• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

עלייה של 600% בדרישה לקבלת רישיון לנשיאת כלי נשק

מאז מאורעות מבצע "שומר החומות" וגל הטרור שהגיע בעקבותיו, נסק הביקוש לכלי נשק בקרב אזרחי ישראל • אך מה יעשו עם כל כך הרבה כלי נשק עוד מעט, כאשר "וכתתו חרבותם לאיתים"?
עלייה של 600% בדרישה לקבלת רישיון לנשיאת כלי נשק
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בחודש האחרון התכנסה הוועדה לביטחון פנים לדיון בנושא פעילות אגף רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון פנים, דיון שהעלה כי הדרישה בקרב אזרחי ישראל להחזקת כלי נשק הגיעה למימדים גרנדיוזיים במהלך החודשים האחרונים, מאז אירועי "שומר החומות" וגל הפיגועים המחרידים שהגיע בעקבותיו.

הוועדה הביעה רצון ותמיכה לסייע לציבור העומד בקריטריונים המתאימים להחזיק נשק אישי, עבור הגברת תחושת הביטחון במישור האזרחי.

בישראל, רישיון לנשיאת כלי נשק ניתן לרוב על פי נסיבות ספציפיות, למטרות הגנה מוסדית, יישובית, מטעם תפקיד מדיני וכדומה. בוועדה לביטחון פנים דנו על מתן אישור לבקשות נשיאת כלי הנשק בקרב הציבור בישראל במגמה נרחבת יותר, לאור הביקוש הרב, שהגיע לזינוק של כ- 600%(!) בבקשות.

מר ישראל אבישר, ראש אגף כלי ירייה במשרד לביטחון פנים, ציין כי כיום מוחזקים בישראל מעל מאה חמישים אלף כלי ירייה המיועדים בעיקר לצרכי הגנה עצמית, המוחזקים על ידי כ- 140,000 אזרחים ישראליים. כמו כן הוזכר כי ממוצע הגשת הבקשות לרישיון החזקת כלי נשק עמד על כשש מאות בקשות בחודש, ואילו כיום כמות הבקשות הינה כשש מאות ליום אחד.

רק לקבלת מעט פרופורציה, מתחילת שנת 2022 הוגשו 32,000 בקשות, מתוכן התקדמו לטיפול 12,000 בקשות, כש- 2700 אושרו ו- 1542 בקשות נדחו. לאחר אירועים חריגים נרשמה עלייה מהירה בבקשות, כמו לאחר הפיגוע המחריד בבני ברק, אז הוגשו בממוצע 1800 בקשות ליום. נתון מעניין נוסף הוא שבשנת 2021, בה התרחש מבצע "שומר החומות", הוגשו 20,000 בקשות ואושרו מהן רק מחצית. יש לציין שמשך זמן הטיפול בבקשה מעת הגשתה עולה על כששה שבועות, לא פחות.

ח"כ ניר ברקת הצהיר בדיון כי יש לתת להרבה יותר לוחמים רשיונות לשאת נשק, וכי כל מי שמשרת במילואים עליו לקבל כלי נשק גם בעת היותו מחוץ לשירות. "אנחנו צריכים 200,000 לוחמים שיעזרו לכוחות הביטחון להגן על השכונות והמשפחות במצב חירום אפשרי" אמר ח"כ ברקת, והוסיף כי במצב הנתון לא יהיה ניתן להגיע לכאלו מספרים ולתת את המענה המתאים.

בסיכומו של הדיון הודיעה יו"ר הועדה ח"כ בן ארי כי "יש לנו בעיה אמיתית של מספר בקשות הולך וגדל של צורך בנשק אישי, והמצוקה גדולה. נפנה למשרד המשפטים שידאג לאשר את הקריטריונים החדשים הנדרשים להחזקת נשק, בכדי שיותר ויותר אזרחים זכאים יוכלו לשאת עמם כלי נשק להגנה עצמית וסביבתית".

מאמץ מיותר

בעין גאולתית, כפי שהרבי שליט"א מלך המשיח מלמד אותנו - לראות הכל במשקפיים של גאולה, הדיון ומסקנתו מעלים גיחוך קל.

הנביא ישעיהו, המכונה "נביא הגאולה", אומר בנבואתו על ימות המשיח - "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות, לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה": בגאולה האמיתית והשלימה, העולם יהיה טהור ומזוכך ללא כל מציאות של רוע ומלחמות. חלק מסימני המצב המדהים הזה הוא השימוש בכלי המלחמה לצרכי בני האדם. הפסוק מתאר כיצד חרבות יהפכו לאתי חפירה וחניתות מלחמה יומרו למכסחת דשא. זהו תהליך המראה בעצם את השינוי העובר על העולם, מעולם של גלות וחושך - אל אור הגאולה.

מצב מופלא זה שישרור בעולם לעתיד לבוא נגרם על ידי פעולותיו של המלך המשיח בעולם, כפי שאומר הנביא לפני כן - "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים": המלך המשיח ישלוט על כל העולם, גם על הגויים, והוא ישפוט ביניהם לשלום ויביא גם אותם למצב של גאולה.

זה בכלל לא רחוק. האמת היא, שנבואתו של הנביא ישעיהו על הפיכת כלי המלחמה לכלי עבודת האדמה - כבר החלה להתקיים בעולם. הרבי שליט"א מלך המשיח בישר זאת לפני שלושים שנה, באמרו כי המשיח כבר התגלה כאן בעולם וכי כבר החלו פעולותיו להשפיע על האומות. אחת מהשפעות אלו ניכרת ברצונן של המעצמות למעט בכלי נשק לצרכי מלחמה, ולנצל את המשאבים המיועדים לכך בעיקר למטרות הומניטריות.

עם התקדמותו המהירה של העולם לגאולה, השאלה המורכבת שצפה כעת אינה כיצד למהר את הענקת כלי הנשק לזכאים, כי אם איזה ייעוד עוד ימצאו לאותם אלפי כלי הנשק אודותם נסובים כעת דיונים, ובעניינם מתכנסות ועדות.

אך כנראה שגם לזה - ימצא המשיח תשובה...

מקורות: ישעיהו פרק ב', פסוק ד'. רש"י על הפסוק. שיחות הרבי שליט"א מלך המשיח בשבת פרשת ויקהל ושבת פרשת משפטים תשנ"ב

לא יאמן: המהפיכה של יחס הביטחוניסטים הערבים

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...