• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שיא חדש בישראל: 21 ילדים למשפחה אחת

כן ירבו. בבני ברק נשבר בימים האחרונים כנראה השיא הישראלי למספר הילדים שנולדו למשפחה אחת מדובר ב21 ילדים כן ירבו, כשמתוכם זוג תאומים
שיא חדש בישראל: 21 ילדים למשפחה אחת
(צילום: Joshua Reddekopp)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בימים האחרונים דיווח האתר 'בחדרי חרדים' על ר' יחזקאל וחנה ליפקוביץ' להם נולדה בת בשעה טובה, שהצטרפה לעשרים אחיה ואחיותיה. 

באתר 'מאקו' שם דיווחו על האירוע המשמח, הוסיפו: זהו מקרה נדיר בו למשפחה ישראלית יש 21 ילדים, אם כי בארץ ישנן משפחות החובקות 18 ואף 19 ילדים. כך או כך, כמאמר השיר – "ילדים זה שמחה", ואנחנו תמיד בעד. שיהיה במזל. 

כידוע, פעמים רבות מדבר הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחותיו הק' על חשיבות עידוד הילודה, ואף מעלה את הבעייתיות החמורה הטמונה במונח 'תכנון משפחה'. 

בשיחה מיוחדת שנערכה בד' תמוז עם האדמו"ר מסדיגורא (זצ"ל) אמר הרבי שליט"א מלך המשיח: "מחד משקיעה הממשלה בארץ הקודש לעלות משפחות מחו"ל (30,000$ לכל משפחה) ומאידך משלמת סכום גדול של דולרים... למעט הילודה (מה שנקרא "עליית פנים"). בעיה זו פוגעת במיוחד במשפחות בני עדות המזרח [שכלל לא היו רגילות בכך (צמצום הילודה)] – משגרים אליהם מדריכות מיוחדות לשכנע את הנשים הצעירות שימנעו עצמם מריבוי ילדים בטענות ותואנות שאין זה נאה, זו טירחא וכו'.

הדבר הראשון שיש לתקן – לדאוג שהממשלה תגדיל את המענק (קיצבאות ילדים וכו'), ויפה שעה אחת קודם לזרז את תיקון הענין (וכידוע מאמר חז"ל עירובין סג, ב)". 

באותה, שנה, בשבת פרשת נשא, מצביע הרבי שליט"א מלך המשיח על התענוג במשפחה ברוכת ילדים: 

"התענוג ביותר להורים הוא, לראות את ילדיהם גדלים ומתפתחים. תענוג כזה אינו יכול להיות מושלם כאשר הוא בא מילד אחד או שניים. התענוג הנפלא הוא לראות את הגיוון והשוני בין מספר ילדים, את הסגולות והמעלות שיש לכל אחד באופן מיוחד, שכן כל אחד מתאפיין בענין מיוחד משלו. תענוג גדול הוא לראות כמה וכמה ילדים בבית, החיים בשלום ואחווה, ולראות, כאמור, את כל ילד כשהוא מתבלט בתחום המיוחד שלו".

גם בקשר לטענה הנשמעת לא פעם כאילו ואין כיום מספיק כוחות לאמא לגדל בצורה נאותה כל כך הרבה ילדים, משיב הרבי שליט"א מלך המשיח: 

"מכיוון שהקב"ה הוא המצווה על כך, ברור שהוא מעניק את הכוחות הדרושים כדי למלא את הציווי, בהתאם לכלל ש"איני מבקש אלא לפי כוחן", ובמילא לא צריכים לערב בזה חשבונות אישיים, אלא לקיים ציווי זה מתוך שמחה, כמו כל עניין של עבודת ה'. ואפילו אם באמת חסרים הכוחות הדרושים – ידאג לכך הקב"ה" (שיחת פרשת נח תשמ"א). 

אין ספק שפרסום ידיעה כזו, על ההורים שנולדה להם הילדה העשרים ואחת, יש בכוחה להשפיע על עוד משפחות לנהוג, כפי רצון הקב"ה ולהניח חשבונות אחרים בצד.

 
 
 
 

גל הקור נמשך, ייתכן שלג בירושלים

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...