• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

רק‭ ‬לפתוח‭ ‬את‭ ‬העיניים‭:‬ פריצת‭ ‬דרך‭ ‬היסטורית‭ ‬

רק לפני כמה עשרות שנים זה עוד נחשב למדע בדיוני, אך קרם עור וגידים אחרי שנות מחקר מאומצות ובוצע לראשונה במסגרת ניתוח חדשני במערך העיניים בבית הרפואה בילינסון • השתלת שבב זעיר ומתקדם ברשתית העין של אדם הסובל מעיוורון כדי להקנות לו יכולת ראיה כלשהי • אין ספק כי התרחשות הדברים דווקא בתקופתנו היא תוצאה מהתקרבותנו לגאולה • אָז תִּפָּקַחְנָה עֵינֵי עִוְרִים
רק‭ ‬לפתוח‭ ‬את‭ ‬העיניים‭:‬ פריצת‭ ‬דרך‭ ‬היסטורית‭ ‬
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ניתוח חדשני ופורץ דרך נערך בבית הרפואה בילינסון על ידי רופאי מערך העיניים בשיתוף עם מומחים בינלאומיים ויחד עם מומחי בית הרפואה איכילוב ובו הושתל שבב זעיר ומתקדם ברשתית עינה של אשה בגיל 80 הסובלת מעיוורון מזה שלושה עשורים.

הניתוח הסתיים בהצלחה וכעת מתקדמים הרופאים לשלב הבא והמורכב לא פחות - הפעלת השבב וכיולו. ובכן, השבב, פרי פיתוחה של חברת ננו-רטינה הישראלית, מכיל חיישן שקולט את התמונה הנוצרת על-גבי רשתית העין הטבעית, מתרגם את התמונה לאותות חשמליים, ומעביר אותם  דרך תאי העצב ישירות אל המוח ועל-ידי כך מאפשרים לו לייצר תמונה חזותית בשחור-לבן.

כבר ב-2009 נוצר פיתוח אמריקני בתחום - משקפיים דיגיטליות שמורכבות על עיני המטופל ומעבירות אותות חשמליים דרך אלקטרודות אל המוח. אך הפיתוח ההוא לקה בחסרים משמעותיים. החל מהליך ניתוח פולשני בחלל העין ועד לסיבוכים וזיהומים במשך השימוש. בנוסף, במשקפיים אלו, התמונה מתקבלת ממצלמה חיצונית כך שהמוח מקבל בסופו של דבר תמונה לא איכותית ברוזולוציה נמוכה.

הפיתוח הנוכחי, מבוצע במרביתו דרך פתחים קדמיים בקרנית העין שמהווים הליך רפואי עדין בעל החלמה מהירה. השבב מחובר באלקטרודות רבות אל העצבים ובכך מתאפשרת הזרמת תמונה איכותית יותר, והראיה טבעית הרבה יותר ממשקפיים חיצוניות.

למעשה מדובר בשילוב ידיים של אדם ומכונה ברמה גבוהה ומעוררת השתאות. הניתוח המורכב בוצע ע"י ד"ר ריטה ארליך מנהלת יחידת הרשתית, והמטופלת שוחררה לביתה לאחר אשפוז מעקב קצר.

התהליך שלפניה עשוי להמשך מספר חודשים והוא כולל מספר מפגשים לכיול השבב, והתחלת השימוש בעזרת משקפיים יחודיים המקרינים קרן אור בלתי נראית המעבירה מידע לשבב ובאמצעותה הוא נשלט. המפגשים הבאים יוקדשו לאימון ושיקום הראיה כדי להחזיר את מיומנות הראייה היומיומית לאחר שזו נעדרה מזה שנים כה ארוכות.

זהו השתל הרביעי מסוג זה שהושתל בעולם והטכנולוגיה נחשבת לפורצת דרך, שכן, כאמור, מדובר בראיה טובה בהרבה מהפונקציות הקיימות, והליך הניתוח עדין ובעל החלמה קצרה.

פחות רוע - פחות מומים ומחלות

דורנו התברך בנביעה בלתי פוסקת של פיתוחים בכל תחום שנועדו להקל על החיים ולשדרג אותם. בתחום הרפואי, הזינוק אדיר אף יותר עם שלל פיתוחים שמסייעים לבעלי מומים לחיות את חייהם כאחד האדם ולהנות מהטוב שברא הקב"ה בעולמו.

בספרי החסידות והקבלה מוסבר כי שרש המוות והמחלות בעולם משתלשל מחטא עץ הדעת שבו התערבב רוע רוחני באדם הראשון ובאופן אוטומטי גם גופו חדל מלהיות מושלם. בגאולה, יחזרו העולם והאנושות למצבם הטבעי והראשוני. הרוע יתמוגג, הטוב ימלא את הכל וממילא יעלמו גם הסימפטומים של הרוע - החל מהמוות ועד למחלות ומומים.

כמו כן, בזמן הגלות נמשלים בני ישראל לעוורים, וזאת מאחר שכיום איננו רואים אלוקות, כלומר איננו רואים ומרגישים את דברו של הקב"ה המחיה את הכל בכל רגע ורגע. בגאולה יפקחו עינינו ונראה את האמת האלוקית הקיימת בכל דבר.

רק לפקוח את העיניים

בחורף התשנ"ב, התבטא הרבי שליט"א מלך המשיח כי הגאולה כבר ממש כאן ואמר: "צריכים רק 'לפקוח את העיניים', ואז רואים שנמצאת כבר הגאולה האמיתית והשלמה בפשטות, וכל בני-ישראל, 'בנערינו ובזקנינו גו' בבנינו ובבנותינו', מוכנים בכל הפרטים ופרטי הפרטים 'לגשת ולהסב אל השולחן'".

דברים אלו שנאמרו לפני שלושים שנה, רלוונטיים היום יותר מתמיד כשאנו רואים עד כמה הדברים הקיימים מתחת לפני השטח מתגלים בזה אחר זה - לצד התקדמות מטאורית בכל תחומי הטכנולוגיה והרפואה החדשנית.

לנו לא נותר כי אם לעשות את המאמץ שלנו לצאת מהעיוורון שאופף אותנו ולגלות את העולם שסביבנו באמצעות לימוד עניני גאולה ומשיח שדרכם ניתן להרכיב משקפיים נכונות על העיניים ולראות נכוחה את כל אשר סביבנו עד להתגלות המלאה של הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש.

זינוק במספר הפונים לקבל ברכה

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...