• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

שליחות / להסתובב בסעודיה כחסיד בלי תחפושת

שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לסעודיה הרב יעקב הרצוג, על הפצת שבע מצות בני נח אצל הערבים, על קירוב יהודים סעודים שגדלו לאם יהודיה שנחטפה בילדותה, בלי לדעת מיהדותם, ועל ישיבות חב"ד שלומדים חסידות בשפה הערבית כהכנה לשליחות. https://youtu.be/peH1S-ylx_c
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

להסתובב בסעודיה כחסיד בלי תחפושת

שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לסעודיה הרב יעקב הרצוג, על הפצת שבע מצות בני נח אצל הערבים, על קירוב יהודים שגדלו בסעודיה לאם יהודיה שנחטפה בילדותה, וישיבות חב"ד שלומדים חסידות בשפה הערבית כהכנה לשליחות.

נאומו של הרב הרצוג:

"גוט יום טוב, גוט יום טוב, عاش سيدنا مورينو وملك المسيح إلى الأبد, יחי אדונינו מורנו ורבינו המלך המשיח לעולם ועד!"

אנחנו נמצאים היום בבת ים עיר הגאולה כפשוטו, העיר שממנה יצאה בשורת הגאולה לרחבי העולם, ממי שהעמיד תלמידים, מאות רבות, אולי אלפים ע”י הרב זמרוני, שגידל אותנו, אסף אותנו, והראה לנו מה זה התקשרות אמיתית לרבי, ובכח הזה, ברוך ה’, יצאנו לעשות בית בעולם.

היום המיוחד הזה, שהוא בעצם התמצית של התמצית של החסידות, אנחנו לא תופסים עד כמה זה יום גדול, שבעצם, אלמלא י”ט כסלו, לא היתה יהדות בעולם בכלל. זה לא רק ענין של החסידות.

לכן, החגיגה כאן, אנחנו צריכים פשוט, לבקש מהקב”ה, לבקש מהרבי שנצליח בכלל להתחבר, לתפוס את הענין הגדול הזה, לרקוד, ולשמוח, להודות ל-ה’ על הנס הגדול הזה, ועל המסירות נפש של אדמו"ר הזקן, שבזכות המסירות נפש שלו וכל רבותינו נשיאינו אחריו שהמשיכו את השלשלת, והרבי  שליט"א מלך המשיח לקח את הענין הזה, בחצי כדור התחתון, והפך, פשוט הפך את העולם ”קער אוועק די וועלט” כפשוטו ממש.

אני באתי לנושא של סעודיה ביום שהייתי באיזה מושב ליד כפר חב”ד לפני שלוש שנים, והייתי צריך לנסוע לחוץ לארץ לכנס מאד חשוב עם אנשים מאד חשובים, ושם אמרו לי, “תשמע, אתה צריך ללכת לסעודיה”. בנושא עיסקי. סעודיה זה המקום להיות בנושא הזה, וזה נשאר לי בראש. האנשים שם סיפרו על איזה עיר חדשה שבונים שם, בשם "ניאום" שהולכת להיבנות עם מערכת חוקים שונה משאר הערים בממלכה הסעודית.

אז שאלנו אותם איפה הנושא היהודי פה?  אז לא בא להם כל כך תשובה. בסדר, שמתי את זה בראש, והמשכתי הלאה, כמו שאומרים.

אבל הענין לא הפסיק להדהד בראשי שצריך להיות בסעודיה, והבנתי שיש בעצם המון יהודים היום שחיים שם, שבאו שם לעבוד לתקופות קצרות, לתקופות ארוכות, וצריך לתת להם תשובה בנושא של הפצת המעיינות יהדות ברמה היום יומית, והתחלנו לעבוד בנושא הזה, והגענו לאן שהגענו.

הרבי שליט"א מלך המשיח ב”ה, מכוון אותנו, יותר ממה שאנחנו עושים שם. זה לא היה פשוט להגיע לשם בהתחלה, כמובן אף אחד לא מעודד דברים כאלה, הפצת יהדות שם, זה דבר שלא נשמע עד פה, אבל בזכות אדמו"ר הזקן, והרבי שליט”א מלך המשיח, והחינוך שקיבלנו מהרב זמרוני שיהדות זה לא פשרות, יהודי הולך בכל העולם כפשוטו, כמו יהודי גאה, ואין דבר כזה בדור הזה בתשפ”ב שיהודי צריך לפחד, והרבי שליט"א מלך המשיח הבטיח לנו שכבר אין יותר אומות בעולם שמונעות מיהודים לקיים את התורה, אז כתבתי לרבי שפתחו את המדינה אחרי הקורונה, ונסעתי.

