• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כך נפתח בית הספר היהודי

בתחילה כשקרא הרב קופציק את תשובת הרבי שליט"א מלך המשיח, הוא לא הבין למה נכתב לו על עניני החינוך, והלא בקהילה היהודית בבוליביה אין מספיק ילדים יהודיים כדי לפתוח בעבורם מסגרת לימודית
כך נפתח בית הספר היהודי
הרב יוסף יצחק קופצ'יק
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בהתוועדות חסידית שנערכה לאחרונה ב-770 שבניו יורק, שיתף הרב יוסף יצחק קופצ'יק, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בבוליביה, סיפור מופת, שהתחיל לפני כשנה, והסתיים ממש לאחרונה:

"קצת לפני חג השבועות בשנה שעברה, כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח על עניין מסוים. כשהכנסתי את מכתבי לתוך ה'אגרות קודש' קראתי את התשובה וראיתי שהיא עוסקת בחשיבות חינוך ילדי ישראל.

מאחר ובקרב בני הקהילה, אין כיום ילדים (הצעירים ביותר הינם כבר נערים), הנחתי ברגע הראשון שהתשובה מתייחסת לפעילות החינוך בקרב המטיילים.

בחג השבועות עשינו אירוע בבית חב"ד, שם גם קראתי בתורה את "עשרת הדברות" כשהפרסום הביא לאירוע מספר אורחים. אחת מהמשתתפות, הלא-מוכרות הגיעה באמצע התפילה. מאחר ואני הייתי עסוק בתור שליח ציבור, לא היתה האפשרות לשוחח איתה ולברר מי היא. לאחר התפילה כששאלנו אותה, התברר כי היא קונסולית ארצות הברית בבוליביה - וב"ה היא יהודיה.

היא לא התעכבה זמן רב, אך לאחר החג, כשזכרתי את שמו של האדם שהמליץ לה, לדבריה, להגיע לבית חב"ד, יצרנו איתה קשר, כשאשתי מציעה לה לפתוח בית ספר ללימוד עברית לשני בניה. כשהמטרה היא כמובן לימוד א-ב ויהדות באמצעות השפה.

אחרי שבועיים היא הביאה איתה עוד אמא, מתברר כי היא יהודיה, שבעלה הלא-יהודי הינו קונסול האיחוד האירופאי במדינה. האמא סיפרה כי בעברה כשהיא התגוררה בארגנטינה, היה להם בית כנסת ליד הבית, אך בנה לא חפץ ללכת לשם, דווקא כאן הוא ביקש ללכת לבית כנסת, אך היא לא ידעה שיש כזה דבר גם בבוליביה, לכן כששמעה מחברתה על בית חב"ד שמחה מאוד להגיע עם ילדיה.

בשלב זה כבר היו לנו ארבעה ילדים בבית הספר החדש. היא הביאה עוד תלמידה לבית הספר, אך הבהרנו לה, שהיא אינה יהודיה, מאחר ורק אביה הוא יהודי ואילו האמא שלה לא...

הקונסולית הבינה מהר מאוד את הרעיון, ולמרות שבחזותה החיצונית לא היתה נראית כאחת שתביא עוד משפחות לרעיון של לימודי יהדות, הרי שלאחר כמה ימים, היא איתרה משפחה נוספת, העובדים באו"ם (בסניף המקומי), כשהפעם היא מבררת אצלם מראש, האם שני בני הזוג וההורים מכל הצדדים הינם יהודים...

עמדנו נדהמים מהפעילות שלה, כשהיא הופכת בעצמה להיות שליחה ולהביא עוד ילדים לחינוך יהודי.

כיום כל המשפחות, שחלקם כבר המשיכו למדינות אחרות שומרות איתנו על קשר. בני הזוג מהאו"ם עברו לעבוד בפרו, ואנו דאגנו לקשר אותם עם בית חב"ד.

אותה קונסולית, עוברת כעת לפעול בוושינגטון בארצות הברית, כשבתוך כמה חודשים הם עתידים הגיע לעמאן שבירדן, ואנו המלצנו לה ליצור איתנו קשר בהמשך ולבדוק את האפשרות שהילדים יסעו ללמוד בארץ הקודש.

נוכחתי לראות שכאשר הרבי שליט"א מלך המשיח כותב הוראה מסויימת, גם אם ברגע הראשון נראה שהדברים לא בדיוק קשורים אלינו, הרי שלאחר זמן מתברר עד כמה צופה הוא למרחוק ומעניק את כל הברכות וההוראות, בעבר, בהווה ובעתיד".

את דבריו חתם בציינו כי כעת בית חב"ד רכש מבנה חדש, שיזניק קדימה את כל הפעילות לקבלת פני משיח צדקנו.

ניסיון האמונה

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...