• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

פרשיית פגסוס חושפת את פשעי המשטרה

הפרשה שהתפוצצה בקול רעש גדול חושפת כי המשטרה ביצעה מעקב באמצעות תוכנה אחרי חפים מפשע בעלי השפעה וענין במטרה לחשוף ולאגור עליהם מידע. מה ניתן ללמוד מפרשה זו?
פרשיית פגסוס חושפת את פשעי המשטרה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

במה שהוגדר היום כ"רעידת אדמה" נחשף בתחקיר של "כלכליסט" עומק הריגול הלא חוקי של המשטרה אחרי אזרחים רבים מן השורה, מתיישבים ביהודה ושומרון, ראשי ערים, אנשי עסקים - וזאת באמצעות תוכנות הריגול של חברת NSO.

בשבועות האחרונים הלכו והצטברו יותר ויותר עדויות על כך שהמשטרה עקבה, באופן לא חוקי, וללא שום אישור משפטי, אחרי רשימה ארוכה של אנשים. המשטרה האזינה לשיחות, והשיגה מידע רב בעיקר באמצעות תוכנת הריגול "פגסוס" של חברת NSO.

הפרסום היום בבוקר עורר זעזוע גדול בכל המערכת הפוליטית - ישנן אפילו קריאות לבחירות מוקדמות, ובנט כבר הודיע שהחשיפה היום מחייבת בדיקה מיידית. יש הקוראים להקמת וועדת חקירה.

ע"פ התחקיר, רשימת האנשים אחריהם בוצע המעקב הלא חוקי היא עצומה - ככל הנראה מאות אנשים, וביניהם:

מובילי מחאת הנכים ומחאת יוצאי אתיופיה. מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"לי משרד התחבורה והתקשורת. לפחות 4 ראשי ערים (נתניה, מבשרת ציון, חולון, קרית אתא). עדים וגם נחקרים רבים בתיקי נתניהו. בנו של נתניהו - אבנר. יועציו ומקורביו של נתניהו. איש העסקים רמי לוי. יו"ר ועד העובדים של התעשיה האוירית יאיר כץ. מתייישבים ביהודה ושומרון שבוצע עליהם מעקב סמוך לפינוי מאחזים.

כאמור, המשטרה פעלה באופן בלתי חוקי בעליל, לפעמים השתילה את תוכנת הריגול אפילו לפני חקירה (!), וללא כל סמכות משפטית או היתר משפטי כנדרש בביצוע האזנה.

המשטרה - שאמורה לשמור על החוק - הפרה אותו בצורה חמורה, וכעת הכרחי לעשות בדק בית נרחב בגוף הזה, וזוהי הדרישה שעולה היום מכל גווני הקשת הפוליטית, וגם מהציבור הרחב שמבין שהמשטרה פעלה בשיטות של מדינות חשוכות, דיקטטורות שעוקבות אחרי האזרחים שלהן, בלא פיקוח ובלא סמכות.

קשה להתעלם מהעובדה הברורה שדגש מרכזי בהאזנות הבלתי חוקיות היה נתניהו, משפחות, מקורביו ויועציו.

ע"פ דיווחים שונים יחידת הסיגינט-סייבר של המשטרה ממוקמת בהר חוצבים בירושלים, בבניין בן 18 קומות, ובו 500 עובדים. ע"פ הפרסומים יחידה זו היא שאחראית להשתלת תוכנות הריגול ושאיבת המידע, במה שנראה כאחת הפרשות החמורות בתולדות ישראל.

היכולות של תוכנת פגסוס הן גבוהות מאוד, ובחודשים האחרונים נחשפו כמה פרשיות ריגול ברחבי העולם, שבהן הייתה מעורבת תוכנה זו. בין היתר, התוכנה ניתנת להשתלה בקלות מרחוק, ללא מגע פיזי עם המכשיר עצמו. התוכנה מקליטה ומשדרת את כל מה שהנייד עושה - ווצאפ, גלישה, סמסים, שיחות וכו'. וגם - התוכנה יודעת להפעיל את המיקרופון והמצלמה של הנייד - ללא ידיעת הבעלים - על מנת להקליט ולצלם את כל מה שהוא אומר (או נאמר בסביבתו), וכל מה שקורה בסביבתו. תוכנה זו היא למעשה מכשיר ריגול לכל דבר ועניין - והיא מבצעת הקלטה, צילום והאזנה באופן חשאי ביותר.

הגופים המרכזיים שנראה שאחראיים לפרשה האיומה הם המשטרה והפרקליטות, אבל אם אכן תיפתח חקירה - ואם היא אכן תתנהל כראוי - אזי יתכן בהחלט שנראה מעורבים נוספים, ובניהם דמויות פוליטיות שאיפשרו או דחפו למחדל הנורא הזה. הבעיה הגדולה בפרשיות כאלה היא כמובן שמעורבים בהן הגופים שאמורים בעצמם לשמור על החוק, ואמורים בעצמם לבצע את החקירות, וכמובן שאי אפשר לסמוך עליהם שיחקרו את עצמם כראוי...

לכן הצעד היחיד שאולי יעזור - הקמת וועדת חקירה ממלכתית.

שרי המשפטים ובטחון הפנים כבר הודיעו היום בצהרים שהם בעד.

אבל, שוב, בפרשייה שבה מעורבים בכירי החוקרים, בכירי המשטרה, הפרקליטות, מערכת המשפט - מי יחקור את החוקרים? ומי ישפוט את השופטים?

מסימני הגאולה

הרבי שליט״א מלך המשיח אמר כמה פעמים שאחד מסימני הגאולה הוא: "יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים" (דניאל, פרק י"ב),  והסביר שמשמעות הפסוק היא שלקראת הגאולה יתגלו רבדים לא חיוביים של המציאות, שהיו עד אז נעלמים וחשוכים.

הרבי שליט״א מלך המשיח הסביר שהדברים הלא טובים הללו יתגלו לקראת הגאולה כדי שעם ישראל יראה בבירור את הטוב מול הרע, ויוכל לתקן את הרע.

כעת, אנחנו רואים את זה בגדול. החושך נחשף. האור מתגלה.

הכרחי לתקן אותו - כאן ועכשיו.

משיח עכשיו!

שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש, היום הזה ממש.

החל מחצות: צמצום משמעותי בהגבלות התו הירוק

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...