• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ח סיון התשפ"ד (04.07.2024) פרשת קורח

כתבה על תהילים בשדרה בYNET

לפני חמש שנים יזם שחר את הפרויקט 'תהילים בשדרה', וכיום ממתינים לו מדי שבוע עשרות ילדים אותם חשוב לו לשמח. "קיבלנו את הזכות לעשות לאנשים טוב, לא משנה מתי ואיך" כתבה של אילנה קלמן, בynet
כתבה על תהילים בשדרה בYNET
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כתבה של אילנה קלמן, בynet

29.01.17 / 19:56

 
לפני חמש שנים יזם שחר את הפרויקט 'תהילים בשדרה', וכיום ממתינים לו מדי שבוע עשרות ילדים אותם חשוב לו לשמח. "קיבלנו את הזכות לעשות לאנשים טוב, לא משנה מתי ואיך"
מדי שבת, ולעתים גם בחגים, בראש חודש או באירועים מרכזיים אחרים, ממתינים לשחר צברי מבת-ים עשרות אם לא מאות ילדים בגינה שבשדרות העצמאות בעיר.

צברי (35), נשוי לשירי ואב לארבעה, עובד כסגן מנהל מחלקה בעיריית בת ים. את רוב שעות הפנאי שלו הוא מקדיש לפרויקט שמצליח לגרום להתגודדות המפתיעה הזו בכל פעם מחדש, בשם 'תהילים בשדרה'.

צברי מספר ל-mynet בת-ים שהרעיון כולו התחיל מיוזמה קטנה ומפתיעה שהלכה וגדלה: "לפני כחמש שנים ראיתי את שני ילדיה של השכנה ניצה ביסמוט, בני 10, מסתובבים בגינה בשדרות העצמאות 16 מול הסופר דוש".

הילדים, חב"דניקים, ראו לדבריו את שאר הילדים שישבו במקום בחוסר מעש, והחליטו לרכז אותם סביבם. הם קנו להם 'שלוקים' והתחילו ללמד אותם פסוקי תהילים, והפעילות הזו איפשרה להם לאגד בין 20 ל-30 ילדים, שמצאו עניין בהתרחשות החדשה.

"אני ראיתי בזה פוטנציאל", צברי אומר, "וחשבתי שבמקום שילדים סתם יסתובבו בגינה, כשבזמן הזה הם רבים ואפילו זורקים אבנים, אפשר לעשות פה סדר. אמרתי לילדים "אתם תהיו בקטע הרוחני, אני אהיה בקטע הגשמי" – החלטתי להביא פרסים למשתתפים, ולאט לאט פרסמתי את זה וריכזתי את האנשים".


איך המשתתפים שמעו על הפעילות?
"זה התחיל לאט לאט וצבר תאוצה. מפה לאוזן. אחר כך מדי פעם פרסמתי את זה במודעות, ואנשים שלחו ידיעות אחד לשני בטלפונים. אנחנו משתפים גם בבתי הספר האזוריים במקום, וכל הילדים מכירים אותנו שם."

בנוסף למפגש השבועי בשבתות, החלו להתקיים בשדרה גם פעילויות מיוחדות לחגים: "בשבועות עשינו פעילות של קריאת ספרי תורה וחלוקת גלידות, והגיעו כמעט 300 ילדים והורים. בראש השנה תקענו בשופר, גם לאנשים שלא הולכים לבית כנסת אלא שרק עברו שם ויכלו להשתתף; בשמחת תורה, הילדים לקחו דגלים והסתובבו ברחוב ושימחו אנשים".

מתי התחילה ההצלחה האמיתית?
"בשלוש השנים האחרונות זה פרץ קדימה. בקיץ כל מי שרוצה ארטיק ויודע שהחנויות סגורות, מגיע אלינו לפעילות".

קוראים שיניחו שמדובר בפעילות שמוכוונת למגזר הדתי בלבד, יופתעו מאוד. צברי מדגיש שהמטרה של 'תהילים בשדרה' היא לאחד ולא לפלג, ושמגיעים אליה לא רק דתיים אלא גם חילונים ואפילו אנשים חסרי כל זיקה ליהדות. "אנחנו מקבלים את כולם. בשבת, אפילו ילדים שהולכים עם פלאפון ואופניים חשמליים, עוצרים אותם בצד ובאים לשבת איתנו. ואז חצי שעה עושים להם פעילות נחמדה של קריאת תהילים, ממתקים, פרסים וארטיקים. בקיץ זה מגיע אפילו ל-200 ילדים והורים".

"כשהייתה מלחמה, כל הגינה קראה תהילים. אפילו אנשים שנמצאים בכלל בדרך לים, באו עם המגבת ואמרתי להם "תשמעו אין בעיה, כל אחד יכול לבוא". זה העניין שהוא 'תהילים בשדרה', שזה מרכז את כולם".

