• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הרב נתניאל זיס: חינוך על טהרת הקודש

צפו בסרט מתוך הרצאתו של הרב נתניאל זיס מנהל מכון ליב"ה, בנושא חינוך על טהרת הקודש, בחיידר חב"ד בת ים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הרב נתניאל זיס: חינוך על טהרת הקודש

 צפו בסרט מתוך הרצאתו של הרב נתניאל זיס מנהל מכון ליב"ה, בנושא חינוך על טהרת הקודש, בחיידר חב"ד בת ים

כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח מדבר על חינוך ילדים בגיל הרך, הוא חוזר לעיתים על מאמר חז"ל "אם אין גדיים, אין תיישים". הילדים הרכים שרצים וקופצים כגדיים, הם אלו שאותם צריך לחנך להיות לגדול ולהיות "תיישים". 

הרבי שליט"א מלך המשיח הקים בשנת 1980 את ארגון הנוער "צבאות ה'" לילדים וילדות עד גיל בר מצוה ובת מצוה. הברכה הכי טובה לילד היא: שיגדל להיות "חסיד, ירא שמים, ולמדן", וזה ראשי תיבות של המילה חיל - חייל בצבאות ה'.
כאשר מתבוננים בשלימות עם ישראל מיום שיצא ממצרים ועד היום, ובפרט במה שכתוב בתורה שמצד אחד "כי אתם המעט מכל העמים", ומצד שני, "ישנו עם אחד", אבל "מפוזר ומפורד בין כל העמים".
הדבר היחיד המחזיק את העם - כעם אחד - לאורך אלפי השנים, הוא הוא קיום התורה והמצוות, וזה חייב לבוא מהתחלה, מקטנות.
החינוך הזה על טהרת הקודש, מאז מתן תורה ועד היום, שמלמדים ילדים יהודיים את האותיות הקדושות של הא'-ב' בלשון הקודש, ולימוד יכולת קריאה לפני שמבינים מה קוראים, יחד עם סיפורי התורה ומדרשי חז"ל על אברהם, יצחק, ויעקב, יוסף ואחיו, ויציאת מצרים, זה מה שנוטע את האמונה הטהורה והיכולת להתמודד יותר מאוחר עם השפעות חיצוניות שאינן רצויות, וזה מה שנותן את הכח לנווט את השימוש בטכנולוגיה לאפיקים חיוביים.
הרב נתניאל זיס נולד בנתניה להורים שנולדו בצרפת וזכו להתקרב ליהדות ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח. בילדותו, הרב זיס ולמד ב"חיידר" על טהרת הקודש, בלי חשבון, בלי גאוגרפיה, בלי אנגלית. למרות שאביו לא זכה לזה. הרב נתניאל המשיך את לימודיו בישיבות קדושות בארץ, ואחר כך השתלם בישיבה המרכזית של חב"ד ב770 ברוקלין ניו יורק אצל הרבי שליט"א מלך המשיח.
יחד עם עיסוקו בפירסום והפצת עניני לימוד על טהרת הקודש, הוא עצמו משמש כמלמד דרדקי בגני ילדים, ונותן להם את החיזוק הנשמתי על ידי לימוד הקריאה באופן המסורתי - "קמץ אלף א, קמץ בית ב" וכו'.
הרבי שליט"א מלך המשיח אומר זה מה שילד צריך לדעת, ועד שיתבגר, לא צריך ללמד אותו חשבון, גאוגרפיה, אנגלית, ובטח שאסור ללמד אותו "אזרחות", ו"היסטוריה", שרוב ספרי גם בנושאים אלה, יש בהם תכנים שנוגדים ליהדות ולתורה.
מצד שני, רואים שבוגרי ישיבות קדושות מכל הזרמים שלמדו בילדותם על טהרת הקודש, משתלבים טוב בכל המקצועות ובפרט בהייטק. מה שמראה לאו דווקא בית הספר הוא הקובע. מצד שני גם, רואים הרבה בוגרי תיכון שלמדו שנים באוניברסיטה, ובסוף אינם עובדים במקצוע שהם למדו והשקיעו.
כל הורה חפץ שהילדים שלו יהיו "יותר טובים" ממנו. ואם כן, צריך לתת לו את הטוב ביותר, וזה - חינוך על טהרת הקודש בחיידר - תלמוד תורה חב"ד.
= = = =
ההרצאה התקיימה בה' כסלו, תלמוד תורה חב"ד, רח' בר אילן 20 בת ים
טל. מנהל התלמוד תורה - הרב בנצי פרישמן 0549-424-838
= = = = =
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

הכנה לי"ט כסלו עם הרב ויצהנדלר

אתפריעו ואתגליין - חיים נצחיים בלי הפסק בינתיים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...