• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

נשמה מרגישה נשמה

ביקור תמים בכותל המערבי, העיר את תשומת ליבה של מרת דבורה לאה לוי לאישה שעמדה בוכיה בצד. בצעד מפתיע היא ביקשה בעבודה ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח והצליחה להרגיעה
נשמה מרגישה נשמה
הכותל (צילום: עמרי רחמים בכר)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"אסתר, תירגעי, הכל יהיה בסדר"... "הנה כוס מים, תישתי", "גברת, מה קרה לך? אולי נוכל לעזור?", "למה היא בוכה?"... היה זה בעזרת נשים בכותל המערבי מספר ימים לפני ראש השנה האחרון. בתווך ישבה אישה מבוגרת, לפי מַרְאֶהָ עדיין אינה שומרת מצוות בצורה מלאה, מתייפחת בבכי קורע לב. בוכה ובוכה... סביבה עמדו כמה מחברותיה שניסו להרגיע אותה, אך ללא הצלחה.

המתפללות בעזרת הנשים לא יכלו להישאר אדישות למראה מצוקתה של האישה המסכנה. גם הן ניסו להרגיע אותה, לתת לה מעט עידוד ותקווה שיקלו על ליבה השבור, אך האישה לא היתה פנויה לקבל מאף אחת. היא המשיכה לבכות ולהתייפח...

גברת דבורה לאה לוי, חסידת חב"ד, תושבת עמנואל, היתה גם היא בעזרת הנשים בכותל המערבי בשעה שהתרחשה המהומה. גם היא התעוררה ברגשות עזים של חמלה. היא רצתה לעזור לה בכל ליבה, אך גם היא לא הצליחה לתקשר עם האישה הבוכייה.

לפתע היא נזכרה בדרך ברורה לסייע לאישה: לכתוב לרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח ולבקש את ברכתו הקדושה עבורה! גברת לוי לא ידעה את שמה של האישה אך היא שמעה את חברותיה קוראות לה בשם אסתר. היא החליטה לבקש ברכה עבור אסתר בלי שידעה את שם אימה ובכלל על מה היא מתייפחת בבכי...

מיד לאחר הכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח, ניגשה גברת לוי אל אחת מחברותיה של האישה. "מה קרה לה? מדוע היא בוכה?", שאלה. "בעלה חולה מאוד. יש לו את המחלה הידועה", השיבה החברה. 

"וואו, אתן לא מאמינות!", התרגשה הגברת לוי, "תראו איזו תשובה מדהימה קיבלתי כעת מהרבי שליט"א מלך המשיח עבור גברת אסתר היקרה!".

הנשים כולן השתתקו לשמע שמו של הרבי שליט"א מלך המשיח. גם גברת אסתר השתתקה מבכייה ועצרה להקשיב לתשובה המיוחדת שהתקבלה עבורה באגרות הקודש. גברת לוי החלה קוראת לאט ובהטעמה את לשון התשובה המדהימה (אגרות קודש כרך יד עמוד שמו): "במענה על מכתבו מו' שבט, בעת רצון יזכירו את . .  שליט"א על הציון הקדוש של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר זצוקלל"ה נבג"מ זי"ע להטבת מצב בריאותו"! הנשים עמדו בהשתאות למשמע הברכה המדוייקת להפליא למצבו של בעלה.

גברת לוי חזרה והמשיכה לקרוא: "ידוע פתגם כבוד קדושת רבותנו נשיאנו, טראכט גוט וועט זיין גוט (=תחשוב טוב ויהיה טוב), ובפרט במיחושו של הנ"ל כפי שכבוד תורתו מתארו במכתבו, גם הרופאים מסכימים על זה הסכם מוחלט".

בהמשך מנחה הרבי שליט"א מלך המשיח להתחזק בקיום תורה ומצוות. גברת אסתר לקחה על עצמה לתת מספר מטבעות לצדקה לפני הדלקת נרות שבת.

הנוכחות כולן עמדו בתדהמה למשמע תשובתו הברורה של הרבי שליט"א מלך המשיח, אך המדהים מכל היתה תגובתה של גברת אסתר עצמה. בבת אחת נעלמה כל ההיסטריה והבהלה הרבה שאפפו אותה. היה ניכר שהדברים נכנסו לליבה וברגע אחד היא התמלאה ברוגע, אושר ושלווה...

הרבי שליט"א מלך המשיח, בתור ראש בני ישראל אמיתי, קשור בקשר נשמתי לכל יהודי. לכן הוא מכיר ומרגיש כל יהודי בכל קצווי תבל ויודע מעצמו מה הבעיה המעיקה על ליבו, מבלי שיפרטו ויכתבו אפילו מהי הבעיה. ומאותה סיבה ממש, מרגיש כל יהודי בעומק נשמתו שתשובת הרבי שליט"א מלך המשיח מדוייקת ומתאימה במיוחד עבורו, ולכן זה משרה עליו בנפש רוגע ושלווה.   

מקושר למלך? אין בעיות!

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...