• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תמיד כן או לא: איזה סוג אנשים אתם?

מה סיפר לנו עו"ד ליאור טומשין ביום העיון של השלוחים? המסר מיום פטירתו של אהרן הכהן שחל הערב בראש-חודש מנחם אב, ועל שם הפרשה 'מסעי' • טור לפרשת השבוע מאת הרב יהודה גינזבורג שליח הרבי שליט״א מלך המשיח בחיפה
תמיד כן או לא: איזה סוג אנשים אתם?
בתמונה: התמונה הקבוצתית של השלוחים בחיפה, אתמול
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אתמול התכנסנו יחד ליום משותף ומגבש של שלוחי הרבי שליט״א מלך המשיח בחיפה.

יום גדוש בסדנאות ובהרצאות כדי להרחיב את הפעילות שלנו בעיר בכמות ובאיכות.

בין היתר שיתף אותנו עורך הדין ליאור טומשין על אירועים שקרו בחייו, על הדרך שלו כעיתונאי שהתחילה… בבית חב"ד בצ'אנג מאי שבתאילנד, ועל האפשרות לקבלת עזרה מהמדינה ומביטוח לאומי.

השיטה הנכונה ביותר - כך אומר ליאור - היא לדעת לענות על כל שאלה בצורה חיובית "כן". איך? את זה אפשר לפתור. אבל כשהתשובה היא "לא", משם אין דרך להתקדם.

***

השבוע פרשת 'מסעי' נקרא את כל מסעות-וחניות בני ישראל במשך ארבעים שנה במדבר. 

על חיפה שואלים "מה יש יותר בחיפה - עליות או ירידות?" וגם כאן היו 42 מסעות אבל היו גם 42 חניות. למה לפרשה קוראים "מסעי" ולא "חניות"?

שם הפרשה מלמד אותנו כי יהודי תמיד במצב של נסיעה והתקדמות, לא להסתכל על ה'חניות'. החניה היא עצירה, ירידה לצורך עליה, וגם כאן עלינו להפעיל את החשיבה החיובית ולראות שכל התחנות שלנו בחיים הם עצירה ומסעות בדרך להצלחה!

***

הערב, ראש חודש במנחם-אב הוא יום ההילולא של אהרן הכהן. זהו יום האזכרה היחיד המוזכר בתורה (!) והמיוחד הוא שפטירתו מופיעה בפרשת מסעי שנקראת בסמיכות ליום פטירתו.

הסמל של אהרון היה "אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה".

זוהי גם שיטתה של תנועת חב"ד-ליובאוויטש (ליובא=אהבה ברוסית), אהבת ישראל בלי שום פשרות, לכל אחד ובכל מצב.

אהבת ישראל מגיעה מחשיבה חיובית, להסתכל טוב על השני, וכמו שאמרנו, בכל סיטואציה התשובה היא "כן" ואז הדרך קלה יותר לאהבת הזולת.

בגמרא נאמר "בגלל שנאת חינם נחרב בית המקדש", ומזה למדים שבגלל אהבת חינם ייבנה המקדש בקרוב,

אך הרבי שליט״א מלך המשיח דורש מאיתנו יותר מזה:

לא רק אהבת חינם כדי לבטל את החורבן והגלות ולהביא את הגאולה, אלא יותר מזה. אהבת חינם כטעימה מהגאולה העתידה, אז לא יהיה לא מלחמות ולא קנאה ותחרות.

אנחנו נמצאים בדור השפע, הגיע הזמן לשפע של אהבת ישראל, בחשיבה חיובית מנצחת!

החלטה זו להסתכל חיובי ולראות כל אחד ואחת באור חיובי, בוודאי תביא עוד היום את הגאולה השלימה על ידי הרבי שליט״א משיח צדקנו, ומיד יבנה בית המקדש ותשעת הימים יהפכו לימי ששון ושמחה ומועדים טובים!

ראש חודש טוב ובשורות טובות. שבת שלום ומבורך!

הדלק השבועי: רבי, המצב שלי על הפנים!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...