• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

אלפים בהתוועדות 'הקהל' המרכזית בראש חודש כסלו

זו כבר מסורת שהתאריך של דור השביעי – 'ראש חודש כסלו' נחוג ברוב פאר והדר, אולם בשנה המיוחדת 'שנת הקהל' חשבו והחליטו בהנהלת 'ממש' כי חייבים לקחת הכל קדימה בפריצת דרך חדשה לגמרי – התוועדות מלכותית ענקית ומיוחדת • סיקור וגלריית תמונות
אלפים בהתוועדות 'הקהל' המרכזית בראש חודש כסלו
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

זו כבר מסורת שהתאריך של דור השביעי – 'ראש חודש כסלו' נחוג ברוב פאר והדר ב'ממש – מרכז ההפצה באה"ק', אולם בשנה המיוחדת שלנו 'שנת הקהל' חשבו והחליטו בהנהלת 'ממש' כי חייבים לקחת הכל קדימה בפריצת דרך חדשה לגמרי – התוועדות מלכותית ענקית ומיוחדת. אולמי הפאר 'כתר הרימון' נבחרו להיות המארחים, אולם החששות הכספיים מהסכום העצום לא נתן מנוח, היתה זו תשובתו  הברורה והמעודדת של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שלא השאירה כל ספיקות, ומודעות הפירסום החלו להופיע בכל מרכזי אנ"ש.

כבר מפתיחת השערים בשעה הרשמית, הבינו המארחים כי הם טעו בגדול, מאות עמדו כבר מיד בתחילת הערב ומילאו את המקומות הראשונים.התזמורת החסידית של ר' ישראליק בש החלה בנעימות ואווירת הפאר המלכותית, כמו גם יריד ההפצה הענק הכניסו את כולם לתוך שמחת היום-טוב של דור השביעי יום הבהיר ראש חודש כסלו.

המנחה, המשפיע הרה"ח ר' חיים משה אלפרוביץ פותח את הערב באווירה חסידית כשהוא עומד על ענינו של יום 'ראש חודש כסלו' והקשר ל'ממש': "לא רבים יודעים כי עיקר יציאתו של הרבי שליט"א בראש חודש כסלו תשל"ח היתה קשורה לספרים וכתבי יד שהגיעו אז מפולין ומאז החלה תנופה חדשה בהפצת החסידות, אנו בכנס המאורגן על ידי 'ממש' שכל ענינו להשריש באנ"ש את ההפצה של חסידות ומשיח בריש גלי.

הוא מזמין את ראשון הדוברים הגה"ח הרב מנחם הכהן כהן רב קהילת חב"ד בבאר שבע לפתוח את הכנס הקהל העצום הזה. הרב כהן בוחר אף הוא לפתוח במעלת העבודה של 'ממש – מרכז ההפצה בארץ הקודש' כשהוא מבהיר את החידוש של ההפצה החוזרת ונשנית "כולנו מכירים את דברי הגמרא במסכת בבא בתרא על רבי פרידה שהיה מלמד את תלמידו ארבע מאות פעמים דבר אחד! והגמרא מביאה זאת כדוגמא למלמד טוב. גם אנו צריכים ללמוד מענין ההפצה ארבע מאות פעמים ויותר. לא מפסיקים, ממשיכים, ב'ממש' יושבים וחושבים תמיד איך אפשר להפיץ את בשורת הגאולה בדרך נוספת, מכיוון חדש שיסביר ויאיר פנים. זה למעשה גם החג הזה ראש חודש כסלו – הרבי מלך המשיח שליט"א גילה לנו ביום הזה כי מרגע לרגע ההפצה רק מתגברת ולא פוסקת, כל באי ההתוועדות העצומה הזו צריכים ליטול חלק בהפצה ובמטרת החג של ראש חודש כסלו'.

