• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

לקבל את השליחות

פעם ראשונה בחיים שהוא נכנס ליישוב הזה ומיד ניגשים אליו תושבים בבקשת עזרה בענייני יהדות... הוא הרגיש בזה סימן ברור משמיים לכך שכאן נמצאת השליחות שלו בעולם. סיפורו של הרב אברהם יצחק פרודנשטסקי, שליח במושב גני יוחנן
לקבל את השליחות
הרב אברהם יצחק פרודנשטסקי
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מספר הרב אברהם יצחק פרודנשטסקי, שליח הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח במושב גני יוחנן: לאחר חתונתי, ישבתי ולמדתי להוראה בכולל של הרב מאיר אהרון ע"ה ברחובות. יום אחד הודיע לי ה'חברותא' שלי שכדאי שאחפש לי מישהו חדש ללמוד איתו, כי הוא מתכנן בקרוב לצאת לשליחות ביישוב כלשהוא ברחבי הארץ. ימים מספר לאחר מכן הופיע בשערי הכולל הרב אריה גרינברג, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח ביישוב מזכרת בתיה. הוא התיישב בפינה צדדית לשיחה עם החברותא שלי. הבנתי שהם מדברים על אפשרות שהחברותא שלי יצטרף לעבודת השליחות אצלו.

לפתע אני מבחין בחברותא שמצביע עלי ואומר בקול שקט: "אולי הוא מוכן"... הסתבר שלבסוף לא הסתדר לו לצאת כעת לשליחות לשם. אך הרב גרינברג פנה מיד אלי והציע שאבוא לעזור לו בעבודת השליחות ביישוב מזכרת בתיה. אמרתי לו שיש על מה לדבר, אך רק בעוד כחודשיים, לאחר שאסיים ללמוד ולהיבחן ברבנות הראשית לישראל בהלכה.

ואכן, כחודשיים לאחר מכן, מיד לאחר המבחן, התייצבתי אצל הרב גרינברג מלא במרץ ושמחה לבצע את כל התפקידים שיטיל עלי. הרב גרינברג שלח אותי בתחילה לעבור בבתי מזכרת בתיה ולהציע לאנשים לבדוק מזוזות. אך תוך ימים ספורים ראה שיש לי כשרון והצלחה בביקורים בבתי התושבים, והוא החליט מיד לשדרג לי את העבודה למשימה גדולה יותר:

זמן מה טרם בואי, קיים הרב גרינברג אירוע הדפסת ספר התניא בבית הכנסת המרכזי של היישוב הסמוך – גני יוחנן. הספר הודפס אך לא נותר כסף כדי לעשות את הכריכה ולהביא לידי כך שיוכלו ללמוד בספר בפועל. הוא הציע שאעבור בבתי מושב גני יוחנן, ואציע לתושבים לתרום מהונם כדי להשתתף בזכות המיוחדת של הדפסת התניא ביישוב שלהם.

בפעם הראשונה בה צעדתי רגלית ממזכרת בתיה לגני יוחנן, כשאך נכנסתי בשערי היישוב, עוצר לפתע לידי רכב: "סליחה, אתה חב"דניק? תוכל לבוא אלי הביתה לקחת את מזוזות ביתי לבדיקה?"... הרב פרודנשטסקי עמד נדהם. פעם ראשונה בחיים שהוא נכנס ליישוב הזה ומיד ניגשים אליו תושבים בבקשת עזרה בענייני יהדות... הוא הרגיש בזה סימן ברור משמיים לכך שכאן נמצאת השליחות שלו בעולם.

הרב פרודנשטסקי החל לפעול במקום תחת אחריותו של הרב גרינברג. מיום ליום הלכה הפעילות וגדלה, עד שלאחר מספר חודשים כבר הרגיש שהוא רוצה לעבור לגור במקום ולקבל את משרת השליחות שם באופן קבוע.

בתחושת אחריות ורצינות לצעד המשמעותי שהוא עושה כעת בחייו, ניגש הרב פרודנשטסקי לכתוב על כך לראש כל השלוחים ברחבי העולם – הרבי שליט"א מלך המשיח. התשובה שקיבל באגרות קודש היתה מדוייקת (כרך י עמוד קסב): "לשמוע להנהלת המוסד הקדוש . . וזוהי הדרך להצלחה . . ויהי רצון שיהיה שליח טוב לבשרני טובות בכל זה. בברכה".

הרב פרודנשטסקי ראה בזה הכוונה וברכה ברורה שיזכה להיות שליח טוב ביישוב גני יוחנן! אך במכתב גם היה כתוב שעליו להציע את הרעיון להנהלה ולעשות ככל שהם יורו לו. הוא הבין שהכוונה היא לרב גרינברג, אך חשב כיצד להציג את הדברים בפניו. לא עברו יותר משעתיים, והנה, שיחה נכנסת מהרב גרינברג: "מה שלומך? רציתי להציע לך לעבור דירה ולבוא להיות השליח הקבוע בגני יוחנן. מה דעתך?"...

ומאז הכל היסטוריה, הרב פרודנשטסקי פועל בהצלחה כשליח בגני יוחנן, בעשייה הולכת וגדלה להכנת המושב והסביבה לקבלת פני משיח.

הסיבה לכל הבלגן...

ממה פחד המחבל?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...