• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הסוף המפתיע: החב"דניק מרוסיה והחב"דניקית מאוקראינה התחתנו במולדובה

הפלישה הרוסית לאוקראינה שבשה את תכניותיהם של זוג חב"די שביקשו לפתוח פרק ב' בחייהם בחתונה רבת משתתפים בקייב • הכלה נמלטה למולדובה והרשויות בארה"ב סירבו לבקשתה להגר לניו יורק • הסוף הטוב והמפתיע של ההשגחה העליונה הגיע בשבוע האחרון
הסוף המפתיע: החב"דניק מרוסיה והחב"דניקית מאוקראינה התחתנו במולדובה הסוף המפתיע: החב"דניק מרוסיה והחב"דניקית מאוקראינה התחתנו במולדובה הסוף המפתיע: החב"דניק מרוסיה והחב"דניקית מאוקראינה התחתנו במולדובה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כ-150 פליטים יהודים מאוקראינה וחברי הקהילה היהודית בקישינב התקשו למחות את דמעותיהם: אחרי 4 חודשים של חוסר וודאות הם השתתפו בחתונתם של ר' מנחם זווין ואיילה שיראל.

השניים – זוג חוזרים בתשובה, היא מאזור קייב והוא יליד רוסיה שעבר לברוקלין לפני מספר שנים – השתדכו בתחילת השנה. הם סגרו אולם בקייב לתאריך העברי ה' באדר ב', 8 במרץ, אך המלחמה אלצה אותם לשנות תכניות.

איילה נמלטה למולדובה יחד עם מאות אלפי אוקראינים, עוברת דרך מחסומים ודרכים משובשות ומסוכנות כשהתכוונה בהמשך לטוס לארה"ב, שם מתגורר החתן המיועד, רופא לפרנסתו. האמריקנים משום מה סירבו לתת לה אשרת כניסה למרות כתבות בנושא בתקשורת האמריקנית וגם ניסיונות של עסקנים יהודים לסייע בנושא עלו בתוהו.

2C5A1788

איילה שהפכה לחלק מהקהילה בקישינב החליטה כי החתונה תתקיים בקישינב, היא פנתה לקהילה החב"דית במדינה בראשות הרב אבלסקי וביקשה סיוע. הרב, יחד עם שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח במקום, עזרו לארגן את האירוע, שכרו לשם כך את לובי מלון 'בריסטול' בקישינב והכשירו אותו. צוות המטבח של בית הכנסת הגדול בקישינב בראשות השליח הרב מנדי גוצל בישלו את סעודת המצווה, שהתקיימה בנוכחות בני משפחותיהם של הזוג המאושר, חברי הקהילה וכאמור עשרות פליטי מלחמה. ערך את החופה, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח ורבה של קישינב, הרב מנחם מענדל אקסלרוד.

2C5A1585

לדברי הרב אבלסקי, "אני שמח שבתוך כל הכאב הנוראי של המלחמה, האובדן וההרס, הצלחנו לסייע לאיילה ומנחם להקים בית נאמן בישראל ואנחנו מאחלים להם את כל הברכות שבעולם. ניצלנו את החתונה לחדד בפני הנוכחים את החשיבות בנישואין בין בני זוג יהודיים בלבד ואני מקווה שתמיד נהיה עסוקים בשמחות".

ממ"ש: התרגשות והתעוררות בהתוועדות המרכזית של כ”ח סיון

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...