המנחה מודה לדובר על דבריו הנלבבים ולאחריו עולה השליח הרב חיים ציק, מנהל בית חב"ד בת-ים ויו"ר האגודה למען הגאולה, הוא בוחר לעסוק בענינו של יום: ראש חודש כסלו עוסק בבריאותו הגשמית של הרבי שליט"א מלך המשיח. הנושא הזה יסודי כיום ביותר כאשר אנו צריכים לדעת כי כל פעם שאנו מזכירים את הרבי זה צריך להיות מתוך תזכורת על בריאותו הגשמית – 'הרבי שליט"א', אף הוא מקשר זאת לארגון 'ממש' שכל מוצר היוצא לאור בו מודגש בו העובדה הנצחית של חייו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

הקהל פורץ בריקודי שמחה עצומים 'על דרך 770' במשך שעה ארוכה ולאחריה מוגשת המנה הבשרית המפוארת בעיצוב מיוחד כראוי וכיאה לכבודו של מלך בשנת הקהל. יריד המוצרים מתמלא שוב בגל חסידים שהגיעו רק עכשיו והאווירה מקבלת צביון של 'הפצה', 'משיח' ו'הקהל'. הקהל הנרגש לא פוסק להודות למארגני האירוע המרומם הזה.

המנחה מתכבד להזמין את הרב מאיר וילשאנסקי מראשי ישיבת חסידי חב"ד צפת בכדי 'שיאיר את עינינו במעלת היום'. הרב וילשאנסקי פותח בסיפור של יחידות מופלאה אצל הרבי מלך המשיח שתוכנו על הדרך הברורה בשכנוע אנשים לקיים מצוות ולהתחבר לחסידות והיא – 'דברי הרב' כמות שהן. ואף הוא בוחר לתת דגש על המבצע החדש של 'ממש' של שבוע ה'דבר מלכות': "זכורני את הפעילות הראשונה של ממש בידי הרה"ח ר' אלעד קנטור בבית משיח שזכיתי ליטול בה חלק באופן אישי, היה זה עבודה סזיפית של בחירת ה'פיענוחים' ל'דבר מלכות', ישבנו חודשים רבים עד שהפרוייקט החל לקרום עור וגידים וכל כולו מטרתו: דברי הרב כמות שהם! על כולנו להפיץ את ה'דבר מלכות' של נ"א-נ"ב ועל כולנו להגות דווקא באותיות הרב הקדושות הללו וכך נזכה למימוש הבשורה של הרבי מלך המשיח שליט"א'.

המשתתפים הרבים מקשיבים ומפנימים. לאחריו מזמין המנחה את הרה"ח ר' אליעזר וובר שהיה בין הוגי ויוזמי האירוע המיוחד הזה ופעל ללא לאות להצלחתו. ר' אליעזר עולה לבימת הנואמים ובנוכחותו ובדברי והמלבבים על ענינו של ראש חודש כסלו הוא מצליח לנגוע ברגשות הנוכחים שמוחאים כפיים נלהבות על דבריו.
הקהל שכבר טעם ממטעמי האירוע נמצא בבחינת 'לא רעב ללחם' והוא מקשיב שוב לדברי הרב שלום דובער טאלר משפיע בישיבה קטנה ראשון לציון ומשלוחי המלך לאור יהודה. "רעבע וחסידים' זה דבר אחד ממש! צריכים להבין שהרבי שליט"א מלך המשיח מרגיש אותנו כפשוטו ממש יום יום שעה שעה וכך צריכה להיות ה'קבלת פנים' שלנו אליו", הוא מספר סיפורים ואנקדוטות מיוחדות על כך ואף הוא מוריד את הדברים לעולם המעשה הוא העיקר: להביא את הרבי לעם ישראל.

המנחה הרב אלפרוביץ שלא פוסק לחלק משקה בין הקהל בין נאום לנאום, עולה שוב לדוכן ומזמין את 'איש אשר רוח חסידית בו' הרה"ח ר' מנחם מענדל שי' אשכנזי ממשפיעי כפר חב"ד. הרב אשכנזי בוחר לשים דגש דווקא על העבודת השם הנדרשת מכולנו בתקופה זו, "העבודה היא עבודה של לעשות מה שצריכים לעשות מתוך ביטול ואי תפיסת מקום אישית", הוא קורא לקהל להתעורר ולהמשיך ביתר שאת בעבודה מתוך הרגש חסידי פנימי בכדי להביא את ההתגלות.

11 בלילה והקהל ממשיך להגיע בהמוניו, המלצרים כבר מותשים מהעוצמות של הקהל "אירוע כזה כתר הרימון לא ראתה במשך שנים", אומר אחד האחראים במקום, אשר מציין כי גם באולמות השמחה הסמוכים החלו לנגן את שירת "יחי אדוננו". לאחר גל נוסף של ניגוני שמחה מוזמן אל דוכן הנואמים הרב שמעון ויצהנדלר עורך הפרסומים של 'ממש' וראש ישיבת תומכי תמימים ראשון-לציון.

