• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אריה קינג: ירושלים מחולקת מזמן

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים מתריע שנים רבות על חלוקת ירושלים בפועל, במצב שהרשות הפלסטינית אחראית על רוב השירותים המוניציפליים לתושבי השכונות הערביות (בעלי ת.ז. כחולות) שאסור ליהודים להיכנס לשם. ראשי ממשלות ישראל חיכו לרגע של תוכנית טרמפ לחלק את ירושלים בפועל, והנה זה בא
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אריה קינג: ירושלים כבר מחולקת

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים מתריע שנים רבות על חלוקת ירושלים בפועל, במצב שהרשות הפלסטינית אחראית על רוב השירותים המוניציפליים לתושבי השכונות הערביות (בעלי ת.ז. כחולות) שאסור ליהודים להיכנס לשם. ראשי ממשלות ישראל חיכו לרגע של תוכנית טרמפ לחלק את ירושלים בפועל, והנה זה בא

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים מתריע שנים רבות על חלוקת ירושלים בפועל, כאשר הרשות הפלסטינית אחראית על רוב השירותים המוניציפליים לתושבי שכונות מזרח ירושלים הערבים בעלי ת.ז. כחולות, כאשר ממשלת ישראל אוסרת על כניסת יהודים לאותן שכונות. ראשי ממשלות ישראל כולל ביבי נתניהו, התכוננו לרגע הזה של תוכנית טרמפ כדי לחלק את ירושלים, שכבר בפועל מחולקת שנים רבות, ויש לומר שזו הסיבה שהממשלה מעולם לא פיתחה את הגישה לכותל מצד מזרח ודרום, ורק מצד מערב. 

נאומו של ר' אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים, ב"משיח בכיכר" 2016

לפני שנים מועטות המפגעים בירושלים באו מחברון ומהכפרים, אבל זה השתנה. כיום רוב המפגעים בירושלים באים מהשכונות הערביות, כי ירושלים מחולקת.

אין כניסה ליהודים לשמונה שכונות בירושלים. בדף הפייסבוק שלו, מסביר אריה קינג שממשלת ישראל העבירה את ניהול התחבורה, החינוך, המים, והשופכין בשכונות אלו לרשות הפלסטינית והעברת הסמכויות נמשכת כל הזמן. המגמה ברורה מאד.

לפני כשנה, בימים הראשונים של אינטיפדת הסכינים שהחלה משכונה ליד ארמון הנציב, נתניהו הציב מחסומים "ניידים" ענקיים שהובאו ע"י מנופי ענק שחסמו את כל השכונה וחילקו למעשה את ירושלים. באותו זמן, נתניהו הצהיר שיש לו מספיק מחסומים "ניידים" לחסום את כל השכונות.

בישיבת הממשלה קמה צעקה על כך שמחלקים את ירושלים, והמחסומים (שהוכנו הרבה זמן מראש לרגע זה), הוסרו. לבינתיים. אבל, ירושלים כבר מחולקת בפועל מספר שנים, וכל ראשי הממשלה בישראל רק מחכים לרגע בו הם יוכלו להעביר את כל תושבי השכונות הערביות בירושלים לשליטה מלאה של הרשות הפלסטינית, כחלק ראשון לחלוקת ירושלים מחדש, במצוות ארה"ב והאיחוד האירופי.

בשמונה שכונות אלה, מספר יח"ד שנבנו בלי רישיון מתקרב לעשרת אלפים. מה הפלא, הרי גם בוואדי ערה, וגם בגליל, כאשר ה"וועדה המחוזית לבניה" נמצאת בידיים ערביות לא עושים כלום, וכל בחור ערבי לפני שמתחתן, בונה לעצמו ארמון עם שלוש קומות, על שטחי מדינה, ובתחתיתו מרתף מלא אמל"ח. בירושלים אין כל כך הרבה מקום, אז יח"ד קצת יותר קטנות. אבל אף אחד לא מבקש רישיון, וכולם יודעים שהממשלה לא תיתן להרוס, אפילו אם ייצא משם מחבל.

יש אמנם אלפי צווי הריסה על בתים אלו בשכונות שנבנו בלי רישיון, אבל הממשלה לא אוכפת אותם. יהודי בירושלים אם יעיז לסגור מרפסת פתוחה בלי רישיון עלול לאבד את ביתו. אבל, זה חוק גזעני, שמופעל רק נגד יהודים.

באוקטובר 2014 נפתלי בנט היה ה"שר לעניני ירושלים", והוא השתמש בסמכותו כדי להסיר 2500 צווי הריסה מבתים ערביים בשכונות ירושלים. למה להסיר את צווי ההריסה? הרי בין כך לא הורסים. בשביל הסטטיסטיקה?

אריה קינג מספר על שכנו לבניין, הרב נועם הרפז שהקים בית חב"ד בשכונה, וקיים תהלוכת ל"ג בעומר בראס אל עמוד.

הכל, גם מתן תורה להבל ולריק אם אין את ההתגלות

קטעים מניחום אבלים אצל הרב יצחק ידגר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...