ומה קורה בחורף?
"בחורף שעבר, התארחתי אצל ההורים שלי שגרים בסוף קרן קיימת, ואמרתי שאני חייב ללכת. היה גשם מבול, אז אמא שלי שאלה 'מי יבוא לשם בגשם כזה?' אמרתי שאני אלך לראות. ירדתי, זה קרוב לתחכמוני, ואני רואה 20 ילדים שחיכו לי במגרש. הם כל כך רצו להגיע, ובגלל זה נתתי להם באותו יום את כל הפרסים הגדולים שהיו לי בבית".

 

נשמע שהם ממש מחכים לזה.
"זה בטוח. יש תגובות של הורים שאומרים שהם מחכים לי והם שואלים מתי אגיע. האזור הזה צמא לפעילויות, יש הרבה משפחות ברוכות ילדים שאין להן יכולת כלכלית, והיום ללכת ולראות הצגות זה יקר. בגלל זה אנחנו מסבסדים להם הרבה אירועים, הבאתי להם גם בחנוכה הצגה מושקעת".
הפעילויות מחוץ לשדרה היו הצעד הבא של משפחת צברי ומשפחת ביסמוט. "אחר כך לקחנו את זה לכיוון של תרומה לקהילה והתחלנו לעשות מסיבות",שחר מספר.

"בראש חודש ובימי חול התחלנו להוציא פרסים גדולים מאוד שמוגרלים למשתתפים, ובחגים, השיא היה מסיבת חנוכה. במסיבה האחרונה שנערכה באולמי סוסייטי, הגיעו כאלף איש. בפסח לקחנו את כולם לכפר חב"ד והם ראו הכנת מצות ונכנסו בעצמם למאפייה גדולה".

יש גורמים שעוזרים לך?
"יש חנות בשם 'שירלי צעצועים' שעוזרת מאוד, בפורים אנחנו מחלקים בעזרתם תחפושות לילדים שאין להם, גם 'הסטוק' בבת ים נתנו לנו בפורים האחרון תופים ותיקים בתחילת שנת הלימודים".

מה הצעד הבא מבחינתך?
"החלום שלנו זה מקום קבוע שיהיה אפשר לתת בו לילדים פעם או פעמיים בשבוע מענה. בית פתוח שיהיה לכל ילד, לשבת, לאכול משהו, לדבר, לשחק. לא כמו חוג, אלא מענה ברחוב. ילד עובר, רוצה עזרה בשיעורים או משהו אחר, הוא יקבל. יש הרבה בתי כנסת שרוצים שנבוא ונהיה אצלם, אבל זו לא המטרה. המטרה היא להביא את אלה שבחוץ, שלא נכנסים לבתי הכנסת".

 

מאוד חשוב לך שזה יהיה נגיש לכולם.
"מאוד. היה לי מקרה של ילד שעבר במקום ושאל "אני יכול להשתתף?" אמרתי לו "בטח שאתה יכול להשתתף". הוא אמר "אבל אין לי כיפה", אמרתי לו "אצלנו גם בלי כיפה אפשר להשתתף". והוא השתתף בהגרלה וזכה באופניים. יש ילדים שלא היה להם וידעתי שאין להם, אז שלחתי אותם לחנות ודאגו להם לתחפושות".

"יש ילדים שמגיעים עכשיו מכל הארץ, כשהם מגיעים לבקר את סבא וסבתא בבת ים. מאשדוד, מירושלים, ממודיעין, שאומרים שהם באים יותר רק בגלל הפעילות הזאת. ואת כל ההשראה קיבלנו מהרבי מלובביץ', קיבלנו להפיץ לאנשים, לעשות לאנשים טוב, לא משנה מתי ואיך, זה הכי חשוב".

"השבוע באו אנשים לפעילות, ומישהו אמר לי "אתה יודע שהם בכלל לא יהודים". אז אמרתי "אז מה, הם בני אדם. זה הכי חשוב, מה זה משנה". אני רואה ילדים שהיו מופרעים, ואני יודע שבחצי השעה הזאת הם יקשיבו. אם היו לנו יותר משאבים, היינו יכולים לעשות יותר".

יש עבודה על אירוע קרוב?
"עכשיו אנחנו מתארגנים לקראת פורים. זה עדיין בתכנונים".

רוצים להשתתף? שחר מזמין אתכם להגיע אל השדרה הציבורית ברחוב העצמאות 16 בבת-ים בשבתות, בשעה 16:00 בחורף ובשעה 18:00 בקיץ. על מנת לקבל פרטים אודות אירועים שמתקיימים בימי חול או לסייע בתרומות למיזם, ניתן לפנות אל שחר טלפונית במספר 050-8612770

 

שותפים בחינוך ילדי דור הגאולה

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...