• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

"להביא לימות המשיח": כינוס השלוחים מושקע בישיבת תות"ל ראשל"צ

תלמידי ישיבת תומכי תמימים ראשון לציון, המקדישים את כל זמנם ללימוד התורה והפצת בשורת הגאולה, ציינו השבוע את 'כינוס השלוחים' ב'באנקעט' מושקע ו'מעמד הקהל' מפואר לקבלת פני משיח צדקנו. התמימים נהנו מתכנית מיוחדת והתחזקו בהתמסרות למטרה האחת והיחידה – "להביא לימות המשיח" בלימוד התורה והפצה
"להביא לימות המשיח": כינוס השלוחים מושקע בישיבת תות"ל ראשל"צ
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

האירוע התקיים ביום שלישי, כ"ח מרחשון, בזאל הישיבה, שכמנהג בית חיינו - עוצב וקושט במיוחד לכבוד הבאנקעט. במרכז הזאל הוכן מקום מיוחד עבור כ"ק אדמו"ר שליט"א משיח צדקנו, כמתאים למטרת האירוע – קבלת פני משיח צדקנו.

הבאנקעט התקיים לצד שולחנות ערוכים בכל טוב, ובמהלכו הוקרנו קטעי מולטימדיה מיוחדים של בוגרי הישיבה ושלוחי המלך – ששיתפו, כל אחד בסגנונו, את המסר האישי שלהם אודות ענין השליחות בכלל, והשליחות של תלמידי התמימים 'חיילי בית דוד' בפרט. וידאו מיוחד של משפיעי הישיבה הרב חיים לוי יצחק גינזבורג ע"ה והרב זלמן ניסן פינחס נוטיק ע"ה הוכן במיוחד לכבוד האירוע, ובו הם מעוררים את תלמידי התמימים על הכח המיוחד שניתן לכל תמים בשנת הקהל – לבצע את השליחות היחידה בפועל ממש!

האירוע נפתח בהזמנת הרבי שליט"א מלך המשיח לכינוס המיוחד, ע"י הרב חיים משה אלפרוביטש, משפיע בישיבה.

כ"פותחין בדבר מלכות" הוקרנו קטעי וידאו מיוחדים משיחות הרבי שליט"א מלך המשיח בכינוס השלוחים העולמי, בשנים ה'תש"נ וה'תשנ"ב, שנאמרו באותו תאריך – כ"ח מרחשון, כמו גם בוידאו מבאנקעט כינוס השלוחים העולמי בשנת ה'תשנ"ג, שהתקיים בבית משיח 770, בהשתתפות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, שעודד בעוז את שירת והכרזת כלל השלוחים: "יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד"!

מנחה האירוע – הת' השליח מרדכי סגל, עורר על ההדגשה המיוחדת של אירועי כינוס השלוחים ה'תשנ"ג – הן בנוגע להזמן, במלאות שלושים שנה – "ויהי בשלושים שנה"; והן בנוגע לכינוס הנוכחי, שסימנו "יחי המלך – לב כל קהל ישראל", כאשר כל מהות הכינוס היא אכן ההתקשרות וההתאחדות המושלמת של העם כולו עם המלך, במעמד ה'הקהל' המושלם בגאולה האמיתית והשלימה; וקרא לתמימים למלא את תפקידם כתמימים – לימוד והפצה בו זמנית!

הת' מנחם מענדל דישראלי הקריא לנוכחים את מכתב הברכה שקיבלו התמימים מהרבי שליט"א מלך המשיח, באמצעות האגרות קודש, במענה על הודעתם את כל פרטי הכינוס הנוכחי. תוכן המכתב ממוקד באירוע "התוועדות מלווה מלכה" שארגנו נשי ובנות חב"ד בארה"ק, ובעצם המכתב מהווה 'השתתפות' של המלך בעצמו גם באירוע ההתוועדות הנוכחי - הבאנקעט של כינוס השלוחים דשנת הקהל בישיבת תות"ל ראשל"צ!

ראשון הדוברים הוזמן הרב ירון בר זוהר השליח הפועל במרץ במשך כל השנה בהפצת בשורת הגאולה וזהות הגואל "בראש כל חוצות". בנאומו חידד ודיקדק במסר העיקרי של שיחת ה"דבר מלכות" דש"פ חיי שרה ה'תשנ"ב – על דביקות בלתי מתפשרת במטרה האחת והיחידה, שנדרשת מכל שליח; והעניק טיפים מיוחדים לכלל תלמידי התמימים על דרכי הפעולה הנדרשים בהפצת בשורת הגאולה.

כחלק ממהות הכינוס – קבלת פני משיח צדקנו, הוזמן לדוכן הנאומים השליח בשכונת רמת אביב הרב שניאור שניאורסאהן, שמקדיש את כל כוחותיו ויכולותיו עבור בניית הארמון לרבי שליט"א מלך המשיח בכפר חב"ד, כרצונו הקדוש והברור. בדבריו הציג את מתווה הפעולה שפעלו בנושא עד כה ושיפעלו בעז"ה ביתר שאת מכאן ואילך. כדרכו שילב את הדברים בשיחות עיוניות כיאה לכינוס של תמימים שענינם 'לימוד התורה'.

אחריו עלה לדבר יו"ר מטה משיח בארץ הקודש, הרב שמואל הכהן הענדל, שהדגיש את דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח אשר "כל אחד הוא שליח", ושיתף את הקהל מניסיונו האישי על הדרכים הנכונות להחדרת המסר של כל חסיד – האמונה בזהות הגואל ונצחיות חייו, בתוככי כלל הציבור הרחב, כאשר פעולת ההפצה העיקרית היא ה"דרך הישרה" – לימוד והסברת עניני משיח וגאולה בתורתו של משיח, ובפרט בשיחות ה"דבר מלכות".

