• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שערוריה: פנימיית הבחורים 749 נותקה מחשמל

מי לוקח אחריות? בימים בהם צונחות המעלות והחורף בניו יורק מכה במלוא עוצמתו, נותק בניין פנימיית הבחורים הלומדים ב-770 מחשמל, עקב חוב גדול שנוצר בחברת החשמל. כעת הבחורים יחד עם הרב מאיר קבקוב מנסים לטפל בבעיה
שערוריה: פנימיית הבחורים 749 נותקה מחשמל
בנין הפנימיה 749. החשמל נותק, האור בחדרים כבה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הבניין המיתולוגי 749, השוכן מול בית המדרש 770 בית משיח, ברחוב איסטרן פארקווי, קלט בקרבו במשך השנים אלפי תלמידים, ששהו בו במהלך שנות לימודיהם במקום. ביום רביעי האחרון, בשעות אחר הצהריים נותק זרם החשמל לבניין, לאחר שלדברי האחראים, נוצר חוב על סך של כחמישים ושמונה אלף דולרים.

כיום מתגוררים במקום למעלה ממאתיים תלמידים. רובם מרוכזים בשתי הקומות התחתונות שעברו שיפוץ נרחב בשנים האחרונות, ובמהלך החודש האחרון, פונו שתי הקומות העליונות לצורך שיפוצן.

IMG-20231123-WA0056הבניין נותר ללא חשמל

ניהול הבניין, עבר במהלך השנים כמה שלבים, כאשר בשנים האחרונות נטלו על עצמם אנשי 'איגוד תלמידי הקבוצה' את האחריות לתפעולו של המקום.

יצויין כי בכל השנים האחרונות, הונהג שכל בחור הישן בבניין, משלם בעצמו מידי חודש, סך של עשרות דולרים, על מנת לשלם את הוצאות החשמל. עם זאת, אחד האחראים ב'איגוד תלמידי הקבוצה', אומר כי נוצר חוב כספי גדול לחברת החשמל, שניתקה את החשמל, כל זאת, בשעה שבחוץ שורר קור עז.

הבניין נפתח לפני יותר מחמישים שנה, כשהוא פותר את בעיית האיכלוס של התלמידים הלומדים ב-770, המגיעים מכל רחבי העולם ובעיקר מארץ ישראל. לבחורים אלו, אין אפשרות ללון בביתם, והם מסתמכים על הלינה במקום באופן בלעדי.

IMG-20231123-WA0049תאורת החירום במסדרונות

במשך שנים רבות, היה נהוג, כי השהות בבנין הינה ללא עלות, ומסובסדת על ידי הנהלת הישיבה, המקבלת תרומות רבות מכל רחבי העולם, של מי שמבקשים לתמוך בלומדי התורה במקום החשוב. עם זאת, לפני כעשרים שנה החלו שינויים שגרמו לכך שבסופו של דבר, הסירה מעצמה הנהלת הישיבה את האחריות על תפעול הבנין.

ביוזמה עצמית של הבחורים ששהו בבנין, הוחלט לפני מספר שנים, כי כל בחור ישלם מכיסו סך של כמה עשרות דולרים מידי חודש, כדי להמשיך את חיבור החשמל כיאה וכיאות.

IMG-20231123-WA0037

קבוצה של עסקנים צעירים, שהקימו את 'איגוד תלמידי הקבוצה' (הקבוצה - כינוי לתלמידי הקבוצה המגיעים ללימודים במקום, למשך שנה שלימה, עם סיום הלימודים בארץ הקודש) לקחו על עצמם את ניהול הבניין לפני מספר שנים, כשההסדר הקודם, במסגרתו משלמים השוהים בבנין את החשמל, נשאר כפי שהיה עד אז. במקביל הם פתחו במבצע גיוס תרומות, כשהמטרה היא לשפץ את הבנין, שעמד בפני סגירה על ידי העיריה, לאחר שלא עמד בתנאים המתאימים לקיומו.

במשך הזמן לאחר הקמפיין, רכשו אנשי איגוד הקבוצה גם את הבניין הסמוך, כדי לשלבו כקומפלקס ענק לטובת הבחורים. בקומת הקרקע של הבנין ממוקם המקווה המרכזי, המשמש מידי יום אלפים רבים.

IMG-20231123-WA0070

כאמור, ביום רביעי האחרון חברת החשמל ניתקה את הבניין מזרם החשמל והבחורים נשארו במשך הימים האחרונים כולל בשבת(!) ללא תאורה וחימום. כעת מנסים לפתור את הבעיה ולסדר את תשלום החוב מול חברת החשמל. המעוניינים לסייע לתלמידי התמימים מוזמנים לפנות ל'איגוד תלמידי הקבוצה' או לרב מאיר קבקוב ולהעביר את תרומתם. 

בקרב בחורי הישיבה ניכרת הערכה רבה כלפי ר' מאיר קבקוב, מתושבי השכונה שבשנים האחרונות מתמסר באופן מיוחד לרווחתם של תלמידי הישיבה, כולל דאגתו להצלת ושיפוץ בנין הפנימיה. הבחורים מבקשים לציינו כדוגמא למי שפועל בשטח לטובת הפעלת הפנימיה. וכעת מנסה לעזור ולטפל בבעיה.

במהלך הימים האחרונים נעשו מאמצים לפתירת המשבר, שכולם מקווים שיבוא על סיומו הטוב. אתר הגאולה ימשיך לעקוב ולעדכן בהתפתחויות.

ממש: בחג הגאולה י”ט כסלו כולנו מפיצים

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...