• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

היסטוריה בהודו: חתונה יהודית בבית חב״ד פושקר

השליח ארגן, המטיילים נרתמו לעזור, וכך קמה לה החתונה היהודית הראשונה בעיר פושקר. מה שהתחיל בזוג מטיילים שלא נישא עדיין כדת משה וישראל, הסתיים באירוע נדיר ומרגש
היסטוריה בהודו: חתונה יהודית בבית חב״ד פושקר
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בעיירה פושקר שבמדינת הודו נערך ביום שלישי האחרון אירוע היסטורי, בו השתתפו למעלה מ100 יהודים ישראלים.

זוג מטיילים ישראלי שהתקרב לחב"ד, החליטו להינשא בנישואין "כדת משה וישראל".

הרב שימי גולדשטיין ורעייתו מרת זלדה, שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח למקום, לקחו על עצמם את ארגון הערב. הם מפיקים את החתונה בסטייל הודי ומזמינים את כל הישראלים שנמצאים בעיר בזמן זה, שיא עונת הטיולים בפושקר , לבוא לשמוח ולהשתתף באירוע ההיסטורי - שמחת חתן וכלה בפושקר, בנישואין כדת משה וישראל.

לחתונה הגיע במיוחד גם הרב שניאור קופצ'יק שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לדרום דלהי , על מנת לכבד את המעמד המיוחד.

בפתיחת החתונה הוסבר על המנהגים המיוחדים והמשמעות המיוחדת של נישואין לפי היהדות, ולאחר מכן פתחו בניגון ד' בבות שאודותיו הוסבר קודם לכן, על גודל מעלת הניגון בזמן מיוחד זה.

לאחר בוא הכלה לחתן, הקיפו את החתן והכלה בשבעה סיבובים כמנהג על פי הקבלה. הרב גולדשטיין פתח בבקשה שמחתונה זו נצעד ישר לגאולה האמיתית והשלימה, ושיהי' רק טוב לעם ישראל בחזרת כל החטופים ושיבת הנעדרים.

לאחר מכן כובדו ילדי משפחת גולדשטיין בהכרזת הקודש "יחי אדוננו".

התמים ברוך צבי כהן ניגש לברך את החתן והכלה בברכת כהנים ולאחר מכן פצח בשירת 'מי אדיר' בה שוב ברך בהתרגשות את החתן והכלה.

התמים דוד עזריאל אדרעי הוזמן על ידי הרב שימי לסיים במעמד הקדוש ונשגב זה את מחזור ה-43 בלימוד הרמב"ם היומי ופתיחת מחזור ה-44 כתקנתו הקדושה של הרבי שליט"א מלך המשיח.

אז ניגש הרב שניאור קופצ'יק שכובד בהקראת הכתובה. מיד לאחריה הגיע הרגע המיוחל בו הכריז החתן עובדיה שיחי' (לבית נחייאסי) לאשתו מרת יערה "הרי את מקודשת לי כדת משה וישראל" ושבר את הכוס לקול צהלות הקהל הנרגש.

רחבת הריקודים התמלאה ולא נותר אלא לשמוח בשמחה אדירה ולשמח את החתן והכלה, מה שנעשה כהמשך ישיר ל"עד דלא ידע" שזכו באי בית חב"ד לחוות בפורים שחל רק יומיים קודם לכן.

בהמשך לשירי החתונה, ושירי משיח, בסוף הערב התיישבו לערב שירי נשמה מיוחדים.

הערב כולו היה בהפקת התקליטן המיוחד התמים דוד מאיר ווקנין.

מלבד עצם המעמד המרגש, זכו יהודים לראות מעמד יהודי דווקא בעיר כל כך חשוכה עם בתי תיפלה רבים לראות את האור הגדול, הגאווה היהודית והאחדות שיש בעם ישראל.

כולנו תקווה שחתונה זו כדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח תזרז את החתונה הכללית בין כנסת ישראל לקב"ה, בהתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

העיר נתניה צהלה ושמחה | גלרייה מפעילות פורים

לכבוד י"ב תמוז: השליח במולדובה התראיין לרדיו קול ברמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...