• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

הרב נחשוני התפעל מתלמידי ישיבת חב"ד ראשל"צ

אחרי תקופת לימודים אינטנסיבית, הגיעו אמש תלמידי ישיבת תומכי תמימים בראשון לציון לרב משה נחשוני, רב מרכז העיר ואחראי מחלקת הכשרות לבחינה מקיפה על המסכת הנלמדת
הרב נחשוני התפעל מתלמידי ישיבת חב"ד ראשל"צ
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה
 

כבוד ליובאוויטש: התמימים דראשל"צ נבחנו על ה'קובץ מפרשים' אצל רב מרכז העיר הגר"מ נחשוני שליט"א

שלשה ימים לפני חג הפורים. מי שרק היה נכנס לזאל חש במשהו מיוחד. עוצמה שאי אפשר לתאר. זר לא יבין זאת. עשרות תמימים הוגים בחיות מיוחדת על תלמודם. הם מתעמקים ב'קובץ מפרשים' על מסכת גיטין.

הקובץ שכבר מזמן קבע לו מקום של כבוד בעולם הישיבות החבדיו"ת, מהווה את פאר היצירה של שילוב מעמיק בהבנת המפרשים על הסוגיות במסכת, הוא מפלס דרך בשיטות הראשונים ויוצר נתיבים בדברי האחרונים תוך הארת הסוגיות באורו של משיח, נקודות משיחות קודש ומכתבים הנוסכים אור המביא לחיות אלוקית בלימוד הנגלה. הקבצים נערכים ביד אמן על ידי ראש הישיבה הרה"ח ר' שמעון שי' ויצהנדלר.

לאחר חודשיים של לימוד מעמיק בסוגיית עדות הגט, התמימים התכוננו למבחן אצל הגאון הרב משה נחשוני רב מרכז העיר ראשון לציון ואחראי מחלקת הכשרות בעיר. הרב נחשוני המוכר בעולם הישיבות כאחד מגדולי הבקיאים בדרכי העיון הישיבתיים, מכיר ונוהג לבחון בקביעות תלמידי ישיבות רבים, אך הוא לא כבש את התפעלותו מהידע המקיף וההבנה המעמיקה שגילו התמימים.

"שיטת הרי"ף על פי ביאורו של הרשב"א", נשמעה בשפה קולחת מפיהם של התמימים, ובאותה נשימה הוסבר לגר"מ נחשוני כי "שיטתו של הרבי שליט"א מלך המשיח היא כהרי"ף, אך לא כדעת הר"ן בדבריו". 

הרב נחשוני אמר בהתלהבות "הרבה שואלים אותי על טיב הישיבה שזכינו לה בעירנו ראשון לציון, "האם בליובאוויטש לומדים?" ועכשיו תשובתי בפי: 'השאלה מתי נראה מקומות אחרים שלומדים כמו בליובאוויטש. זוהי רמה לימודית שאין לה אח ורע בישיבות, גם בסלבודקא שלומדים סוגיות לא ראינו שהקיפו כזו כמות של חומר ושלטו בו בבקיאות כזו נפלאה".

המבחן נסתיים והרב החליף זכרונות עם התמימים היקרים באמרו כי כמו שהם נוהגים להפיץ חסידות בישיבות, גם הוא כתלמיד בקול תורה זוכר את התמימים שהגיעו להפיץ שם חסידות והנה נסגר כאן מעגל. אחד התמימים חזר על דבריו של הרבי שליט"א שהתקהלות כגון זו היא כינוס הקהל, הרב החל לספר בגעגוע על המפגש שלו עם הרבי שליט"א מלך המשיח ועל דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח אליו. 

את התמימים ליווה ר"מ שיעור א' לעיונא הרה"ח ר' חיים שי' טל שמשקיע רבות בהפנמת דרך הלימוד המיוחדת שתחלחל בתמימים בישיבה של הרבי שליט"א מלך המשיח – תומכי תמימים ראשון לציון.

לקובץ מפרשים גיטין חוברת שלישית מבית היוצר של תומכי תמימים ליובאוויטש ראשון לציון

צילום: שניאור רייניץ

נעלה: ערב הצדעה ורתימה לחב"ד במערב בנימין

לכבוד י"ב תמוז: השליח במולדובה התראיין לרדיו קול ברמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...