• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

רוכבות על סוסים VS פגסוס, מה דעתך?

מדהים לראות שבפרשת השבוע 'תצוה' יש את התשובה מה עושים עם החדשות המרעישות על תוכנות הריגול • וגם - מה רש"י ראה והצטער, ומה גילה בסוף? טור לפרשת השבוע 'תצוה' - מתורתו של הרבי שליט״א מלך המשיח - עם הרב יהודה גינזבורג
רוכבות על סוסים VS פגסוס, מה דעתך?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

פתאום כולם שכחו מהקורונה.

עשרות אלפי נדבקים כבר לא כל כך מעניינים, ואת המקום המעניין תפסה תוכנת הריגול שהמשטרה השתמשה בה 'פגסוס'.

היה או לא היה, חקירות או לא להיות, ומהדורות החדשות מתפרנסות מהשאלה כמה המדינה הזו דמוקרטית.

הגדילה לעשות חברת נוקיה שמניותיה והכנסותיה עלו בזמן האחרון בעקבות קניית "מכשירים טיפשים" על ידי כל אלו שחוששים ממי שיעקוב אחריהם וגם אלו שחוששים מכל דבר.

מה איתכם? חזרתם לטלפון הישן?

***

כשהיה רבי שמואל (המהר"ש) ילד קטן, ניסה אחד החסידים לבחון את פיקחותו של הילד ואמר לו "שמואל, אם תגיד לי איפה הקדוש-ברוך-הוא נמצא, אתן לך חמישה רובל במתנה".

שמואל לא התבלבל וענה לו מיד "אם תגיד לי אתה איפה הוא לא נמצא – אתן לך עשרה רובל!".

ומה זה אומר שהוא נמצא בכל מקום?

***

בפרשת השבוע 'תצוה' אנו קוראים על בגדי הכהונה, שמונת הבגדים של הכהן הגדול "חושן ואפוד ומעיל, כתונת-תשבץ, מצנפת ואבנט" וגם מכנסיים וציץ.

אם תרצו לדעת איך היו נראים הבגדים, שווה להכנס ל"מכון המקדש" בירושלים או לפחות לראות בתמונות את הבגדים המרהיבים. 

כשרש"י מנסה לתאר את הבגדים בכתב, הוא נאלץ להרחיב כדי שהדברים יובנו לכל אחד, כי טובה תמונה מאלף מילים – אבל לרש"י לא היו תמונות.

נחזור לעניניינו – איך היה נראה האפוד? כך כותב רש"י:

"ואפוד. לא שמעתי ולא מצאתי בברייתא פירוש תבניתו. ולבי אומר לי שהוא חגור לו מאחוריו, רחבו כרוחב גב איש כמין סינר . . שחוגרות השרות כשרוכבות על הסוסים".

ממתי סומכים על מה שהלב אומר, ולמה רש"י לוקח דוגמא מהשרות הרוכבות על הסוסים?

הרבי שליט״א מלך המשיח, כדרכו בקודש לראות את העומק והפשטות יחד בכל דבר, מביא כאן לימוד נפלא!

המלמדים היו מספרים (כך אמר הרבי שליט״א מלך המשיח), שרש"י הלך פעם וראה אישה רוכבת על סוס לבושה באפוד ומאוד הצטער על כך (שראה עניין שלא מתאים לו להסתכל עליו), וכשלמד את האפוד ותבניתו "הלב אמר לו" שכל הסיבה שראה מראה זה הוא כדי להבין איך נראה האפוד!

***

כשמהדורות החדשות והנושא המדובר הוא ה'ריגול' אחר אזרחים, והאם אכן הגענו למצב שיש כאלו שיכולים לראות כל מה שאנחנו כותבים,

הרי 'ליבי אומר לי' שיש כאן הוראה בעבודת השם, כמו שלימד הבעל-שם-טוב שמכל דבר שרואים או שומעים, גם מענייני העולם יש ללמוד דרך הנהגה בעבודת השם.

בזמן בו "הכל פתוח" "הכל מותר" ו"הכל אפשרי", בתקופה מודרנית בה לכל אחד יש בכיס מכשיר שאיתו אפשר לשוטט חלילה בכל העולם, וגם חלילה במקומות אחרים, בתקופה בה מגיל קטן ילדים לומדים באמצעות הרשת או ילדים אחרים על נושאים פרטיים וענינים צנועים,

חשוב לדעת כי "דע מה למעלה ממך, עין רואה ואוזן שומעת – וכל מעשיך בספר נכתבים". גם אם דיברנו במקום בלי הקלטות או בלי מצלמות גוגל – הרי שהכל גלוי וידוע.

***

הרבי שליט״א מלך המשיח התבטא פעמים רבות כי כל הענינים, הן הפרטיים והן הכלליים צריכים להיות חוקיים וישרים, ואף סירב לשתף פעולה בכל דרך עם ענינים שיש בהם אפילו קצה של עבירה-על-חוק.

כשהולכים בדרך ישרה, אין ממה לחשוש, כי כל תפקידנו כאן הוא להוסיף בטוב בחסד ובאור, במעשים טובים וישרים, כדי להכין את עצמנו והעולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו!

להורדה: "דברי משיח" לפרשת תצוה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...