• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ג ניסן התשפ"ד (01.05.2024) פרשת אחרי מות

ירושלים: מאות הפגינו לקראת דיון בתיק דומא

מאות מפגינים, חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור התייצבו אתמול מול בית המשפט העליון בירושלים לקראת ערעור שיתקיים היום בתיק דומא, בדרישה למשפט צדק וחקר האמת
ירושלים: מאות הפגינו לקראת דיון בתיק דומא
צילום התמונות: אלעזר ריגר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אמש התאספו כמה מאות מפגינים מול בית המשפט העליון, לקראת ערעור שיתקיים היום בעניינו של עמירם בן אוליאל, שכלוא כבר יותר מ-6 שנים לאחר שהואשם בהצתת בית משפחת דוואבשא בכפר דומא.

המפגינים קראו לחקור שוב את הראיות, ולפסול את הודאתו של בן אוליאל - שנלקחה בעינויים.

בין הנואמים בהפגנה היה חבר הכנסת איתמר בן גביר, שסיפר מעט על עבודתו כעורך דינם של העצורים בחקירות דומא:

"באחד הדיונים שאלתי את חוקר השב"כ, האם נתן לעצור יאיר (שם בדוי) להניח תפילין. "בוודאי!" - ענה החוקר - "במו עיני ראיתי אותו מניח תפילין".

שאלתי אותו כיצד זה מסתדר עם העובדה שיאיר נחקר בשבת. החוקר לא הבין את השאלה, והשופטת התנדבה להסביר: "בשבת לא מניחים תפילין".

החוקר הסתכל עלי, כחכח מעט בגרונו וענה: אתה צודק, זה היה במוצאי שבת..

IMG-20220306-WA0008

יו"ר מפלגת זהות משה פייגלין נאם גם הוא, וסיפר: אני רוצה לחזור לשנת תשס"ג. אני שומע שנתי עוזרי הי"ד נרצח בביתו בפיגוע טרור. חודשיים וחצי אחר כך הגיעו כוחות צבא, הוציאו את אלמנתו של נתי וחמשת ילדיה מהבית, והרסו אותו.

"למחרת הגעתי לבית. הייתי בטוח שאראה שם עשרות מפגינים זועמים, אך מה שהיה שם זה שקט רועם. לאט לאט חלחלה למוחי ההבנה שזה לא מעניין אף אחד כי נתי היה "נער גבעות כהניסט" - קיצוני שאף אחד לא רוצה להיות קשור אליו. שנתיים לאחר מכן, 8,600 תושבי גוש קטיף עברו גם הם גירוש.

אז הבנתי שכאשר אנחנו מתעלמים מעוול שנעשה ליהודי, רק בגלל שהוא קיצוני מידי לטעמנו, אנחנו מכשירים את העוול הזה והוא יום אחד יקרה גם לנו. וזה קרה לאנשים הממסדיים ביותר, כמו תושבי עמונה. הכשרנו את ההרס הזה בעצמנו, בשתיקתנו".

IMG_20220306_203121

חבר הכנסת יצחק פינדרוס אמר: כשמדברים על חוקיות רוצים לפגוע בנו ואת האמת הזו צריך לומר פעם אחר פעם עד שתהיה להם קצת בושה והם יחזרו בהם.

"דין צדק הוא כבר לא קיבל" - אומר אורי קירשנבוים מארגון 'חוננו' - "במובן הזה אנחנו כבר בדיליי, הוא בן אדם שיושב כבר 6 וחצי שנים בתנאים מאוד קשים על לא עוול בכפיו. כבר אי אפשר לומר שהוא קיבל דין צדק".

IMG_20220306_204754

יואב אליאסי וגיא הוכמן מניחים תפילין

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...