• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

רמת גן: התניא הודפס בהתוועדות חג הגאולה בישיבת תומכי תמימים החדשה

אירוע מרגש והיסטורי במעמד ובהשתתפות רבנים מהארץ ומחו"ל. השבוע לרגל ימי חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז נערכה הדפסת התניא על ידי הרב ירון צבי מרמת גן. מייסד הישיבה החדשה והעומד בראשה
רמת גן: התניא הודפס בהתוועדות חג הגאולה בישיבת תומכי תמימים החדשה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הדפסת התניא מהווה יצירת מעיין ממנו יפוצו חוצה מים רבים, אך לא מים של טרדות, אלא של 'מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים'.

על קו התפר שבין יום בשורה ליום גאולה של אדמו"ר הריי"צ, התקיימה התוועדות מיוחדת בישיבת תות"ל חב"ד החדשה ברמת-גן ברשות הרה"ח ר' ירון צבי, שבין היתר סיפר בהתוועדות על הנסים המיוחדים שהביאו להקמת הישיבה.

האירוע שודר בזום ומעבר לנוכחים שמילאו את כותלי הישיבה עד אפס מקום, צפו בו רבים מהארץ ומחו"ל ודיווחו על תחושת רוממות ושמחה מיוחדים.

את האירוע פתח הרב ירון, ראש הישיבה, בדברי חיזוק בנוגע למשמעות ספר התניא והדפסתו והציגו כ'ספר גאומ"ש ובו הוראות הפעלה לנשמה ושליחותה בעולם'. כמו-כן הסביר, כי המעמד משמש גם כסוג של סעודת הודיה על הנס הרפואי שחווה וחנוכת בית רישמית של הישיבה שכבר נוסדה ב-יא שבט השנה.

דוברי הערב [לפי סדר השתתפותם] - הרה"ח ר' מרדכי רוטנשטיין שיחי', הרה"ח ר'  פרופ' אליהו סורקין שיחי', הרה"ח ר' מאניס פרידמן שיחי', הרה"ח ר' אבי פיאמנטה, הרה"ח ר' יוסי גל שיחי', הרה"ח ר' מרדכי בן יעקב שיחי'

כמו-כן, הוצגה הייחודיות של ישיבה זו, שקמה בהמשך לשיעורי התניא והחסידות שנפוצים כיום לאלפי יהודים מ18 מדינות דרך הרשת, כישיבה שחלק משיעוריה משודרים ומונגשים לקהל הרחב בלייב או בהקלטת אודיו/וידיאו והזמין לתמוך בישיבה על-ידי פרסום השיעורים, הפניית מקורבים, תרומות וכיוצב'. 

השיעורים זמינים כיום בווצאפ 0543817738, בערוץ היוטיוב "הישיבה הוירטואלית" ובטלגרם בערוץ "הישיבה הוירטואלית חב"ד" ובקרוב יועלה וידיאו מההתוועדות לערוץ היוטיוב.

הרב מרדכי רוטנשטיין שיחי', דיבר עם הקהל על חשיבות חקיקת הלימוד בנפשנו והזכיר את הציווי של משה רבנו לעם ישראל לפני כניסתם לארץ, לומר פעמיים ביום קריאת שמע כדי להזכיר להם את כוח מסירות הנפש בהסבירו, שכאשר יהודי מקיים מצוות מלשון צוותא מתוך מס"נ, אזי הוא אחד עם אלוקות והוא מרגיש את מה שמלמד אדמו"ר הזקן ב'שער היחוד והאמונה' שהוי' ואלוקים כולה חד, המציאות כולה היא אלוקות ועד שראינו צדיקים שיכולים לעבור דרך קיר כיון שהשיגו ביטול במציאות! אלא שלשם כך דרושה עבודה הנמכת הישות כדי לאפשר לאלוקות להתגלות בנו ונתן כדוגמא את הישיבה החדשה ברמת-גן שקמה כולה בנסי ניסים מתוך ביטול למשלח.

על הנסים, סיפר הרב צבי "הקמת הישיבה מבחינתי היא סוג של תודה לבורא עולם על ניסיו ועל נפלאותיו וכמובן לרבי שליט"א מלך המשיח שפעל עבורי להגיע לרגע הזה בניסים שהיו לי בבית הרפואה מעייני הישועה דרך האגרות קודש. 

הייתי במצב שהוגדר 'קריטי ומידרדר' במחלקת טיפול נמרץ קורונה ולאחר שכתבו לרבי באגרות והוא הורה לי להמשיך את השיעורים שלי ואת הפצת המעיינות מהבית רפואה. כך עשיתי בדרך לא דרך, ואכן התחולל נס והמצב התהפך – המדדים שהלכו וירדו, לפתע נעצרו והחלו להשתפר בין לילה. הרבי שליט״א מלך המשיח כיוון לשיעור תניא יומי עולמי שאני מוסר ומפיץ. כתודה לבורא עולם על הנסים והישארותי בחיים, הקמת ערוץ יוטיוב ואת הישיבה ברמת-גן, עיר ילדותי והיא לזכות הורי וחמי ע"ה.

