• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

סדר "הקהל" בישיבה הקטנה בנצרת עילית

בישיבה קטנה בנצרת עילית נעשים מאמצים רבים לנצל את הזמן המסוגל של שנת "הקהל". בתמונות: התמימים לומדים בסדר "הקהל" בחיות גדולה, כמובן, עם הביאור החסידי: בדורנו הכריז הרבי שליט"א מלך המשיח על "מבצע הקהל" (בשיחה מיוחדת שנאמרה בי"ג תשרי תשמ"ח) וביאר היטב את תפקידו של כל יהודי במצוה זו, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" בגאולה האמיתית והשלימה. לתמונות
סדר "הקהל" בישיבה הקטנה בנצרת עילית
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בישיבה קטנה בנצרת עילית נעשים מאמצים רבים לנצל את הזמן המסוגל של שנת "הקהל". בתמונות: התמימים לומדים בסדר "הקהל" בחיות גדולה, כמובן, עם הביאור החסידי מאת הרבי שליט"א מלך המשיח: 

בדורנו הכריז הרבי  שליט"א מלך המשיח על "מבצע הקהל" (בשיחה מיוחדת שנאמרה בי"ג תשרי תשמ"ח) וביאר היטב את תפקידו של כל יהודי במצוה זו, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" בגאולה האמיתית והשלימה. במשך כל הדורות עסקו בנושא קיום מצות הקהל, כאשר כל אחד עומד בשיטתו ומנמקה היטב. אך דומה, כי כל הגישות - הן בנתיב ההלכה והן בנתיב המנהג - מתעסקים בעיקר בפן המעשי הקרוב לקיום מצות הקהל בזמן שבית המקדש היה קיים, בבחינת "זכר להקהל".

גישתו המקורית של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח העמידה את מצות הקהל באור חדש: בעשרות מכתבים, שיחות ואגרות מבאר ומסביר את אופן קיום מצות הקהל בימינו - בזמן שלא ניתן לקיים מצוות הקהל בשלימות. על יסוד מאמר חז"ל "קלקלתנו זו תקנתנו" - מדגיש כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כי מצוות הקהל היא ברת-תוקף בכל הזמנים ובכל המקומות, והיום יתכן שעוד יותר מזמנים עברו.

מעלה נוספת לקיום מצות הקהל בדורנו זה נשאבת מהבטחתו של אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כי דורנו הוא דור הגאולה ואנו נמצאים בימות המשיח, ואם כן קיום מצוה זו הוא מתוך ציפיה עמוקה וממשית לקיומה בשלימות לעתיד לבוא, בגאולה האמיתית והשלימה, יותר מתמיד.

חשיבות מיוחדת ישנה לנסיעה לרבי שליט"א מלך המשיח בשנת הקהל, כי 770 - בית משיח, הינו חלק מבית המקדש השלישי כפשוטו ממש. 

הרבי שליט"א מלך המשיח אומר שעל כל אחד ואחד מישראל, במסגרת עבודת ה' שלו, עליו לפנות גם כלפי חוץ, ולתקוע בחצוצרות לפרסם ברעש גדול ולהכריז על אודות ענין הקהל. עניין זה הוא כה עיקרי, עד שכאשר הוא חסר הרי נאמר ש"דומה שאינו כהן", חסרון בעצם מהותו - עצם מהות הכהן שבו.

הקשר בין קידוש החודש לרבי שליט"א מלך המשיח

לכבוד י"ב תמוז: השליח במולדובה התראיין לרדיו קול ברמה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...