ועל כן צריך לומר, שהסיבה האמיתית לכך שבתקופה האחרונה ניכרת השאיפה לגמר ולסיום תקופת המלחמות בעולם, והתחלת תקופה חדשה של קיום העולם על פי צדק ויושר, שלום ואחדות, כמודגש ביותר בהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם בערב שבת זה, היא (לא רק מצד חיוב השכל, שהרי חיוב השכל היה גם בכל הדורות שלפני זה, אלא גם, ובעיקר) מפני שמתקרבים להזמן שאודותיו הכריזה התורה ("מסיני") "וכתתו חרבותם לאתים".

פסק הדין השפיע

כאן חושף הרבי שליט"א מלך המשיח, שההשפעה על מנהיגי המעצמות מגיעה מפסק דין מיוחד שנחתם באותם ימים, המעניק תוקף הלכתי לזיהויו של הרבי שליט"א מלך המשיח, לפי כללי ההלכה, למלך המשיח שיבוא לגאול את עם ישראל בגאולה האמיתית והשלימה:

"ועל פי זה יש לומר, שהחלטת והכרזת מנהיגי אומות העולם בערב שבת פרשת משפטים על דבר המעמד ומצב של "וכתתו חרבותם לאתים", היא, כתוצאה מהחלטת והכרזת "מלכי רבנן" ש"הנה זה (מלך המשיח) בא", החל מהפסק-דין של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו שמכבר נשלמו מעשינו ועבודתינו דמשך זמן הגלות ומוכנים כבר לקבלת פני משיח צדקנו, וכן הפסק-דין של הרבנים ומורי-הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "יעמוד מלך מבית דוד וכו' בחזקת שהוא משיח" ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי" – פסק-דין "מסיני", שנמשך וחדר גם בגדרי העולם, עד כדי כך שמנהיגי אומות העולם מחליטים ומכריזים מדעתם (ו"בערכאות שלהם", שיש בהם התוקף ד"דינא דמלכותא דינא") על דבר המעמד ומצב של "וכתתו חרבותם לאתים".

כך או כך, אין ספק כי ניתן כיום לראות במוחש כי העולם משתנה לנגד עינינו ומשאבים רבים שהופנו בעבר לפיתוח וייצור כלי נשק, מופנים כיום למטרות של שלום צדק ויושר בין האומות, בכוח השפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

בריטניה: פירות ענק ושיאי גינס

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...