שנים שהרבי שליט״א מלך המשיח כותב לי להקים ישיבה ולפעמים הדברים נראים בלתי אפשריים בהתאם למצב בחיים וכו' אבל הרבי דוחף ואם מתבטלים ועושים, אז כמו בקריעת ים סוף – הכל נפתח! יש כבר ב"ה כמה תלמידים ראשונים ומקורבים שמגיעים ולומדים בה חסידות ונגלה בעיון, כולל תניא, דבר מלכות, המשך תרס"ו, גמרא, הלכה ועוד.

לאחר דברים אלו, הוזמן לשידור הרב הפרופ' אליהו סורקין שיחי', מי שטיפל בירון במסירות בעת שהותו באשפוז כמנהל טיפול נמרץ קורונה במעיני הישועה.

הרב סורקין בירך את הקמת הישיבה החדשה ברמת-גן והביע את תמיכתו בצורה לבבית ביותר. בתחילת דבריו, שוחח הרב סורקין על מגיפת הקורונה שפקדה את העולם ועל השיעור שהקב"ה לימד פה את עולם הרפואה והראה שאין כאן עניין של "כוחי ועוצם ידי", אלא הכל תלוי בבורא עולם.

הרב ציין שהמצב הזה שנוצר בעולם, גרם בעולם הרפואה ואצל אנשים פרטיים חיזוק הקשר עם הרבי שליט״א מלך המשיח ועם בורא עולם והביע מסר נחרץ להתחזקות באחדות ואהבת ישראל, באמרו שזו הוראת השעה לאור שפוקדים אותנו מצבים שונים בעולם כגון מגיפות ומלחמות. 

פרופ' סורקין ציין לסיום דבריו את המעלה של הישיבה של הרב ירון צבי שמאחדת יהודים ומפיצה את המעיינות לכל עבר בתקופה שזה כל כך נדרש.

בהמשך, הרב אבי פיאמנטה שיחי', המוזיקאי הידוע, כיבד את המעמד בניגון 'הבינוני' של הרבי הריי"צ שכל כך מתאים לזמן ולמעמד. כהקדמה לניגון, הסביר הרב צבי על מהותו של 'הבינוני', יהודי שלמרות שהוא בקונפליקט מול נפשו הבהמית, הוא לעולם שומר מחשבה, דיבור ומעשה בקדושה! ואת היותו של ספר התניא – ספר של בינונים.

ר' אבי שלח את ברכותיו הלבביות להקמת הישיבה החדשה ברמת-גן וציין את שיעורי התניא המיוחדים של ר' ירון שכבשו את הרשת. 

בהמשך, הוסבר לגבי משמעות הדפסת ספר התניא: "ספר התניא תורגם ל11 שפות והודפס בלמעלה מ8,000 אתרים עד כה, הספר הכי נפוץ אחרי התנך! כאשר מדפיסים תניא, המקום שבו מדפיסים הופך למעיין של הפצת המעיינות חוצה, כידוע שביאת משיח תלויה בהפצת מעיינות החסידות חוצה, כמענה מלך המשיח לבעל שם טוב. אנו דור שביעי לאדמו"ר הזקן, דור שזוכה להיות אחרון לגלות וראשון לגאולה, לסיים תהליך. בברכת הרבי שליט״א מלך המשיח להקמת הישיבה צוין שזו ישיבה שתביא לסוף העולם, מלשון סוף ההעלם! וכן הודגשה פעולת זירוז הגאולה על-ידי תלמידי ישיבות תומכי תמימים והעומדים בראשם – רבותינו נשיאנו ואת החובה והזכות לעזור לישיבה להתקיים ולהתפתח בגשמיות.

את הערב המיוחד הנעים התמ' אריאל חיים שיחי' עם ניגוני הכינור שלו ביניהם ניגון חסידי הצמח צדק, ניגון ד' בבות של אדמו"ר הזקן, ניגון יחי אדוננו לרבי מלך המשיח ועוד. 

בהמשך, הוזמן הרב מאניס פרידמן שיחי' מארה"ב לדבר עם הקהל. בהקדים, הסביר הרב ירון שהבחירה שלו ברב מאניס כאחד הדוברים לערב אינה מקרית, אלא מכוונת והסיבה היא שבעת שהותו באשפוז, שאב הרבה כוחות משיעוריו של ר' מאניס.