השליח בשכונת נעורים בראשון לציון הרב אליהו סגל, שזוכה לבנות בית חב"ד בצורת ודוגמת בית משיח 770, עורר על החשיבות של כל פעולה קטנה שמתבצעת בעבודת השליחות, שפועלת את פעולתה בפועל ממש, ובפרט כשנעשית "באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו", בדרכי נועם ובסבר פנים יפות; תוך שהוא מדגיש את הכח האמיתי לכל הפעולות – הביטול של השליח למשלח והקשר האישי והתמידי עם המשלח – ע"י כתיבת דו"ח שבועי לרבי שליט"א מלך המשיח, בפירוט כל פעולות ועניני השליחות.

בכנס זה התמימים לא רק שמעו עצות מקרוב ומרחוק, אלא ניתן דגש משמעותי להבהיר לכל תמים שיש לו את הכוחות להיות שליח בפועל ובשלימות, ע"י הביטול וההתקשרות למשלח. לצורך מטרה זו הוזמן לדוכן הנאומים הת' מנחם מענדל תור (שיעור א'), שעורר על היכולות שישנם לכל תמים לפרסם את זהות הגואל באופן הכי טבעי בחיי היום יום, ע"י שכל הפעולות יהיו חדורות בדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח ובפרסום מציאותו וחייו הנצחיים.

נאום מיוחד ומלא חיות ניתן ע"י השליח בישוב עבדון הרב חיים אברביה, משפיע ב"מכון החסידי טכנולוגי" בצפת, שסיפר כמה סיפורים מפעילותו בעבודת השליחות וחידד את הקו הברור שנדרש מכל תמים – להיות מסור לרבי שליט"א מלך המשיח, מתוך חיות גאולתית ואמת פנימית בלתי משתנית שפועלת את פעולתה על כל חיי השליחות, אותה מקבלים במיוחד בישיבת "תומכי תמימים".

בהמשך ישיר לנאומים המיוחדים והמעוררים, פצחו כל הקהל בשירת "יחי אדונינו" לוהטת – הניגון שמבטא יותר מכל את מהות הכינוס, אותו עודד הרבי שליט"א מלך המשיח לעיני כל השלוחים, לפני שלושים שנה – בבאנקעט כינוס השלוחים ה'תשנ"ג.

הת' יצחק מנדלמן (שיעור ב') עורר על הבקשה והדרישה לגאולה האמיתית והשלימה, כרצונו הקדוש של הרבי שליט"א מלך המשיח, שצריכה לעמוד בראש מעייניו של כל שליח ולהניע את כל הפעולות בעבודת השליחות.

אחריו עלה לדבר הת' שניאור זלמן וועג (שיעור ג') שסיפר על ה"פירות" אותם הוא זוכה לראות במוחש מפעולותיו בענין השליחות, והדגיש את הכח העצום שמקבל כל תמים מהמשלח – לפעול בשליחותו הקדושה גם בהיותו תלמיד בישיבה, ואת האחריות שמוטלת על כל תמים לנצל את הכוחות במילואם וליזום בעצמו פעולות נוספות בהכנת העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

בהמשך לדברי התמימים, הוקרן וידאו מיוחד המסקר את הפעילות הענפה והיום יומית של תלמידי הישיבה בהפצת תורת החסידות, בשורת הגאולה, זהות הגואל ונצחיות חייו – בכל רחבי ראשון לציון וסביבותיה ובכל סוגי ההפצה.

לסיום הכנס הוזמן לדוכן הנאומים הת' השליח שניאור זלמן אדרעי, שבדבריו עורר על ה"מעשה בפועל" איתו יוצאים כל התמימים מהכינוס הנוכחי – לפעול ביתר שאת וביתר עוז בכל עניני השליחות, ובפרט בפעולות המיוחדות של שנת הקהל, תוך שהוא חושף כמה יוזמות שהכינו התלמידים השלוחים עבור ימי חודש כסלו, חודש הגאולה, במטרה לשדרג את חיי השליחות של התמימים בעילוי אחר עילוי עדי הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש.

את האירוע כיבדו בנוכחותם, רבני הישיבה ושלוחי המלך בראשון לציון. 

לאחר המעמד הרשמי פצחו כל המשתתפים בריקודים סוערים מתוך חיות מרובה, עם תזמורתו של נגן האירוע – הקלידן החסידי יצחק ליובאשבסקי-גמבריאן, וכהמשך לריקודים הסוערים התיישבו כולם להתוועדות חסידותית עד השעה המאוחרת עם השליח באור יהודה הרב מנחם מענדל אפל, שהדגיש כיצד ענין השליחות נוגע ושייך יותר מכל דווקא אצל תלמידי התמימים, שביכולתם להפוך את העולם כפשוטו ממש עבור הרבי שליט"א מלך המשיח. "כאשר תמים יושב בסדרים ומעיין בלימודו ואחר כך יוצא להפצה הכל שונה לגמרי, ובוודאי שלאחר החתונה כל הגישה שלו להפצה חדורה בשיחות אותם למד ובהם עיין ודקדק בישיבה".

תם ולא נשלם, היעד של האירוע עדיין לא הושג. כל אחד מהתמימים יצא בהכרה שאי אפשר להתרגש ולהתפעל מכל ההישגים עד עתה, ובהחלטה תקיפה – לעשות כל התלוי בו ולפעול בפועל ממש את התגלותו המליאה והמושלמת של הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה, תיכף ומי"ד ממ"ש.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

מראות מהשמחה המרוממת בהתוועדות ר"ח כסלו

מאות סלי מזון לפסח בקישינב מולדובה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...