ובזכות הנסיעה הזו, ההסתובבות שלנו שם, הרסנו להרבה אנשים את התזות שלהם. כל המכוני מחקר, וכל האיסלאמיסטים, והערביסטים, והמומחים והפרשנים, למה, ואוליי, ומתיי,

- הסעודים הראו לעולם שהם מכבדים ומקבלים יהודים ויהודים חסידים, לא צריך לבוא לשם - לא עם קסקטים, ולא עם תחפושות לא עם גבות, אפשר לבוא בתור יהודי גאה, חסידי, ולעשות את מה שהוא צריך לעשות, הם מקבלים ומכבדים ורוצים אותנו שם, וכל מה שטוענים שאי אפשר בגלל הזקנים שם שלא יקבלו את זה, הרסנו להם את כל התזה הזו, דווקא הזקנים הכי מרוצים מהנוכחות שלנו שם, הדור המבוגר - עוד יותר שמח, הצעירים בוודאי שמחים כי אנחנו יודעים להראות להם איך להתוועד,

אבל חשוב שאתם תדעו שהפיתרון לעולם המוסלמי הוא היהודים. רק אנחנו יכולים להציל אותם מעצמם. אם זה כאן בארץ, בוודאי, ואם זה בחו”ל, התפקיד שלנו להשלים את התיקון של עשו וישמעאל, וסעודיה זה התמצית של ישמעאל היום בעולם, זה מדינה ערבית הכי עשירה משמעותית, חברה במועדון GSM של עשרים המדינות הכי חזקות בעולם.

התיקון של ישמעאל, בעצם קורה בזמן הזה שאנחנו מדברים. במשך השנים, הרבה אנשים

 יחסו לי הרבה, רצו ליצור לי כבוד כזה, מזרחיסט, מומחה לעניני ערבים. רק לא החזקתי מעצמי בתחום הזה, אבל שקראתי את הדבר מלכות של הרבי מפרשת לך לך, שם הרבי שליט"א מלך המשיח מבטיח לנו שכל הנושא עם המוסלמים הולך להיגמר בדרכי שלום. לא יהיה לנו שום מלחמה איתם, הם הולכים לתת לנו מה שאנחנו רוצים בדרכי שלום.

ושנים זה הדהד לי בראש, עד שירד לי האסימון שצריך לשנות את כל הדיסקט במה שקשור לעבודה עם מוסלמים, עם מדינות איסלאמיות, עם מוסלמים כאן בארץ, לשנות פזה לגמרי.

אז כל אחד יכול להיות שליח בנושא הזה. לא צריך לנסוע עד סעודיה. אם אתם פוגשים ישמעאלי כאן בארץ, יש כרטיסי שבע מצוות, נותנים להם כרטיסי שבע מצוות, ושם הם מסתכלים, מסתכלים... ואומרים לך – "יעני גם אצלנו זה ככה". - נו?!

- אם אצלך ככה לא לרצוח, אז למה במגזר, רח”ל כל יום נהרגים אנשים חפים מפשע רח”ל? אז בבקשה, יש לך בעיה, תסתכל למטה במצוה השביעית, תקים בתי משפט, מערכות צדק. יש לכם בעיה, - יש לכם מערכות, בארץ יש בית משפט שריעה אתם יכולים לקיים את אורח החיים שלכם כפי שאתם רוצים, אבל בצורה מסויימת.

אז כל אחד יכול להפיץ את הנושא הזה וכמובן, רבנים, משפיעים, התפקיד שלהם זה גם, ליצור את הקשרים עם העמיתים שלהם למקצוע, עם האימאמים השונים, ואחרון זה לעשות בשטח.

בעיר שבה הרבנים ברשות בקשר עם אנשי הדת המוסלמים באותו אזור, העסק הרבה יותר רגוע. גם רמת הפשיעה בתוך החברה שלהם, גם הפשיעה שזורקת החוצה, והמצב הרבה יותר טוב.

