• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

התקיפה המסתורית במהלך מבצע עלות השחר

הרמטכ"ל הודיע השבוע, כי במהלך מבצע עלות השחר, שהתקיים לפני כשבועיים ברצועת עזה, תקפה ישראל ב"מדינה שלישית". הפרשן אבישי איפרגון, בטור מיוחד על האפשרויות שעומדות מאחורי התקפיה המסתורית ומטרתה
התקיפה המסתורית במהלך מבצע עלות השחר
צילום: דובר צה"ל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

השבוע אמר הרמטכ"ל כוכבי שבמהלך מבצע "עלות השחר" תקפה ישראל "במדינה שלישית".

המונח הזה - "מדינה שלישית" נותר סתום ולא ניתנו רמזים לגבי זהות המדינה.

ברור, לדעתי שלא מדובר בסוריה, וזאת משום שבמילא ישראל תוקפת שם באופן תדיר וסדיר ואין בכך שום חידוש.

סביר להניח שמדובר במדינה שבה התקיפה היא נדירה יחסית, ולכן הרמטכ"ל ציין זאת.

מדוע שישראל תתקוף מדינה שכזו?
ההנחה הסבירה היא שזה בגלל שבמהלך הלחימה זיהו אמצעי המודיעין הכנות לתקיפה משטחה של אותה מדינה, כהשתתפות בלחימה ביחד עם הג'יהאד. או שמדובר בתקיפה הרתעתית / תגמול על פעילות קודמת משטחה של אותה מדינה, הקשורה לג'יהאד האסלאמי.

יתכן שמדינה זו הייתה עיראק - שבה יש ארגונים שיעיים החמושים במל"טים ארוכי טווח ויתכן גם בטילים ארוכי טווח. ישראל כבר תקפה בשטח עיראק מספר פעמים בשנים האחרונות, על פי פרסומים זרים, ויתכן שבמהלך המבצע נוצר צורך לסכל פעילות של ארגונים אלו או להכות חזק בבסיס שלהם שקשור אל הג'יהאד.

אפשרות סבירה נוספת היא תימן. ואכן, כבר במהלך ומיד לאחריו היו כמה וכמה דיווחים על תקיפה ישראלית על בסיס של משמרות המהפכה" בתימן, שבו מתאמנים המורדים החות'ים בהפעלת כלים בלתי מאוישים לטווחים ארוכים. על פי אותם דיווחים בתקיפה המסיבית נהרגו עשרות מחיילי הבסיס שהותקף, וביניהם לפחות 6 איראנים ולבנונים.

דיווחים אלו מצטרפים לשורה של פרסומים בשנים האחרונות, על פעילות גוברת והולכת של ישראל מול המורדים החות'ים בתימן, הן במישור המודיעיני והן במישור המבצעי - בפעילות סיכול שנועדה למנוע התפתחות של יכולות שמאיימות על ישראל. ידוע גם כי מערך ההגנה האווירית בדרום הארץ תוגבר בשל איום זה.

בשורה התחתונה, בחסדי ה' ונסיו ונפלאותיו, ביחד עם המכה הגדולה שספג ארגון הג'יהאד, ספגו גם הארגונים השיעיים (בעיראק או תימן) מכה חזקה.

"בארעא דגליל": תיעוד מרהיב מהזריחה בהרי צפת

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...