ר' מאניס הסביר על היותו של הרבי שליט״א מלך המשיח רועה נאמן. הוא פירט שבארה של מרים, שהייתה קיימת בזכותה של מרים וענני הכבוד, שזכו להם עם ישראל בזכותו של אהרון, חזרו גם לאחר הסתלקותם של אהרון ומרים מהעולם בזכותו של משה רבנו. בעצם מכך רואים שזכותו של משה היא זו שמחזיקה את הכל ורק שהוא מאציל לעוד יהודים, כגון אהרון ומרים, חלק בשליחות.

באופן דומה, הסביר הרב מאניס, גם הרבי שליט״א מלך המשיח יכול לפעול לבדו את כל עניין הגאולה האמתית והשלימה אלא שהוא משתף את החסידים בכך. בשלב זה, ציין את השיחה הידועה של הרבי מ-כ״ח ניסן, "עשו כל שביכולתכם" בה הרבי דרש מאיתנו מיקסום ניצול היכולות לפעול את הגאולה ובו זמנית גם מספק לנו את הכוחות לכך.

אחרי דבריו המעוררים של הרב פרידמן, מסר הרב יוסי גל שיחי' - שליח הרבי שליט״א מלך המשיח ברמת-גן, ממשיכו וממלא מקומו של אביו ע"ה – הרב מוטי [מרדכי] גל ע"ה שלא יוכל להגיע מצד אילוץ, אך הוא שולח את ברכותיו החמות להקמת הישיבה ומבטיח לבקר בה בקרוב.

בהמשך הדברים, עברו ללימוד המסורתי בהדפסות תניא של פרק לב מתוך הדפים שיצאו זה עתה חמים מהדפוס. הרב ירון הסביר שהיסוד לאהבת ישראל הוא לחיות את הפנימיות, להגביר את הנפש על הגוף. מצד ענייני הגוף, אנחנו בהשוואות ותחרותיות, אך מצד הנשמה אנחנו כולנו אחד! ומה שכתוב בגמרא על מצב שמחויבים לשנוא, לא מדובר במצב רגיל אלא במצב נדיר שסביר שלא יבוא למציאות.

בהמשך, הסביר שגם השנאה שהגמרא מדברת עליה אינה ליהודי עצמו, אלא לרע שהתלבש בו מצד הקליפה ושבו זמנית מחויבים לאהוב אותו מצד הטוב שבו – הניצוץ האלוקי שבתוכו שכרגע בגלות. 

ובכלל, צריכים לעורר עליו רחמים – פעולה של השוואה בין המקום הנוכחי השלילי שבו נמצא האדם, לבין המצב הרוחני האידיאלי שלו וכתוצאה מכך שבו זמנית רואים אותו כפי שהוא כעת וכפי שהוא בשיא הפוטנציאל שלו, זה עצמו עוזר לו להתרומם מהמקום הגלותי אל הגאולה הפרטית שלו.

הרב מרדכי בן יעקב שיחי' סיפר על הקשיים שעבר הרבי הריי"ץ במאסר ועל הנס הגדול שהיה שניצל מהיפך החיים היל"ת.

הרב דיבר על הניסיון של הרוסים לנתק את היהודים מיהדותם והסביר שהמלחמה של הרבי ומאסרו אינה עניין פרטי אלא ניסיון של הקליפה להפריע ליהדות. הוא סיפר איך הם השתדלו אפילו לנתק יהודים משפת האידיש ואתה האחריות של חברי היבסקציה שעמדו בראש המלחמה בקב"ה ובעמו!

הרבי הריי"ץ אמר שלא אותו בלבד גאל הקב"ה אלא את כל אשר בשם ישראל יכונה ובזה כלולים גם יהודים כאלו שנראים כמנגדים ליהדות וגם אנחנו כיום כי מדובר בעניין כללי! הרב סקר את הפעולות שנעשו לשחרורו המוחלט ש הרבי הריי"ץ.

ר' ירון הוסיף להמחשת הדברים: "דמיינו לכם שמשה רבנו מגיע לגאול את ישראל ממצרים ופתאום עוצרים אותו והעיתונות מלאה בכתבות על כך! הרי זה לא איש פרטי, זה רבי! ראשי תיבות ראש בני ישראל וזה בעצם ניסיון לעצור את גאולת ישראל וכך בדיוק זה לעצור את הרבי הריי"ץ. 

בשלב זה, נסגר השידור בזום תוך ברכות ואיחולים וקריאה לחזק את הישיבה ואת ההפצה והבעת רצון ותשוקה לגאולה האמתית והשלימה והתגלות הרבי מלך המשיח שליט"א מיד ממש! 


לאחר סגירת השידור בזום, המשיכה ההתוועדות אל תוך הלילה.

חג הגאולה בקרית גת: התוועדות מעמד סיום הרמב"ם

לכבוד י"ב תמוז: השליח במולדובה התראיין לרדיו קול ברמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...