אז התיקון של עשו וישמעאל הוא בידיים שלנו. גם במודעות שלנו. לכן אני אומר לאנשים שיושבים כאן, גם שאתם מתפללים, תזכרו את השליחים של הרבי בכל העולם זה לא פשוט להיות בחזית במיוחד שנמצאת במדינה כמו סעודיה, שמעל תשעים שנה אין שם נוכחות יהודית.

שואלים אותי, נו.. יש לך משהו שם קהילה? - באים למקום, אין שם כלום. גורנישט. נאדה. אין מקוה אין בית כנסת אין שחיטה כלום. וצריך להתחיל את הכל מאפס. מהתחלה. אז לכן, צריך הרבה תפילות שלכם,

אני קורא לדור הצעיר לתמימים, שאתם יושבים בישיבה תנצלו את הזמן הזה ללמוד, גם חסידות, גם לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, אתם טסים לשליחויות בעולם, תסתכלו בשאלות, שתדעו מה לענות, מה לפסוק, או לפחות מה לשאול, שתדעו שאתם צריכים לשאול שאלה. שלא תצא תקלה ח”ו תחת ידכם. תנצלו את הזמן הזה.

הזמן יקר, אתם מיליונרים, מילארדרים במובן הזה של זמן, תנצלו את זה. היום בשביל שליח שהוא עסוק מהיום ועד הלילה, לשבת ארבעים וחמש דקות בשקט לנסות להתרכז באיזה נושא, לברר איזה נושא, לפתוח את הטור, את הש”ח, את הט”ז, הנושאי כלים, להתרכז, משימה מאד מאד קשה, וצריך להתאמץ. אז תנצלו את הזמן הזה  ללימודים.

גם בנות, לנצל את הזמן הזה, אתם לא יודעות לאן תגיעו בשליחות, אז כל אחד יכול להיות שליח, יכול להיות מהכוחות המסייעים, יכול להיות גם בחזית.

יש היום ב”ה גם ישיבות, בארץ שמכוונים לנושא הזה. לשליחות עם ישמעאל, שלומדים חסידות בערבית, אחרי כמה זמן שבאים לשם לא צריך שום דבר, כמה חודשים שם ותדעו איך להסביר

את הנושא של אחדות הוי’, “אלתאוחיד”,  בערבית, הנושא של אחדות ה’, לבני ישמעאל, ועוד ועוד, הנושא של שבע מצות בני נח, לצאת לשליחות בעולם על זה,

ויש במדינות האלה גם המון אנשים שהם דור שלישי בסעודיה, בתימן, יש המון בנות שנחטפו לפני שעזבו, לפני "מרבד הקסמים", לא בשנים האחרונות, יש להם ילדים. ילדים יהודים שם, שנמצאים עמוק עמוק בחברה המוסלמית שם, ויש לנו הרבה עבודה איתם. מצד אחד, אין לנו מעצור להתקרב, וגם, אנחנו מודיעים להם שהם יהודים ונותנים להם חיבוק. יש כאלה שכן מעוניינים קצת יותר להבין, ויש כאלה שבאמת רוצים לצאת משם.

ישנן נשים שנהיו יתומות שם, וחטפו אותם, וגם צעירות יחסית. אנשים בני ארבעים שלא עלו בעליות הראשונות של מרבד הקסמים, נשארו שם, ולפני עשרים שנה, שלושים שנה חטפו אותם כי ההורים לא היו יכולים לטפל בילדים, וזה, המוסלמים רואים בזה הישג גדול להשיג אישה יהודיה, ובעצם לקרוע את השרשרת, ואנחנו בעזרת ה’ נעשה סדר בענין הזה,

אז בעזרת ה’, שניקח את האורות הגדולים האלה של ישמעאל ועשו, לשניהם יש אורות מאד גדולים,

שאנחנו יודעים שדינה יכלה לתקן, שאנחנו יודעים שדינה יכלה לתקן, לאה יכלה לתקן, ושאנחנו ניקח את האורות הגדולים האלה ונשים אותם בכלים דתיקון, ונביא את הגאולה האמיתית והשלמה לא רק לנו ליהודים, אלא לכל העולם כולו,

תודה רבה לכם על ההקשבה וחג שמח.

 

אביב גפן בתשובה: אני לא אותו אביב גפן שהייתי

אתפריעו ואתגליין - חיים נצחיים בלי הפסק בינתיים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...