הקהל מקשיב בעירנות למסר המיוחד שהוא מביא עמו: "ראש חודש כסלו תשנ"ג היה אחד התאריכים התובעניים ורגעי האמונה העצומים, הרבי מלך המשיח שליט"א אז הוציא לאור מאמר מיוחד שאם נדבק בו נוכל לקבל כוחות מיוחדים לאופן העבודה החדש של דורנו – מאמר 'בורא ניב שפתיים'. הרב ויצהנדלר בדרכו סוקר את נקודת המאמר ומסיק ממנו כי היסוד לעבודת דורנו הוא 'ניב שפתיים' דיבור עם הזולת ושימת המרכז בחיינו על השליחות לקבלת פני משיח צדקנו'. "כל המושג 'ממש' הוא מושג שהרבי שליט"א חידש – לממש את כל הדורות הקודמים על ידי עבודת הדור שצריכה להיות חדורה בהפצה והפצת משיח בראש. אי אפשר לבקש ברכה מהרבי בבני חיי מזוני מבלי להענות לעבודת הדור שכל הבית יהיה בית של הפצה".

את החלק הרשמי חותם המשפיע החסידי הרב חיים אברביה ר"מ בישיבת חנוך לנער צפת הוא ממשיך את דברי קודמו על עבודתנו 'פשוט לעשות, בלי לדבר הרבה, בלי להיות בכותרות'. לדבריו "דווקא אברכים שפשוט עושים מה שצריך הם אלו שבאמת קשורים למעלה ולא נופלים למטה", הוא מביא סיפורים מחיי היום יום ומחבר את הקהל למסר של הערב הזה: הקהל בפועל ממש וכפשוטו ממש לכל החוגים ובכך להביא את ההתגלות המיידית של הרבי מלך המשיח שליט"א.

שעת חצות עברה מזמן והקהל יושב להתוועדות ספונטנית עד השעות הקטנות של הלילה, כאשר כולם יוצאים לא רק עם החלטות מעשיות, אלא גם עם חומר חלוקה מכל הסוגים. "לראשונה מאז החתונה, אני עכשיו מרגיש שליח ברמ"ח ושס"ה, החיים של כל מי שהיה הערב עומדים להשתדרג ללא הכר" ביטא את הערב הזה אחד האברכים שהגיע מצפון הארץ, אחד מתוך אלפים שזכו להיות באירוע ה'הקהל' העוצמתי לכבודו של המלך כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

צילום : שניאור רייניץ 

SZR_8187 (Large)SZR_8188 (Large)SZR_8190 (Large)SZR_8198 (Large)SZR_8207 (Large)SZR_8208 (Large)SZR_8210 (Large)SZR_8214 (Large)SZR_8215 (Large)SZR_8216 (Large)_1SZR_8220 (Large)SZR_8225 (Large)SZR_8234 (Large)SZR_8246 (Large)SZR_8246 (Large)_1SZR_8249 (Large)SZR_8255 (Large)SZR_8255 (Large)SZR_8256 (Large)SZR_8257 (Large)SZR_8260 (Large)SZR_8261 (Large)SZR_8278 (Large)SZR_8291 (Large)SZR_8298 (Large)SZR_8311 (Large)SZR_8345 (Large)SZR_8374 (Large)SZR_8386 (Large)SZR_8405 (Large)SZR_8406 (Large)SZR_8479 (Large)SZR_8486 (Large)SZR_8489 (Large)SZR_8503 (Large)SZR_8521 (Large)SZR_8530 (Large)SZR_8534 (Large)SZR_8565 (Large)SZR_8568 (Large)SZR_8576 (Large)SZR_8578 (Large)SZR_8586 (Large)SZR_8630 (Large)SZR_8654 (Large)SZR_8669 (Large)SZR_8686 (Large)SZR_8702 (Large)SZR_8722 (Large)

כאלפיים חסידים התוועדו ושמחו ביום טוב של דור השביעי

מאות סלי מזון לפסח בקישינב מולדובה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...