• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

"אלוקות בפשיטות" • נאום הרב יוסף יצחק זלצמן: לצפיה

רבבות התקהלו ב"מעמד קהל הגדול בעולם" שנערך בכיכר רבין בתל-אביב "לקבלת פני משיח צדקנו" • במהלך העצרת, נשא דברים "אורח הכבוד" הרה"ח הרב יוסף יצחק זלצמן שליח הרבי מלך המשיח שליט"א לקנדה • הרב זלצמן סיפר בלהט חסידי את סיפורם של החסידים שיצאו מרוסיה וקישר זאת עם ההתקשרות לנשיא הדור • לצפייה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

רבבות התקהלו ב"מעמד קהל הגדול בעולם" שנערך בכיכר רבין בתל-אביב "לקבלת פני משיח צדקנו" • במהלך העצרת, נשא דברים "אורח הכבוד" הרה"ח הרב יוסף יצחק זלצמן שליח הרבי מלך המשיח שליט"א ליוצאי רוסיה במדינת קנדה • הרב זלצמן סיפר בלהט חסידי את סיפורם של החסידים שיצאו מרוסיה וקישר זאת עם ההתקשרות לנשיא הדור • לצפייה

 

 

הרב יוסף יצחק זלצמן מטורונטו מספר במעמד 'משיח בכיכר', שהוא הגיע עם משפחתו פעם ראשונה אל הרבי שליט"א מלך המשיח, אחרי שיצאו מרוסיה לארץ ישראל, והתיישבו בנחלת הר חב"ד, שכונת חב"ד בקרית מלאכי.


הוא היה אז בן 15, והרבי שליט"א מלך המשיח אמר לו ולעוד שני בחורים שיצאו באותה תקופה מרוסיה, ללכת להיבחן בגמרא אצל הגאון המפורסם, הרב משה פיינשטיין, ולספר לו איך הם למדו תורה בסתר ושמרו מצוות בסכנת נפשות בברית המועצות.


הגאון הגדול הרב משה פיינשטיין בחן אותם והתפלא על הידיעות והעמקות, וכששאל אותם על חייהם בברית המועצות והם סיפרו לו איך הם למדו תורה תחת השלטון הקומוניסטי, הוא בכה, כי זכר בעצמו את תחילת גזרות הקומוניזם, ואיך שאי אפשר היה לעמוד בזה.
כידוע, רק תנועת חב"ד החזיקה מעמד כל השנים הקשות בברית המועצות, והקימה עוד ועוד תלמודי תורה בסתר, וקרבה בעלי תשובה גם במצב המסוכן הזה, כפי שמעיד על עצמו פרופ' ברנובר. וזה, בזכות ההתוועדויות החסידיות, ובזכות שמירת הקשר עם הרבי שליט"א מלך המשיח באופן עקיף דרך מכתבים מוסווים לאיש קשר בארה"ב, ומכתבים בחזרה בלי שמו של הרבי או כתובתו, כאשר רק הכותב והרבי עצמם יודעים לפענח את הנכתב בו, כאילו מכתב רגיל ברוסית או יידיש עם סיפור משפחתי, שהמילים בתוכו מכילות את מסר השאלה ובקשה, ובמכתב החוזר מסר המענה של הרבי שליט"א מלך המשיח.


בתחילת שנת תשכ"ז הרבי הבטיח את יציאת היהודים מרוסיה, ואכן, יהודים התחילו לצאת אחרי מלחמת ששת הימים, עליית יהודי גרוזיה ובוכרה, וגם קצת מהחב"דניקים במרכז רוסיה.


את יציאת היהודים מרוסיה הרבי שליט"א מלך המשיח ייחס לחלק מניצחון של מלחמות המלך המשיח, "על כל האומות שמסביב", אבל באותן שנים, היציאה מרוסיה היתה באופן שהיהודים שם היו חייבים להשאיר את הרכוש בברית המועצות.


בשנת תשמ"ה, עם עליית גורבאצ'וב לשלטון, הרבי שליט"א מלך המשיח אמר לפרופ' ברנובר שעכשיו יתחיל להיות יותר טוב. פרופ' ברנובר התקשה להאמין, כי כל הסובייטולוגים בעולם התייחסו לגורבצ'יב כמנהיג קשוח, שיחזק את מעמד הקומוניזם בעולם.


ארבע שנים אחרי זה, החל הגוש הקומוניסטי במזרח אירופה להתפרק, בשנת 1991 התפרקה גם "ברית המועצות" לעשות מדינות עצמאיות בלי יריה אחת, וב1991 בוטלה המפלגה הקומוניסטית,


החל מאוקטובר 1990, (תשרי תש"נ) החלו לעלות לארץ הקודש מאות אלפי יהודים מרוסיה בלי הגבלות על הוצאת רכוש, "כספם וזהבם איתם", והחל מעין קיבוץ גלויות לעתיד לבוא, ומדינת רוסיה עצמה התהפכה לטוב צדק ויושר, ועוזרת ליהודים ללמוד תורה ולשמור מצוות, יותר מאשר הממשלה הציונית בארץ ישראל שמבצעת כפיה חילונית על מערכות הכשרות, חתונות, גירושים, והלימוד תורה של החרדים, וברוסיה של היום - אין היום כפיה כזו.


יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!

 

רבי חסידות חסידות רבי

קטעים מניחום אבלים אצל הרב יצחק ידגר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...