• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

נס פורים תשפ"ג

"חשש לחדירת מחבלים! התושבים מתבקשים להסתגר בבתיהם ולנעול את הדלתות". היו אלו הכרוזים של מערכת האזעקה בביתר עילית. בתוך שניות נפש לא נראתה ברחובות. על מה שהתרחש מאחורי הקלעים במופת הגדול בעיר ביתר בשבוע שעבר
נס פורים תשפ"ג
המונים עומדים במתחם לשמוע מגילה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"חשש לחדירת מחבלים! התושבים מתבקשים להסתגר בבתיהם ולנעול את הדלתות". היו אלו הכרוזים של מערכת האזעקה בביתר עילית. בתוך שניות נפש לא נראתה ברחובות. התושבים הסתגרו בבתיהם ופתחו ספרי תהילים. כולם העתירו בתפילה מעומק ליבם שאף יהודי לא יפגע חס ושלום ומזימותיהם של שונאי ישראל לא יצליחו. לאחר לילה ארוך של פחד ומועקה, הודיעו בבוקר כוחות הביטחון שאפשר לצאת מהבתים, אין מחבלים בשטח העיר.

***

זה כבר כמה שנים שמספר אברכים חב"דיים מתושבי העיר, נטלו יוזמה לפעול עם הנוער המתמודד בעיר. גם לאלה, שלא הסתדרו במסגרות החינוך הרגילות, יש נשמה שרוצה להתקרב לה' מתוך שמחה ואהבה.

בשנתיים הקודמות הפעילו האברכים עבור הנוער דוכן מיוחד לקריאת המגילה במשך כל הפורים. השנה, החליטו המארגנים, להגדיל את העשייה ולהזמין את כל המעוניין בכך לשמוע מגילה. בעיתונים פורסמו מודעות על "קריאת המגילה ללא הפסקה", מאהל מיוחד הוקם בהשקעה כספית גדולה ברחבת הכניסה לפארק 'חזון יוסף' בגבעה A, וצוות גדול של בעלי קוראים התכוננו למשמרות קריאת המגילה.

המציאות בפועל היתה מעבר לכל דימיון: מרגע כניסת הפורים ועד 3:15 בלילה, התקיימו במקום שוב ושוב קריאות מגילה, כשבחצות גם החלה התוועדות לנוער.

גם ביום הפורים, החל מהבוקר ועד לשקיעה, לא היה רגע אחד בו לא קראו במקום במגילה! בשעות העמוסות במיוחד אף התקיימו במאהל וסביב לו ארבע קריאות מגילה בו זמנית! כ-1500 אנשים, נשים, נוער וילדים, זכו לקיים במתחם את מצוות הפורים. רבים אף ציינו שכבר מספר שנים שלא זכו לשמוע בחג הפורים את המגילה... ההצלחה הגדולה של מאהל המגילה היתה לשיחת היום בקרב תושבים רבים.

ביום חמישי בערב, יומיים לאחר פורים, התיישב אחד המארגנים, הרב אליהו סילם, לכתוב דו"ח לרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח מפעילות הפורים. כשאך התיישב לכתוב, החלה להישמע לפתע האזעקה מפני החשש למחבלים. הרב סילם החליט לכלול במכתבו גם בקשת ברכה לתושבי העיר, שלא יאונה רע לשום יהודי.

במכתב התשובה, באגרות הקודש (כרך טז עמודים רנו-ז), שיבח הרבי שליט"א מלך המשיח את גודל הזכות לפעול בהפצת מעיינות החסידות ומעלת ההתוועדות, תוך שהוא מציין את שמו של אחד המארגנים - הרב רוזנפלד... בהמשך הופיעה הדגשה ש"ברור גם כן שאוכלים פירות עבודה זו גם בעולם הזה, ובעניני עולם הזה" – כלומר שפעולת הפצת החסידות מביאה ברכה גם בגשמיות ממש. "בברכה לבשורות טובות, בטוב הנראה והנגלה".

היה פה מסר של ברכה לעיר ושיהיו בשורות טובות. אולם רק בבוקר התברר גודל הברכה שהפעילות הביאה לעיר: התרעת האזעקה היתה בעקבות גילוי מטען נפץ שהושאר ע"י מחבל באוטובוס שנכנס לביתר. המחבל ירד מהאוטובוס והפעיל בשלט רחוק את המטען, שאכן נדלק והחל להעלות עשן, אולם בדרך נס המטען לא התפוצץ! חייהם של המוני יהודים ניצלו!

והיכן קרה הנס? בדיוק במקום בו פעל יומיים קודם לכן מאהל המגילה!

המארגנים - הרב סילם, הרב מענדי רוזנפלד, הרב שמואל ללום ופנחס אלימלך – מבקשים להודות לכל מי שעזר להצלחת המבצע, ובמיוחד לשליח לעיר הרב יעקב טורנהיים, לנציג חב"ד בעירייה הרב משה כהנא ולר' בועז בק.  

ברוך השם העסק תקוע!

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...